  • 1. Data: 2009-10-21 05:11:00
    Temat: Cesja i migracja (między usługami lub operatorami)
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Witam,

    jest następująca sytuacja: numer w Era Mix zarejestrowany na firmę.
    Trzyletni cyrograf dwa dni temu się skończył. Chcę teraz scedować ten
    numer na osobę prywatną i przejść do Tak Taka.
    Z tego co dowiedziałem się na infolinii (mam nadzieję że nie przekręciłem):
    1. Nie można zrobić cesji numeru w Mixie - trzeba przejść na abonament i
    wtedy zrobić cesję.
    2. Nie można przejść z Mixa do Tak Taka - trzeba przejść na abonament i
    z abonamentu na Tak Taka.

    Byłbym w stanie zaakceptować to przejście przez abonament gdyby nie to,
    że w abonamencie najkrótsza umowa trwa rok (też stwierdzenie infolinii)
    i do Tak Taka dopiero po jej zakończeniu mógłbym przejść.

    Czy ktoś przerabiał podobną procedurę i może się podzielić
    doświadczeniami? Czy rzeczywiście jest tak jak twierdzi infolinia?
    Jakoś nie chce mi się wierzyć że można przenieść numer do innego
    operatora a z usługi do usługi się nie da.

    W grę wchodzi też (zamiast Tak Taka) przeniesienie numeru do Play
    prepaidowego. Da się to zrobić? Jak to wtedy najlepiej rozegrać -
    najpierw przeniesienie a później cesja z firmy na osobę?
    Jak długo telefon jest nieczynny przy przeniesieniu do innego operatora?

    Dzięki za pomoc

    --
    Jacek Midura

  • 2. Data: 2009-10-21 06:56:04
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > jest następująca sytuacja: numer w Era Mix zarejestrowany na firmę.

    Najszybciej będzie:
    1. Przenieś w 1 dzień do PLAY
    2. Przerejestruj na o/f
    3. Rób co chcesz np w 1 dzień Tak Tak

    jk

  • 3. Data: 2009-10-21 08:13:41
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "coolina" <c...@w...ppl> napisał w wiadomości

    > Najszybciej będzie:
    > 1. Przenieś w 1 dzień do PLAY
    > 2. Przerejestruj na o/f
    > 3. Rób co chcesz np w 1 dzień Tak Tak

    Dodam jeszcze - po przeniesieniu do playa wykorzystaj 69 pln przez 3
    miesiące które
    Ci dają za przeprowadzkę :-)

  • 4. Data: 2009-10-21 08:19:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tl pisze:
    > Użytkownik "coolina" <c...@w...ppl> napisał w wiadomości
    >
    > Dodam jeszcze - po przeniesieniu do playa wykorzystaj 69 pln przez 3
    > miesiące które
    > Ci dają za przeprowadzkę :-)

    I dojdź do wniosku, że nie ma po co przechodzić do tak taka!

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-10-21 10:50:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > abonament i wtedy zrobić cesję.
    > 2. Nie można przejść z Mixa do Tak Taka - trzeba przejść na

    2 potwierdzam - tak twierdza. No coz, rozwazam przejscie do Play w
    ramach protestu :-)

    > W grę wchodzi też (zamiast Tak Taka) przeniesienie numeru do Play
    > prepaidowego. Da się to zrobić? Jak to wtedy najlepiej rozegrać -
    > najpierw przeniesienie a później cesja z firmy na osobę?

    Jak widzisz mowia ze cesji sie nie da. Nie to nie, przenosimy .. a
    potem trudno nawet o cesji mowic.

    J.

  • 6. Data: 2009-10-21 10:55:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    J.F. pisze:

    > Jak widzisz mowia ze cesji sie nie da. Nie to nie, przenosimy .. a potem
    > trudno nawet o cesji mowic.

    Trudno mówić o cesji, jeśli osoba fizyczna prowadząca DG i osoba
    fizyczna nieprowadząca DG to ten sam człowiek. Z samego siebie na siebie
    cesji się nie zrobi. Można co najwyżej uaktualnić dane, czyli wykreślić
    nazwę skróconą DG z danych abonenta.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-10-21 13:55:04
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    >>> 2. Przerejestruj na o/f

    > I dojdź do wniosku, że nie ma po co przechodzić do tak taka!

    Ja z tik taka właśnie usiłuję się wydostać. Udało mi się zlikwidować
    skarbonkę na
    jednym numerze, biorę się za drugi :-)))

  • 8. Data: 2009-10-22 19:04:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 21.10.09 12:55, Liwiusz pisze:

    > Trudno mówić o cesji, jeśli osoba fizyczna prowadząca DG i osoba
    > fizyczna nieprowadząca DG to ten sam człowiek.

    Ale inny podmiot.

    > Z samego siebie na siebie
    > cesji się nie zrobi. Można co najwyżej uaktualnić dane, czyli wykreślić
    > nazwę skróconą DG z danych abonenta.

    Taki np. Dialog, w drugą stronę (os. fiz. => DG) też chce cesji/zmiany
    umowy co wiąże się z opłatą aktywacyjną...

    --
    Pete

  • 9. Data: 2009-10-22 19:42:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pete pisze:

    > Ale inny podmiot.

    Podmiot jest ten sam. Tak samo jak ten sam podmiot jest Janem
    Kowalskim pracującym na etacie, a potem Janem Kowalskim niepracującym na
    etacie, tak samo tym samym podmiotem jest Jan Kowalski prowadzący DG,
    jak i później Jan Kowalski nieprowadzący DG.

    > Taki np. Dialog, w drugą stronę (os. fiz. => DG) też chce cesji/zmiany
    > umowy co wiąże się z opłatą aktywacyjną...

    Wypada tylko współczuć. Czy jak DG już się rozwiąże, to można
    powypowiadać umowy promocyjne bez kary?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-10-22 20:04:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 22.10.09 21:42, Liwiusz pisze:

> [...]
    > pracującym na etacie, a potem Janem Kowalskim niepracującym na etacie,
    > tak samo tym samym podmiotem jest Jan Kowalski prowadzący DG, jak i

    Cóż, ale dla telekomów Jan Kowalski posiadający REGON nie jest Janem
    Kowalskim bez REGONu.
    "Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobisz?"

    > Wypada tylko współczuć. Czy jak DG już się rozwiąże, to można
    > powypowiadać umowy promocyjne bez kary?

    Nie mam pojęcia, bo koszt cesji zjada zysk na wrzuceniu w koszt abo tel.
    więc sobie odpuściłem.
    Ale sugerujesz, że zamknięcie DG jest równoważne ze śmiercią os. fiz i
    zobowiązania terminowe ulegają unieważnieniu?

    --
    Pete