  • Data: 2018-12-28 16:29:55
    Temat: Re: Cewka HV
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:6862430737$2...@s...com.
    ..
    Friday, December 28, 2018, 9:49:27 AM, you wrote:

    >Chodzi o gęstość prądu.

    Ze studiow chodzi mi po glowie teoretyczna wartosc 26kA/mm^2.
    Na tyle starcza elektronow.
    Tylko nie pamietam - to miedz czy krzem :-)

    >Ale rzeczywiście energia niewielka. Ciekaw
    >jestem, czy byłaby mierzalna różnica zachowania pomiędzy drutem a
    >licą
    >TIW 340x0.127...

    Ciekawe pytanie. 8/20 us ... harmoniczne pod 100kHz.

    >Kłopotliwe.

    Ale on chce 6kV, to nawet wskazane :-)

    >Ostatnio robiłem pomiar pojemności międzyuzwojeniowej
    >transformatora 2.5 kW, pracującego na wysokim napięciu wejściowym -
    >wyszło aż 160 pF pomimo grubych przekładek. Ale te 160 pF wystarczało
    >w zupełności, żeby gałęzie mostka zachowywały się różnie. Przy
    >kilkudziesięciu kHz czyli w zakresie czasów podobnym.

    No, jesli dobrze licze to dwie plaskie okladki o powierzchni 200cm^2 i
    w odleglosci 1mm mialyby jakies 180pF razy przenikalnosc przekladki.
    Ale w wielowarstwowej cewce to sie trudniej liczy.

    No i te 180pF to raptem 0.14A przy 6kV/8us, a Piotr chce do 160A
    impuls ograniczyc.

    >Bo energia nie jest w materiale ferromagnetycznym ale w lukach
    >pomiędzy. Rdzenie służą ukierunkowaniu pola jedynie - żeby jak
    >najmniej szło w rozproszenie.

    No i przy okazji na skrocenie drogi w powietrzu, bo wtedy duzych pol
    nie bedzie.

    Ale jak widac - przy ~20kAzw duze pola juz beda, tylko miedz szybko
    swieci :-)

    >2.56 J - i co z tego? Jak na obwód magnetyczny o małej indukcyjności,
    >to bardzo dużo.

    Piotr straszyl chyba wieksza energia.

    J.