-
21. Data: 2011-04-07 22:08:29
Temat: Re: Ceny części w PL
Od: "nenik" <n...@o...pl>
> Okazuje się, że jak ktoś ma jakąś tam produkcję to taniej jest zamawiać
> części od firm z alibaba.com niż od Polskich dystrybutorów. Pewnie nie
> wszystko ale na złączach dzisiaj okazało się, że mają po 400% marży.
> Przestrzegam przed zakupami
>
Z jednej strony ma kolega racje ale dla pelniejszego obrazu wypadalo by dodac
ze stany magazynowe i cena to po czesci wina ROHS , czesc elementow
najzwyczajniej nie moze byc dlugo przechowywana bez zabezpeczenia bo po roku
nie nadaja sie do montazu .
Nniestety trudno jest utrzymac pelny stan magazynowy dla ukladow scalonych gdzie
producent pakuje prozniowo w tackach po 1000 szt. ktos kupi 10 czy 100 ,
nastepnie ktos kupi po roku 500 i zuzywa je w czasie nastepnego roku i okazuje
sie ze te ostatnie za cholere nie chca sie polutowac .
Ostatnio niestety od klientow coraz czesciej sa zwroty do dystrybutora lub
producenta bo piny od ukladow zamiast sie zwilzyc lutowiem to plywaja na
powierzchni , a tym samym zjezdzaja z padow na bok .
Kolega skonczy przestrzegaac jak przyjdzie wymienic podrobki na zmontowanych
obwodach :) :) :)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
22. Data: 2011-04-08 06:56:37
Temat: Re: Ceny części w PL
Od: "Papkin" <s...@s...net>
>
> Ostatnio niestety od klientow coraz czesciej sa zwroty do
> dystrybutora lub producenta bo piny od ukladow zamiast sie zwilzyc
> lutowiem to plywaja na powierzchni , a tym samym zjezdzaja z padow na
> bok .
>
slyszalem juz o tej zarazie RHOS ze niby jakies "wasiki" rosna i moga byc
zwarcia nawet ale o tym jeszcze nie slyszalem (amator). To tak wyglada ekologia
wg UE? Jakas warstwa tlenkow rosnie na wzor aluminium? Koszmar...
-
23. Data: 2011-04-08 09:58:51
Temat: Re: Ceny części w PL
Od: Michoo <m...@v...pl>
W dniu 08.04.2011 08:56, Papkin pisze:
> slyszalem juz o tej zarazie RHOS ze niby jakies "wasiki" rosna i moga
> byc zwarcia nawet ale o tym jeszcze nie slyszalem (amator). To tak
> wyglada ekologia wg UE? Jakas warstwa tlenkow rosnie na wzor aluminium?
tin whiskers@google
Ale nie ma co się martwić - jak urosną na tyle, żeby być problemem to
już będzie sprzęt dawno wymieniony, bo wcześniej kulki się odkleją ;)
Jako amator dodam jeszcze, że topniki do lutowania bezołowiowego są
wyjątkowo śmierdzące i drażniące jak się pracuje bez wyciągu...
--
Pozdrawiam
Michoo
-
24. Data: 2011-04-08 10:40:13
Temat: Re: Ceny części w PL
Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>
Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
news:4d9eb1a6$1@news.home.net.pl...
> >
>> Ostatnio niestety od klientow coraz czesciej sa zwroty do
>> dystrybutora lub producenta bo piny od ukladow zamiast sie zwilzyc
>> lutowiem to plywaja na powierzchni , a tym samym zjezdzaja z padow na
>> bok .
>>
>
> slyszalem juz o tej zarazie RHOS ze niby jakies "wasiki" rosna i moga byc
> zwarcia nawet ale o tym jeszcze nie slyszalem (amator). To tak wyglada
> ekologia wg UE? Jakas warstwa tlenkow rosnie na wzor aluminium? Koszmar...
>
Oprócz wąsików jest jeszcze "zaraza cynowa" występująca poniżej +13,2 st.C,
a nie wiem, czy elementom i lutowaniom ROHS nie zdarza się przebywać w
niższych temperaturach.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyna
Dodanie kilku procent ołowiu całkowicie niweluje ten problem, ale jest
sprzeczne z ROHS.
Komuś bardzo zależało, aby urządzenia się szybko rozpadały. Pytanie. Kto na
tym zyskuje i wszystko jasne.
Strach wsiadać do samochodu, bo skąd tu pewność, że producent sterowania ESP
(ma możliwość zahamowania dowolnego z kół) na pewno sprawdził, czy wszystkie
elementy nie są ROHS.
P.G.
-
25. Data: 2011-04-08 12:40:47
Temat: Re: Ceny części w PL
Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>
Użytkownik Piotr Gałka napisał:
[...]
> Oprócz wąsików jest jeszcze "zaraza cynowa" występująca poniżej +13,2
> st.C, a nie wiem, czy elementom i lutowaniom ROHS nie zdarza się
> przebywać w niższych temperaturach.
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyna
Jakoś wydawało mi się że powinno być -13 ale wszędzie widze że + ...
> Dodanie kilku procent ołowiu całkowicie niweluje ten problem, ale jest
> sprzeczne z ROHS.
> Komuś bardzo zależało, aby urządzenia się szybko rozpadały. Pytanie. Kto
> na tym zyskuje i wszystko jasne.
> Strach wsiadać do samochodu, bo skąd tu pewność, że producent sterowania
> ESP (ma możliwość zahamowania dowolnego z kół) na pewno sprawdził, czy
> wszystkie elementy nie są ROHS.
Na ile mi wiadomo sprzęt medyczny, wojskowy i motoryzacyjny jest
wyłączony z ROHS, chyba można to sprawdzić?
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
26. Data: 2011-04-08 13:30:50
Temat: Re: Ceny części w PL
Od: Zakarm <t...@s...com>
W dniu 2011-04-08 14:40, AlexY pisze:
> Użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
>> Oprócz wąsików jest jeszcze "zaraza cynowa" występująca poniżej +13,2
>> st.C, a nie wiem, czy elementom i lutowaniom ROHS nie zdarza się
>> przebywać w niższych temperaturach.
>> http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyna
>
> Jakoś wydawało mi się że powinno być -13 ale wszędzie widze że + ...
>
>> Dodanie kilku procent ołowiu całkowicie niweluje ten problem, ale jest
>> sprzeczne z ROHS.
>> Komuś bardzo zależało, aby urządzenia się szybko rozpadały. Pytanie. Kto
>> na tym zyskuje i wszystko jasne.
>> Strach wsiadać do samochodu, bo skąd tu pewność, że producent sterowania
>> ESP (ma możliwość zahamowania dowolnego z kół) na pewno sprawdził, czy
>> wszystkie elementy nie są ROHS.
>
> Na ile mi wiadomo sprzęt medyczny, wojskowy i motoryzacyjny jest
> wyłączony z ROHS, chyba można to sprawdzić?
>
Telekomunikacja tez.
-
27. Data: 2011-04-08 14:56:48
Temat: Re: Ceny części w PL
Od: Michoo <m...@v...pl>
W dniu 08.04.2011 14:40, AlexY pisze:
> Użytkownik Piotr Gałka napisał:
>> Strach wsiadać do samochodu, bo skąd tu pewność, że producent sterowania
>> ESP (ma możliwość zahamowania dowolnego z kół) na pewno sprawdził, czy
>> wszystkie elementy nie są ROHS.
>
> Na ile mi wiadomo sprzęt medyczny, wojskowy i motoryzacyjny jest
> wyłączony z ROHS, chyba można to sprawdzić?
>
Ale "wyłączony" oznacza, że "nie ma zakazu stosowania substancji
niezgodnych z ROHS" a nie "jest zakaz stosowania zgodnych". Więc
producent musi zapewnić, że takie części się (nawet przez przypadek) nie
dostaną. Starczy błąd w dostawie i dostajesz części powleczone czystą
cyną - ciężko je odróżnić od takich powleczonych SnPb a problemy mogą
się pojawić po latach.
--
Pozdrawiam
Michoo
-
28. Data: 2011-04-08 16:31:20
Temat: Re: Ceny części w PL
Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>
Użytkownik "AlexY" <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed> napisał w
wiadomości news:inmvo0$ofv$1@speranza.aioe.org...
>> Strach wsiadać do samochodu, bo skąd tu pewność, że producent sterowania
>> ESP (ma możliwość zahamowania dowolnego z kół) na pewno sprawdził, czy
>> wszystkie elementy nie są ROHS.
>
> Na ile mi wiadomo sprzęt medyczny, wojskowy i motoryzacyjny jest wyłączony
> z ROHS, chyba można to sprawdzić?
>
O co chodzi? Ja nic odwrotnego nie twierdziłem.
Spróbuj przy małej serii zamówić montaż ołowiowy, z elementów ołowiowych. Z
montażem nie będzie problemu, ale elementy to kłopot, czas i cena.
Widziałem kiedyś notę AD na temat trwałości montażu to ołowiowe elementy i
montaż miał zdecydowaną przewagę nad pozostałymi 3 kombinacjami, które
wychodziły podobnie do siebie - czyli montaż ołowiowy elementów
bezołowiowych daje tylko złudzenie, że się zrobiło dobrze, a robi się tak
samo źle jak obecnie wszystko inne.
Kryzys. Branża samochodowa tnie koszty. Elementy ołowiowe są już droższe od
bezołowiowych. Nie mają obowiązku stosowania ołowiowych. A może technologia
bezołowiowa już dojrzała. W zasadzie czemu nie zastosować bezołowiowych
skoro nic nie zabrania.....
Ciągle mam w pamięci zdanie jednego gościa z końca 2005, który po
przeczytaniu około 4000 artykułów na temat technologii bezołowiowej
(zamieścił je na swojej stronie) stwierdził, że się obkupił w sprzęt i teraz
czeka aż jakiś wypadek śmiertelny spowodowany ROHS otworzy ludziom oczy.
P.G.
-
29. Data: 2011-04-09 06:16:39
Temat: Re: Ceny czę?ci w PL
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 7 Apr 2011 12:06:49 +0200, Robbo wrote:
>Tu jest także kwestia tego, że Lapp Kabel w Niemczech robi taniej niż Lapp
>Kabel w Polsce. Dlaczego Niemcy mogą robić taniej, a w Polsce się nie da?
>Czy uzasadnieniem miałoby być to, że Niemcy produkują więcej?
Czasem jest - przezbrojenie maszyn kosztuje.
Przy czym ogolne wrazenie jest niestety takie ze po demontazu ozarowa
przybylo w Polsce producentow kabli, wiec branza jest oplacalna,
koszty produkcji w duzym stopniu zaleza od ceny miedzi, a najtaniej i
tak robia Chinczycy :-)
J.
-
30. Data: 2011-04-09 06:18:55
Temat: Re: Ceny części w PL
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 6 Apr 2011 17:37:22 +0200, Lelek@ wrote:
>"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> Bo na calym swiecie to sie rynek wyklarowal, powstaly takie firmy jak
>> Farnell, RS czy Elfa, i nikt z mala produkcja nie narzeka na ceny u nich
>> :-P
>
>W ELFA to jest nie 400% ale 4000% :-)
>W ELFA to kupuję jeden scalak jak robię prototyp.
Ale jakos istnieje juz wiele lat i sie rozwija.
Moze dlatego ze zachodni inzynier nie zarobi na pensje na jednym
scalaku, wiec nie ma znaczenia gdzie i jak drogo go kupi :-)
J.