    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ceny części w PL
    Date: Thu, 07 Apr 2011 00:31:40 +0200

    On Wed, 6 Apr 2011 18:28:57 +0200, Robbo wrote:
    >Najlepsze jaja to są chyba z kablami. Ostatnio kupowałem kilkaset metrów
    >kabla sterowniczego firmy Lapp Kabel. Zapytałem o cenę w Lapp Kabel w Polsce
    >(jest to producent tych kabli). Potem zapytałem o cenę w polskiej firmie,
    >która handluje kablami -- podali mi cenę o jakieś 20% niższą niż Lapp Kabel
    >w Polsce, przy czym oni też sprzedaliby mi dokładnie taki sam kabel, tego
    >samego producenta, tylko że sprowadzany z Niemiec. Odpisałem do Lapp Kabel w
    >Polsce, że mam ofertę z niższą ceną na ich kabel; odpisali, że niestety nie
    >są w stanie przebić tej oferty :)

    To jest akurat bardzo normalne. Jesli cos produkujesz to chcesz to
    sprzedac. A w tym celu musisz miec siec handlowa - niekoniecznie na
    wlasnosc. Ale niezalezny handlowiec liczy zysk - jak bedzie za maly,
    to zacznie handlowac innymi kablami. I musisz mu go dac.
    Najprosciej wysoka fikcyjna cena detaliczna i wysokim upustem.

    Socjalizm sie skonczyl, a wraz nim tanie sklepy fabryczne. W detalu u
    producenta ma byc drogo.

    >Potem kupowałem inny kabel, który do Polski z Niemiec przywiózł przysłowiowy
    >pan Henio za cenę tylko trochę wyższą niż ta, którą płacą za samą miedź w
    >skupie złomu.

    Bo kable to wredne wyroby, bardzo wrazliwe na cene miedzi. Niemiec
    mogl inaczej pograc na gieldzie i ma tania miedz, albo przywiezli ci
    stare zapasy po starej cenie.

    Cukier w Niemczech ciagle tani. Ciekawe - maja wieksze zapasy, lepiej
    pograli na gieldzie, czy jeszcze u nich skoczy. Na razie reglamentuja
    i sprzedaja tylko po 5 kg :-)

    J.