  • 161. Data: 2011-10-29 19:04:28
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 29 Oct 2011 19:04:13 +0200, Andrzej napisał(a):

    > dane się pobiera
    > ja jestem człekiem starej daty. Pracowałem jeszcze na komputerach Odra.
    > Tam dane trzymało się na taśmach. W miare potrzeb odpowiednią taśmę
    > się zakładało i dane się pobierało.
    > Obecne czasy bardzo przypomiają mi tamte czasy.
    > Dane z HDD się pobiera i na tych pobranych danych pracuje się, ale już na SSD :)

    Rozmawiamy o tym co było kideyś czy o tym ci jest dzisiaj?

    [ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so. ]
    [ ("The Chronicles of Riddick") ]

  • 162. Data: 2011-10-29 19:55:07
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Przemysław Ryk wrote:

    > Rozmawiamy o tym co było kideyś czy o tym ci jest dzisiaj?

    o tym co jest dzisiaj ale ja wskazuje na to, że dziś nic się nie zmieniło.
    Dane cały czas dzielimy na te o bezpośrednim dostępie na których pracujemy
    i te archiwalne, które trzeba wyciągać.
    Jeśli ktoś chce mieć wszystko na jednym dysku to jeszcze długo będzie
    musiał czekać.

  • 163. Data: 2011-10-29 20:00:16
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Przemysław Ryk wrote:

    > Dlaczego? Przecież HDD to muzeum.

    ale ze względu na cenę do trzymania danych można ich jeszcze użyć

    > Aha. Czyli dane, które się obrabia nie służą do pracy?

    służą i można je obrabiać na SSD. Finał ten pracy można
    zmagazynować na HDD

    > Na SSD się nie da?

    na razie są za drogie, To już ustaliśmy

  • 164. Data: 2011-10-29 21:40:57
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    >W dniu 26.10.2011 15:47, Mateusz pisze:
    >

    > Albo zwyczajnie "nie chciał ale musiał".

    W Carrfourach czy Realach lub Tesko można jeszcze kupić dyski zewnętrzne w
    normalnych starych cenach.
    Dziś widziałem 2,5 cala w obudowie chyba AData 500 GB za 190 zł.

  • 165. Data: 2011-10-30 00:17:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej" 4...@w...pl

    > ja normalnie nie mogę pojąć dlaczego ta technologia jest gotowa
    > i cały czas się nie może rozwinąć.

    Ja też -- tyle ciekawostek poszło w śmietnik. Choćby miniaturowe
    dyski Toshiby -- miały zawrotne pojemności rzędu 2 GB... Zbudowano
    je (opracowano technologicznie), ale nie użyto ich przemysłowo...

    Nie każda myśl musi być wykorzystywana nieskończenie długo -- można
    by było przejść na SSD, choć HDD mają przed sobą jeszcze dobre
    perspektywy. Chyba po prostu HDD są tańsze w produkcji niż SSD.

    Ja potrzebuję miejsca -- terabajtów!!!
    I szybkiego transferu? Niby tak, ale ważniejsza
    jest dla mnie pojemność trabajtowa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 166. Data: 2011-10-30 00:21:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej" 4...@w...pl

> [...]
    > się zatrzymać i kręcić w drugą stronę. Prąd przemienny nie ma racji bytu!".

    (; Bo święta prawda -- przemienny prąd (zwłaszcza dużej częstotliwości) nie
    ma racji bytu w egzekucjach dokonywanych za pomocą krzesła elektrycznego. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 167. Data: 2011-10-31 12:06:49
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 26/10/2011 08:50, Andrzej wrote:

    > Warto też wspomnieć, że tak od kilku lat w HDD nie ma żadnych postępów!
    >
    > Premiera dysków 2T była już dawno temu i dziś owe dysk w zasadzie
    > są największe.
    > Kiedyś podwajanie pojemności szło szybciej, nie prawdaż?
    >
    > Dyski, jak hałasowały tak hałasują...
    > Produkowane są co prawda greeny, ale te jak na razie są za wolne by
    > nadawały
    > się na dyski systemowe.
    >
    > Czas dostępu... od wielu lat wciąż ten sam.
    > Czy nie uważacie, że na polu HDD nic się już nie da zrobić?

    Windows 7 na dysku HDD bootuje mi się w jakieś 30 sekund. Powiedzmy 45,
    żeby po starcie załadowały się antywirusy i reszta dupereli i dało się
    komfortowo pracować.

    Photoshop CS5 startuje w 3-6 sekund. Zdjęcie RAW z Canona 5D otwiera mi
    ten photoshop w mniej niż sekunde tak na oko. Starcraft 2 startuje w
    kilka sekund. Filmy otwierają się błyskawicznie, też coś poniżej
    sekundy. Przeglądarki (chrome, firefox) startują w sekundę.

    Szczerze powiedziawszy, urwanie kolejnych kilku sekund ze startu systemu
    i 300ms z otwierania plików RAW nie wydaje mi się problemem wartym
    uwagi. Po co mi mały, drogi SSD do tych zastosowań?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 168. Data: 2011-10-31 12:07:29
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 31/10/2011 12:06, kamil wrote:

    > Windows 7 na dysku HDD bootuje mi się w jakieś 30 sekund. Powiedzmy 45,
    > żeby po starcie załadowały się antywirusy i reszta dupereli i dało się
    > komfortowo pracować.

    *30 sekund od startu komputera, bo sam system pewnie z 15-20.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 169. Data: 2011-10-31 12:23:54
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    kamil wrote:

    > Szczerze powiedziawszy, urwanie kolejnych kilku sekund ze startu systemu

    u mnie Win7 na SSD startuje 12s

  • 170. Data: 2011-10-31 13:48:01
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-10-31 13:23, Użytkownik Andrzej napisał:

    > u mnie Win7 na SSD startuje 12s

    Z uwagi na idiotów mierzących czas startu systemu Microsoft
    w Windowsie 7 zastosował pewien myk oszukujący użytkownika.
    Użytkownik widzi tapetę oraz ikony blatu i ucieszony wierzy
    że system już się uruchomił.
    Po czym Ty oceniasz że system jest już uruchomiony ?