eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaChamstwo telemarketerów rośnie › Re: Chamstwo telemarketerów rośnie
  • Data: 2014-02-28 10:25:30
    Temat: Re: Chamstwo telemarketerów rośnie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-02-27 19:08, J.F pisze:
    >>> Pomijam fakt, że kiedyś istniało coś takiego jak kultura użycia
    >>> telefonu.
    >> A nie bylo w tej kulturze zapisu ze podnoszac sluchawke nalezy sie
    >> przedstawic ? :-)

    >Po połączeniu strona dzwoniąca się przedstawia i mówi, o co jej
    >chodzi. Jeśli strona wywołana nie współpracuje, to się grzecznie
    >rozłącza a nie domaga się niczego.

    http://www.szkolnictwo.pl/index.php/index.php?id=PU8
    740&page=4&pp=21944

    "TELEFON
    Telefon służy do wymiany zwięzłych i rzeczowych informacji. Tylko w
    wyjątkowych sytuacjach możemy sobie pozwolić na zwięzłą pogawędkę o
    wszystkim i o niczym. Spraw bardzo ważnych i delikatnych nie należy
    omawiać przez telefon (nigdy nie wiadomo, czy słucha nas tylko ten, do
    kogo telefonujemy). Nie wypada do nikogo dzwonić między godziną 22.00
    a 8.00. Rozmowę zawsze kończy ta osoba, która ją zainicjowała. Jeśli
    telefonujemy do kogoś, o kim wiemy, że jest na ogół bardzo zajęty,
    wypada zapytać, czy nie przeszkadzamy. Jeśli z jakiś powodów rozmowa
    telefoniczna została przerwana, ponownie powinien zadzwonić ten, kto
    rozpoczął rozmowę.
    Gdy dzwoni telefon w naszym domu, po podniesieniu słuchawki nie
    przedstawiamy się, a jedynie sygnalizujemy naszą obecność, mówiąc
    ,,słucham" lub ,,halo". Osoba telefonująca powinna powiedzieć ,,dzień
    dobry" lub ,,dobry wieczór", przedstawić się i poprosić kogoś do
    telefonu albo poinformować, w jakiej sprawie dzwoni.
    W sytuacji, gdy ktoś do nas telefonuje, nie przedłużamy rozmowy bez
    potrzeby. Narażamy bowiem dzwoniącego na koszty.
    Jeśli dzwonimy do kogoś w związku z ogłoszeniem zamieszczonym w prasie
    nie musimy się przedstawiać.
    Gdy źle wykręciliśmy numer i po głosie odbierającego rozpoznajemy
    pomyłkę, nie wypada bez słowa odkładać słuchawki. Trzeba albo od razu
    powiedzieć ,,przepraszam", albo zapytać, czy jest to numer taki a taki.
    Nigdy natomiast dzwoniąc do kogoś nie wypada bezceremonialnie pytać:
    ,,A jaki to numer?".
    L. Perfect ,,Sztuka życia czyli encyklopedia dobrych manier"
    (fragmenty)"

    Troche sie zdezaktualizowalo, ale tylko troche :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: