  • 31. Data: 2013-07-30 10:56:34
    Temat: Re: Chciałam. I juz sie odechcialam.
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.07.2013 Kamil <k...@n...pl> napisał/a:

    > To jest system dla masichistów. Czasem przydaje się w specjalnych
    > zastosowaniach, ale do codziennego użytku nie. Nie zawracaj sobie głowy tym
    > badziewiem, a tych którzy Ci doradzają Linuksa wrzuć do KF i spoko.

    Dzięki za poradę, już Cię tam umieszczam.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 32. Data: 2013-07-31 14:59:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-07-29 15:16, Kamil pisze:

    > Na tym sprżęcie Office powinien smigać bez kłopotów. Oczywiście jeśli sprzęt
    > jest sprawny i ma system Win XP. WIn7 to zasobożerna krowa bez sensu. Dysk za
    > mały. Taki był w oryginale?

    Ależ Ty ekspert jesteś... no, no.

    --
    MN

  • 33. Data: 2013-08-06 00:43:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <k...@g...com>
    1...@g...co

    : nigdy nie miałam przed sobą komputera z linuksem,
    : i nie mam pojęcia co to jest za system.

    Znajdziesz go w zdecydowanej większości nowych
    smartfonów, w masie telewizorów, na serwerach,
    z których korzystasz, w domowych urządzeniach
    typu routerek WiFi/RJ45...

    : Nie wiem, czy to lepsze, gorsze czy tylko inne.

    Inne i zdecydowanie tańsze.
    Czy lepsze? A jest coś gorszego niż Windows?

    : Ile zajmie miejsca na dysku (przypomnę mam 4GiB i 8GiB)?

    (; To ideał dla Windows8. ;) Smartfon z Androidem mając
    zaledwie 190 MB mieści w sobie masę dodatkowych aplikacji.
    Windows 7 Starter ledwo mieści się na 20 GB... Ile potrzebuje
    Windows 7 w pełni, ile W8?...

    : Czy będzie szybszy wtedy niż komputer z XP?

    Zazwyczaj tak, choć niekoniecznie. U Ciebie niemal na pewno tak.

    : Czy będzie tu można używać exela i worda (2007 lub nowsze)?

    [ciekawe, po co...]

    Nie wiem -- nie używam. Albo raczej -- tych programów raczej nie,
    ale zapewne znajdziesz coś bezpłatnego w zamian, coś podobnego,
    pełniącego podobną rolę. Albo jeszcze inaczej -- pod gołym
    Linuksem odpalisz zamienniki tych programów, ale pod Linuksem
    możesz też odpalić jakieś VBoxy z Win lub emulator, który
    ponoć nie jest emulatorem, a pod którym ponoć sporo
    programów Windowsowych chodzi bez trudu.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wine

    IMO raczej nie warto zapoznawać się z Windows i nie
    warto z nim zaprzyjaźniać zbyt mocno.

    : Czy instalacja ubunta jest trudna? Widziałam na allegro, że
    : płyty są bardzo tanie, po kilka złotych z tym systemem.

    Płyty (obrazki płyt) ciągnie się za free.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2013-08-06 00:46:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" ktb1nu$ost$...@n...task.gda.pl

    > Ależ Ty ekspert jesteś... no, no.

    Napisał prawdę. 1 GiB RAMek dla W7Startera to tyle, co nic.
    I 120 GB HDD to tyle, co nic dla W7S. I raczej 2 GHz
    z 2 rdzeniami to też niewiele dla SAMEGO W7S.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2013-08-11 13:20:20
    Od: Majka <k...@g...com>

    > Na tym sprżęcie Office powinien smigać bez kłopotów. Oczywiście jeśli sprzęt
    > jest sprawny i ma system Win XP. WIn7 to zasobożerna krowa bez sensu. Dysk za
    > mały. Taki był w oryginale?

    Jesli pytanie dotyczy mojego netbooka to tak:
    1). 4 GiB dysk ssd stały, wlutowany, nieco szybszy (ale i tak wolny)
    2). 8 GiB dysk ssd wymienny, phision, złacze mSATA, którego nie mogłam zastąpić
    ogólnie dostępnymi ssd (bo coś ASUS zrobił, wg wyjasnień wtym watku, że pasują tylko
    niekóre dyski, np runcore) Ten dysk jest k_o_s_z_m_a_r_n_i_e powolny.

    Majka

  • 36. Data: 2013-08-11 13:28:39
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 lipca 2013 17:00:17 UTC+2 użytkownik elmer radi radisson napisał:

    > Tak. Dyski dzialajace z eee sa specyficzne, zgodne z asusowym standardem
    > interfejsu flash_con.

    > Uzytkownicy i producent potwierdzaja badz deklaruja dzialanie
    > niektorych dyskow Runcore oraz Super Talent

    Szukałam na serwisie aukcyjnym, i nie widziałam tych producentów.
    Na moich obu dyskach, stałym i wymiennym jest nazwa Phision.

    A na aukcjach znalazłam sprzedawców dysków Samsung, twierdzących w opisach, że dyski
    te powinny pasować do ASUSów EEE 901. Tylko czy im wierzyć?

    Taki dysk Samsunga miał 16 Gib - pozwoliłoby mi to chociażby o tyle sobie polepszyć,
    że mogłabym np:
    - właczyć pagefile (w tej chwili mam 0=wyłączony)
    - właczyć aktualizacje WIN XP bez obaw że mi się dysk skończy.

    Tylko powtórzę pytanie: czy te dyski napewno będą pracowały z EEE 901?
    Oraz: czy będą szybsze choćby odrobinę niż ten wlutowany Phision 4GiB?

    Majka

  • 37. Data: 2013-08-14 16:43:58
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    W dniu 24.07.2013 12:45, Majka pisze:
    > a) System zainstalowany na dysku 4 giga jakoś działa, ale wkrótce zaczyna się dusić
    (nawet po wyłączeniu pagefile i odzyskaniu w ten sposób 1-1,5 gigabajta dysku).
    > b) System zainstalowany na dysku 8 giga to już koszmar, wszystko działa
    niesamowicie powoli, każde okienko otwiera się po kilka minut (nie przesadzam), tak
    samo każda karta w przeglądarce, tak samo przłączanie miedzy aplikacjami, tak samo
    trwa uruchomienie zwykłego kalkulatora. Nerwy, stres, wkurzenie.

    Warto spróbować czegoś pokroju FlashFire:

    http://www.pcworld.com/article/232460/flashfire_for_
    xp.html

    pozdrowienia,
    shadow