  • 21. Data: 2002-01-16 11:22:58
    Temat: Re: 15 GB limit w Chello
    Od: "Dominik Ścigalski" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz Biegaj" <y...@o...arg.invalid> napisał w wiadomości
    news:a21ma1$gfp$1@news.tpi.pl...

    > To w koncu jest cos o tym w umowie czy nie ma?

    No tak, zamieszałem. W tym samym pliku, który znajduje się
    na ich stronie tutaj:
    http://www.upc.com.pl/chello/pomoc/download/warunki.
    zip

    Natomiast w umowie pisemnej, którą podpisała moja dziewczyna
    nie ma ani słowa o powyższym dokumencie.

    Pozdrawiam,

    Dominik

  • 22. Data: 2002-01-16 11:23:08
    Temat: Re: [Chello] Błąd routingu?
    Od: "Dominik Ścigalski" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Podsiad3o" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    > To jest bardzo subiektywna ocena, moze po prostu w twoim towarzystwie
    > strony sie szybciej otwieraja albo czas jej inaczej plynie. :>

    Zgadzam się jest subiektwyna. Ale ja mam takie same odczucia co do
    prędkości. Myślę, że subiektywizm polega głównie na tym, do czego
    jesteśmy przyzwyczajeni. Jakby się przesiadła z modemu na Chello
    to pewnie byłoby szybciej, ale wcześniej z internetu korzystała
    u mnie (ACN) i do takiej prędkości jest przyzwyczajona (tak jak
    ja zresztą) i oboje mamy takie odczucia, a łącze Chello jest
    według tego co podają obie firmy dwa razy szybsze.

    > Na jakiej podstawie to oceniasz ?

    Na subiektywnym odczuciu od kliknięcia do pojawienia strony,
    porównanie u mnie i u niej.

    > W sumie dawno nie korzystalem z ACN, caly czas w "godzinach szczytu"
    > pojawiaja sie pingi >1000 ms do wyjscia z sieci ACN ?

    Nie pinguje szczerze mówiąc, ale ogólnie nie trzeba długo
    czekać i chyba trzeba być superwybrednym (albo przyzywczajonym
    do 2MB/s ...) żeby to zauważać. Tak jest w ACN, chciałbym tylko
    żeby Chello się chociaż zbliżyło do tych osiągów.

    > Tak btw zle kodujesz polskie litery. I nie masz odpowiednich naglowkow.

    Dzięki, już poprawiłem, powinno być dobrze.

    Pozdrawiam,

    Dominik

  • 23. Data: 2002-01-16 11:23:24
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@s...pl>

    Lukasz Biegaj wrote in news:a21ma1$gfp$1@news.tpi.pl:

    > To w koncu jest cos o tym w umowie czy nie ma?

    W załączniku _jest_.
    Że: najpierw wyślą pismo, jeśli się user nie poprawi to mogą:
    - odciąć,
    - ograniczyć dostęp
    - kazać zapłacić więcej

    --
    empeg

    {59C0C007-A6B8-445A-8C1C-60D11441F825}

  • 24. Data: 2002-01-16 15:29:53
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@s...pl>

    Dominik Ścigalski wrote in news:a22583$1lud$1@pingwin.acn.pl:

    > Na subiektywnym odczuciu od kliknięcia do pojawienia strony,
    > porównanie u mnie i u niej.

    a jesteś pewien dobrej konfiguracji ?
    nie ma jakiegoś "dzikiego" proxy ustawionego ?

    bo u mnie:
    onet,wp,gazeta,tpnet,astercity,google < 1s
    cnn, msnbc, microsoft < 5s
    yahoo, altavista <2s
    a pliki ciągną się do 55k/sek - czego u Ciebie bez zmiany abonamentu
    nie da się raczej osiągnąć - poza oczywiście dostępem do lokalnych
    zasobów

> [...]
    > do 2MB/s ...) żeby to zauważać. Tak jest w ACN, chciałbym tylko
    > żeby Chello się chociaż zbliżyło do tych osiągów.

    Ja tam do mojego chello nic nie mam. Działa szybko, limit mi nie
    przeszkadza, serwerów nie mam potrzeby stawiać.

    Astercity ma swoje zalety - więcej usług dodatkowych, szybszy dostęp do
    lokalnych zasobów, możliwość łatwej zmiany adresu IP (statyczny/
    dynamiczny) - ale za to w moim przypadku - kiedy nie zajmuję się
    regularnym ściąganiem dużej ilości rzeczy - ale czasem potrzebuję coś
    dużego szybciej ściągnąć - jest po prostu tańsze.

    --
    empeg

    {8E111E2B-D6EC-4A3D-BD87-2795FDD51E46}

  • 25. Data: 2002-01-17 12:05:07
    Od: "Dominik Ścigalski" <d...@p...onet.pl>

    > a jesteś pewien dobrej konfiguracji ?
    > nie ma jakiegoś "dzikiego" proxy ustawionego ?

    Nie ma! Używam proxy.chello.pl port 8080
    Co ciekawe, jak wyłączę korzystanie z proxy,
    nie działa bramka SMSowa plusa (podejrzewam,
    że ruch przechodzi wtedy przez transparentny
    proxy, który jest źle skonfigurowany - nie ma
    indywidualnej identyfikacji i do bramki dochodzą
    zbiorcze zgłoszenia i szybko zostaje wyczerpany limit)

    > bo u mnie:
    > onet,wp,gazeta,tpnet,astercity,google < 1s

    Nie chciałbym, żeby to wyszło jak licytacja małych
    chłopców ale jeśli chodzi o prędkośc ACN'u to nie
    mam prawa powiedzieć jednego złego słowa:

    Onet:
    Statystyka badania dla 213.180.130.200:
    Minimum = 271ms, Maksimum = 871ms, Średnia = 515ms
    Wp.pl:
    Statystyka badania dla 212.77.100.101:
    Minimum = 231ms, Maksimum = 461ms, Średnia = 308ms
    Gazeta:
    Statystyka badania dla 193.42.231.16:
    Minimum = 10ms, Maksimum = 20ms, Średnia = 11ms
    TPnet:
    Statystyka badania dla 217.98.20.14:
    Minimum = 160ms, Maksimum = 551ms, Średnia = 363ms
    Astercity:
    Statystyka badania dla 212.76.33.53:
    Minimum = 0ms, Maksimum = 20ms, Średnia = 8ms
    Google:
    Statystyka badania dla 216.239.39.100:
    Minimum = 110ms, Maksimum = 131ms, Średnia = 124ms

    > yahoo, altavista <2s

    Yahoo:
    Statystyka badania dla 64.58.76.227:
    Minimum = 110ms, Maksimum = 140ms, Średnia = 119ms

    Altavista:
    Statystyka badania dla 209.73.180.8:
    Minimum = 110ms, Maksimum = 811ms, Średnia = 416ms

    > a pliki ciągną się do 55k/sek - czego u Ciebie bez zmiany abonamentu
    > nie da się raczej osiągnąć - poza oczywiście dostępem do lokalnych
    > zasobów

    A w tych lokalnych zasobach znajduje się serwer proxy,
    z którego korzystam i z którym nie ma żadnych problemów.
    Dzięki temu zwykle transfery z Polski osiągają ok 60Kb/s,
    baaaaaaaardzo często 90 Kb/s, a zdarzało mi się osiągać
    utrzymujące się 120 Kb/s !!!!! Z np. www.nasa.gov często
    ok. 30 Kb/s.

    > Ja tam do mojego chello nic nie mam. Działa szybko, limit mi nie
    > przeszkadza, serwerów nie mam potrzeby stawiać.

    Zazdroszczę ci zatem (w imieniu mojej dziewczyny, bo ja jestem
    zadowolony z ACN) i chciałbym, żeby również u mojej dziewczyny
    wszystko działało tak jak to opisujesz.

    Chciałbym może jeszcze zwrócić twoją uwagę na fakt, że
    rozmawialiśmy tu o pingach, a te nie korzystają z serwerów
    proxy, które MSZ są przyczyną mojego niezadowolenia. Podejrzewam
    również, że istnieje więcej niż jeden proxy dla Warszawy i
    jeden dla Krakowa i myślę, że to właśnie one pwodują opóźnienia.

    Swoją drogą, czy jest sposób obejścia proxy który znajduje się
    na wyjściu danego IP? (Chodzi mi o ten transparentny, "po drodze"
    Chciałbym się przekonać "jak to działa" bez proxy.

> [...]
    > regularnym ściąganiem dużej ilości rzeczy - ale czasem potrzebuję coś
    > dużego szybciej ściągnąć - jest po prostu tańsze.

    Chyba nie wgłębiłeś się w sieć Astercity, albo trafiłeś na region
    ACN, w którym ich usługi działają tak samo marnie jak u mojej
    dziewczyny Chello. Jedyny argument, z którym mógłbym się zgodzić
    to to, że potrzebujesz coś _WYSŁAĆ_ Chello oferuje wtedy
    znacznie szybszy wysył niż _podstawowy_ abonament ACN (jednak
    wysył, można w ACn całkiem małym kosztem powiększyć aż do
    momentu, w którym łącze staje się symetryczne - ja właśnie tak
    zrobiłem). Zauważyłem, że wysył zwykle nie przekracza wartości
    ustalonych w łączu (przysył natomiast, przynajmniej w moim
    wypadku przekracza je wielokrotnie).

    Pozdrawiam,

    Dominik

    PS. Dzięki za wnikliwą informację o pingach, popinguję u
    panny i porównam

  • 26. Data: 2002-01-17 20:41:44
    Od: Przemyslaw Maciuszko <s...@i...pl>

    "Dominik Ścigalski" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie ma! Używam proxy.chello.pl port 8080
    To nie uzywaj.
    [tona pingow]
    Jezu. Kiedy Wy sie ludzie nauczycie, ze ping nie jest wyznacznikiem jakosci
    dzialania sieci?
    > Yahoo:
    > Statystyka badania dla 64.58.76.227:
    > Minimum = 110ms, Maksimum = 140ms, Średnia = 119ms
    [zostawilem dla kontrastu]
    Czlowiek pisal o realnym 'czasie' ladowania _strony_, a Ty wyjezdzasz z
    pingiem.
    I powiedz jak to sie ma do siebie?
    > utrzymujące się 120 Kb/s !!!!! Z np. www.nasa.gov często
    > ok. 30 Kb/s.
    A ja z wiekszosci zachodnich serwerow mam ponad 30KB/s.
    > Chciałbym może jeszcze zwrócić twoją uwagę na fakt, że
    > rozmawialiśmy tu o pingach, a te nie korzystają z serwerów
    Chcialem zauwazyc, ze wlasnie _nie_ rozmawialismy o pingach.
    Tylko o realnych czasach ladowania stron.
    > Swoją drogą, czy jest sposób obejścia proxy który znajduje się
    > na wyjściu danego IP? (Chodzi mi o ten transparentny, "po drodze"
    > Chciałbym się przekonać "jak to działa" bez proxy.
    Nie ma.
    Chociaz moze ustawienie innego proxy pomoze.
    Ale watpie. [1]
    > PS. Dzięki za wnikliwą informację o pingach, popinguję u
    > panny i porównam
    Prosze nie. Nie pinguj juz nic i nie probuj przypadkiem wysylac wynikow na
    polip.

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 27. Data: 2002-01-17 23:07:32
    Od: "Dominik Ścigalski" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Maciuszko" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > To nie uzywaj.

    Bez tego nie dziala wiele serwisow np. bramka Plusa,
    jak nie uzywam tego serwera to i tak idzie przez inny
    wiec wychodzi na jeszcze gorsze.

    > [tona pingow]
    > Jezu. Kiedy Wy sie ludzie nauczycie, ze ping nie jest wyznacznikiem
    jakosci
    > dzialania sieci?

    Przepraszamy wielki specjalisto! Jak juz zauwazyles nizej,
    dalej pisze o tym zagadnieniu.

    > [zostawilem dla kontrastu]
    > Czlowiek pisal o realnym 'czasie' ladowania _strony_, a Ty wyjezdzasz z
    > pingiem.
    > I powiedz jak to sie ma do siebie?

    Niby nijak, ale pingi tez sa cenne przy testowaniu lacza. I
    wdzieczny jestem ze zostaly wspomniane.

    > Chcialem zauwazyc, ze wlasnie _nie_ rozmawialismy o pingach.
    > Tylko o realnych czasach ladowania stron.

    W _poprzednim_ poscie rozmawialismy o pingach, a wczesniej
    o realnych czasach. W sumie ja i ty mamy taki sam poglad na
    pingowanie i ich użyteczność przy testowaniu realnych czasów,
    tylko TY jeszcze tego nie zauwazyles.

    > Nie ma.
    > Chociaz moze ustawienie innego proxy pomoze.
    > Ale watpie. [1]
    > Prosze nie. Nie pinguj juz nic i nie probuj przypadkiem
    > wysylac wynikow na polip.

    Pingowanie jest moja sprawa, a wyniki chyba nie beda tu juz
    nikomu potrzebne wiec nie obawiaj sie.

    Pozdrawiam,

    Dominik

    PS. Strasznie jestes spiety, albo to ja tak sie wyluzowalem...

  • 28. Data: 2002-01-18 08:25:02
    Od: Przemyslaw Maciuszko <s...@i...pl>

    "Dominik Ścigalski" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Bez tego nie dziala wiele serwisow np. bramka Plusa,
    > jak nie uzywam tego serwera to i tak idzie przez inny
    > wiec wychodzi na jeszcze gorsze.
    A tak z ciekawosci co jeszcze poza bramka Plusa?
    > Niby nijak, ale pingi tez sa cenne przy testowaniu lacza. I
    > wdzieczny jestem ze zostaly wspomniane.
    Znaczy przy testowaniu serwisow www?
    Super.
    > W _poprzednim_ poscie rozmawialismy o pingach, a wczesniej
    Tyle tylko, ze Ty zaczales wysylac jakies wyniki pingow.
    A Grzesiek wspominal tylko czasy 'otwierania sie stron'.
    Widzisz roznice?
    > pingowanie i ich użyteczność przy testowaniu realnych czasów,
    > tylko TY jeszcze tego nie zauwazyles.
    Nie, nie mamy. Ja nie wysylam pingow na polip.
    > Pingowanie jest moja sprawa, a wyniki chyba nie beda tu juz
    > nikomu potrzebne wiec nie obawiaj sie.
    Ciesze sie.

    FUT na priva.

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 29. Data: 2002-01-18 11:00:15
    Od: "Dominik Ścigalski" <d...@p...onet.pl>

    > A tak z ciekawosci co jeszcze poza bramka Plusa?

    Nie zawsze, ale czasami sporo stron zwraca błąd
    Connection Timed Out (pochodzacy od jakiegos serwera
    pomiedzy, bo przy roznych stronach komunikat jest ten sam),
    ale ostatnio rzadziej tak sie dzieje.

    > Tyle tylko, ze Ty zaczales wysylac jakies wyniki pingow.
    > A Grzesiek wspominal tylko czasy 'otwierania sie stron'.
    > Widzisz roznice?

    Moze sie nie wczytalem, myslalem ze on mial na mysli pingi.

    > Nie, nie mamy. Ja nie wysylam pingow na polip.

    A ha, widze ze problem jest natury ideologicznej.

    Pozdrowka,

    Dominik

  • 30. Data: 2002-01-18 14:27:57
    Od: k...@a...matrix.pl (Konrad Rzadzinski)

    On Thu, 17 Jan 2002 23:07:32 +0000 (UTC), Dominik Ścigalski
    <d...@p...onet.pl> wrote:
[...]

    Pingi zostawmy dla sieci lokalnych (dziala/nie dziala).
    Jak myslisz, jak sie zachowa Twoj ping, gdy po drodze trafi na jakis traffic
    shaper, albo cos podobnego?

    --
    Konrad
    'W życiu nie liczą się tylko ciało i muskuły - ważny jest jeszcze fryz.' -