  • Data: 2011-06-01 09:08:43
    Temat: Re: Charczenie radia po załączeniu silników w pobliżu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-01 10:32, Lisciasty pisze:
    > Witam,
    >
    > Sprawa wygląda tak : teściowa ma dość dobry zestaw grający, w pobliżu
    > niego (5-6 metrów) jakieś ustrojstwa do gimnastyki czy tam masażu,
    > pędzone silnikami o mocy około 200W. Przynajmniej jeden z nich ma
    > komutator szczotkowy bo udało mi się dobrać do niego, o reszcie nie
    > wiem. Po załączeniu tychże kręcideł radio charczy.
    > Oscyloskop z analizą harmonicznych mogę pożyczyć, nie wiem tylko czy
    > moja teoria że zakłócenia lecą po zasilaniu jest słuszna?
    > Jak podejść do tematu żeby zdiagnozować problem i coś zaradzić?

> [...]

    Może lecieć po zasilaniu i "powietrzem" (mniejsze prawdopodobieństwo).
    Są tam tyrystory?

    Spróbuj - jeśli masz - zestaw audio podłączyć przez listwę komputerową z
    filtrami. Ale nie pierwszą lepszą "komputerową", mającą tylko warystor,
    lecz taką, co ma przynajmniej jakieś LC - one w parametrach mają podane
    tłumienie.

    Przykład:

    Fideltronik listwa zasilająca 5 gniazd, rack 19'', 1U, filtr
    przeciwzakłóceniowy
    Typ gniazda wejściowego kabel z wtykiem PL (10A)
    Liczba gniazd wyjściowych 5 szt.
    Długość przewodu zasilającego 2 metr
    Napięcie znamionowe 230 V AC
    Prąd znamionowy 16 A
    Częstotliwość 50 Hz
    Wbudowany filtr dla linii telefonicznej RJ-11 Nie
    _Filtr_przeciwzakłóceniowy_ (EMI/RFI) Tak
    _Tłumienie_ 53 dB

    Możesz jeszcze kupić kondycjoner ;)
    Albo podepnij się pod inna fazę, jeśli jest taka możliwość.