  • Data: 2014-10-13 10:10:59
    Temat: Re: Ceny samochodów w roku 1989 - ciekawostka
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-10-10, o godz. 16:28:02
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Przy czym ta wodka podrozala. Wtedy to byl ~1$, teraz ten dolar warty
    > 2$, a wodka kosztuje chyba z 6$ za najtansza.

    W 1988 roku na jesieni dolar kosztował ~2400 złotych (u koników bo
    oficjalnie niby coś koło 500) a pół litra Żytniej w Pewexie 0.90$ przy
    czym przez cały 1988 mieli zniżkę na krajowe wódki 20%. Czyli w sumie
    wychodziło 0.72$ za flaszkę. I była to wtedy cena niższa niż w
    "normalnym" sklepie na kartki. Inne sprawa że za 6-tygodniowe
    obowiązkowe praktyki studenckie (zbieraliśmy jabłka w sadzie)
    dostaliśmy wtedy 14.500PLN. Czyli za półtora miesiąca roboty
    zarobiliśmy na 7-8 flaszek. Nie dziwne że nikt się do tego nie
    przykładał i woleliśmy handlować jabłkami kupionymi z sadu bo
    za skrzynkę 20kg płaciliśmy 1000PLN a za 4.000-5.000. ;-)

    Ceny wódki dość dobrze - prowadziliśmy z kumplem w akademiku melinę. Ja
    odpowiadałem za dostawy wódki a kumpel - jego ojciec pracował jako
    brygadzista w jednym z browarów - za piwo. ;-)

    Zdrówko