  • Data: 2011-04-13 11:37:14
    Temat: Re: Ceny części w PL
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed> napisał w
    > wiadomości news:io3q72$hd2$1@speranza.aioe.org...

    > Nie jestem technologiem, ale na 99% są pokryte czymś innym, te
    > bezołowiowe mogą być pokryte czystą cyną.

    To byłaby czysta głupota, już lepiej byłoby zostawić gołą miedź, tu
    chyba jednak rzeczywiście technolog potrzebny

    > Na pewno mają krótszy termin przydatności do montażu - co nie ułatwia
    > logistyki.
    >
    > Zdarzyło mi się niechcący oderwać jedną stronę 6-pinowego gniazdka
    > (raster 1,25mm, SMD) polutowanego bezołowiowo.
    > Zdziwiło mnie, że puściły luty, a nie odlepiły się (miniaturowe) placki
    > miedzi od płytki.

    Takie rzeczy widuję codziennie, kolejna bzdura to że np SE zabronił
    przelutowania, należy element zdjąć, pady oczyścić założyć świeżą cynę i
    nowy element, jako uzasadnienie odsyłają do standardu JEDEC gdzie z jest
    opisane że przy przelutowaniu tworzą się jakieś kryształki które mają
    gorszą wytrzymałość mechaniczną, detali nie pamiętam bo tak mnie to
    wqrvilo że olałem temat i robię jak każą, nie podali jednak metody jak
    oczyścić do gołego złocenia coby te "kryształki" nie tworzyły się w tej
    cynie co i tak zostaje... załamka, zmuszają ludzi do robienia z siebie
    idiotów, tak to widzę.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html