  • 11. Data: 2010-12-09 19:24:06
    Temat: Re: Ceny paliwa w Europie
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    > Dolicz do do wszystkich innych krajów oprócz Polski (no i może Francji, nie
    > jestem pewien) roczny haracz za podatek drogowy, króry w Polsce jest
    > wliczony w cenę paliwa. Wtedy porównanie będzie miało sens, bo w powyższym
    > zestawieniu niewiele z tego wynika...
    >
    > Pozdrawiam,
    > SPB

    a teraz dolicz do polskiej ceny benzyny koszt przejazdu autostradą 1km
    czyli prawie 30gr. Dla kogos kto jeździ codziennie w pracy i do pracy
    autostradą to ma ogromne znaczenie. Nigdzie w Europie autostrady nie są
    takie drogie.

  • 12. Data: 2010-12-09 19:39:23
    Od: b...@w...pl

    On 9 Gru, 19:13, "Seweryn" <S...@o...ie> wrote:
    > "bonus" <b...@g...pl> > Tyle w Europie kosztuje paliwo

    > Dolicz do do wszystkich innych kraj w opr cz Polski (no i mo e Francji, nie
    > jestem pewien) roczny haracz za podatek drogowy, kr ry w Polsce jest
    > wliczony w cen paliwa.  Wtedy por wnanie b dzie mia o sens, bo w powy szym
    > zestawieniu niewiele z tego wynika...
    >
    > Pozdrawiam,

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxx
    SPB - jesli możesz to yzupełnij ,,, tak żeby coś wynikało

  • 13. Data: 2010-12-09 19:39:41
    Od: "Seweryn" <S...@o...ie>

    "BearBag" <
> [...]
    > czyli prawie 30gr. Dla kogos kto jeździ codziennie w pracy i do pracy
    > autostradą to ma ogromne znaczenie. Nigdzie w Europie autostrady nie są

    Prawda... We Francji mają podobny system - brak podatku i płatne autostrady.

    Pozdrawiam,
    SPB

  • 14. Data: 2010-12-09 20:03:42
    Od: "Seweryn" <S...@o...ie>

    <b...@w...pl>
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxx
    SPB - jesli możesz to yzupełnij ,,, tak żeby coś wynikało

    Aby dokładniej porównać te koszty należałoby albo odjąć podatek drogowy
    zawarty w paliwie w Polsce, albo dodać ten podatek proporcjonalnie do cen
    paliwa w innych krajach (ta druga opcja jest chyba zbyt skomplikowana, bo
    każdy pokonuje rocznie inny dystans i podatek ten rozkłada się indywidualnie
    na przejechane kilometry / spalone litry paliwa w zależności kto czym i ile
    jeździ).
    Nie wiem ile dokładnie wynosi podatek drogowy zawarty w cenie litra paliwa w
    Polsce (jeśli ktoś ma dokładne dane to niech poda).

    Jakby na to wszystko nie patrzeć, system polski jest najbardziej
    sprawiedliwy - jeździsz to płacisz, nie jeździsz - nie płacisz. Są kraje, w
    których sama roczna opłata za podatek drogowy przekracza 2 tys Euro, więc
    jest to ogromny koszt dodatkowy w przypadku, gdy mamy drugie autko w domu
    tylko do wyjazdów na weekend. Wiem, w Polsce trzeba opłacać OC bez względu
    na to czy się jeździ, czy nie, ale ubezpieczenie pomińmy w tym wątku...

    Pozdrawiam,
    SPB

  • 15. Data: 2010-12-09 21:32:55
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-12-09 17:56, Massai pisze:

    > A w Egipcie cos kolo 70 groszy...

    Drożyzna ;-), w Wenezueli jeszcze taniej. No ale tam mają wodę kilka
    godzin dziennie :-)

    pozdrawiam
    mario

  • 16. Data: 2010-12-09 21:54:44
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Drożyzna ;-), w Wenezueli jeszcze taniej. No ale tam mają wodę kilka
    > godzin dziennie :-)

    Chyba bym sie zamienil ;-) Ultra tania benzyna za wode przez 4 godziny
    powiedzmy ;-)

    Dysiek

  • 17. Data: 2010-12-09 21:58:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 9 Dec 2010 21:54:44 +0100, Dysiek napisał(a):

    > Chyba bym sie zamienil ;-) Ultra tania benzyna za wode przez 4 godziny
    > powiedzmy ;-)

    Gorzej jakbys wylądował w slumsach i byłoby cię stać na mniej benzyny niż w
    Polsce...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 18. Data: 2010-12-09 22:23:27
    Temat: [OT] Re: Ceny paliwa w Europie
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-12-09 21:58, Waldek Godel pisze:

    > Gorzej jakbys wylądował w slumsach i byłoby cię stać na mniej benzyny niż w
    > Polsce...

    Moi znajomi to ludzie tzw. klasy średniej. Benzyny, to fakt mają pod
    dostatkiem i rozbijają się V8 made in usa :-). Ale...
    Woda jest przez 3-4h dziennie bo na tyle włączają, można oczywiście
    kupować z beczkowozu. W sklepach niewiele jest, a jak coś to trzeba stać
    w kolejce. Jedynie dużo mają whiskey z przemytu i rumu. Choć ostatnio
    słyszałem że Chiavez wymyślił że szkocka to zło i będzie z tym walczył.
    Koleś (jest muzykiem) pracuje na trzech etatach i wyciąga netto 800$ (po
    kursie państwowym, czyli lepszym dla obywatela, bo od cinkciarza byłoby
    jeszcze mniej). I to jest raczej dobra pensja. Jak lecieli do Polski,
    musieli pisać specjalne podania o zakup euro. Moi znajomi to ludzie koło
    50-55lat, którzy pod koniec lat 7x opuścili PL. Chętnie by wrócili ale..
    nie mają za co tutaj żyć, kupić mieszkania itp. Generalnie benzyna to
    nie wszystko, choć też bym chciał żeby u nas było jak w USA :-).
    Posiadam tamtejsze obywatelstwo, tam się urodziłem ale pojechać do
    Wenezueli to chcę TYLKO jako turysta. :-).
    Teraz nawet do USA to łatwiej wjechać na polskim paszporcie ;-)

    pozdrawiam
    mario

  • 19. Data: 2010-12-10 08:10:10
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Tyle w Europie kosztuje paliwo
    >       kraj minimalna pensja cena Pb95 Tyle mo na kupi benzyny

    Halo! Halo! Tu Ziemia! Znieslismy w Polsce gospodarke centralnie
    planowana jakies 21 lat temu!
    --
    Olleo

  • 20. Data: 2010-12-10 09:43:24
    Od: PaPi <...@...3>

    > Nigdzie w Europie autostrady nie są
    > takie drogie.

    Duzo drozsze sa we Francji i Chorwacji np.
    Niewiele drozsze we Wloszech.
    W Niemczech czy Holandii sa "za darmo" ale podatek drogowy rocznie to
    okolo 1500 euro za kompakta z dieslem.

    Jestes zdecydowany placic 6 tys. zl rocznie by miec "za darmo" autostrady ?