  • 1. Data: 2012-12-17 08:48:45
    Temat: Centralka PBX mini-mini
    Od: raqs <r...@i...pl>

    Witajcie,

    Otrzymałem zlecenie zakupienia i uruchomienia małej centralki
    telefonicznej, do której przyłączona byłaby jedna linia miejska oraz
    czterech abonentów wewnętrznych.
    Jedyne, co znalazłem w sieci to:

    http://sklep.avt.pl/p/pl/492179/centralka+telefonicz
    na+24+-+plytki+drukowane+i+zaprogramowany+uklad.html

    Czy ktoś miał do czynienia z tym urządzonkiem i może wię wypowiedzieć o
    jego funkcjonowaniu?
    Może polecacie coś innego, za niewielkie pieniądze?
    Z góry dziękuję za wszystkie pomocne uwagi.

    pozdrawiam
    raqs

  • 2. Data: 2012-12-17 11:07:55
    Temat: Re: Centralka PBX mini-mini
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2012-12-17 08:48, raqs pisze:
    > Otrzymałem zlecenie zakupienia i uruchomienia małej centralki
    > telefonicznej, do której przyłączona byłaby jedna linia miejska oraz
    > czterech abonentów wewnętrznych.

    A może rozsądniej, jeśli jest taka możliwość, przejść na ISDN?
    Wszystko co potrzebne, a nawet więcej będzie już w standardzie.

    --
    AWa.

  • 3. Data: 2012-12-17 11:11:04
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2012-12-17 08:48, raqs pisze:

    > Otrzymałem zlecenie zakupienia i uruchomienia małej centralki
    > telefonicznej, do której przyłączona byłaby jedna linia miejska oraz
    > czterech abonentów wewnętrznych.

    I jeszcze jeden pomysł, taką funkcjonalność mają słuchawki DECT
    podłączone do jednej bazy, lub kilku baz sprzężonych ze sobą jeśli teren
    jest bardziej rozległy.

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2012-12-17 11:18:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 17 Dec 2012 08:48:45 +0100, raqs napisał(a):

    > Z góry dziękuję za wszystkie pomocne uwagi.

    W opisie pisze:
    "W małej centralce zwykle większość połączeń realizowana jest na linie
    miejskie. Dlatego po podniesieniu słuchawki użytkownik łączony jest z
    'miastem'. Jeśli linia jest aktualnie zajęta, można wykonać połączenia
    wewnętrzne lub uruchomić inne funkcje"
    Jeśli to znaczy że nie można zainicjować połączenia wewnętrznego o ile jest
    wolna linia miejska to IMO jest to poważna wada.

    Poza tym czasem trafiają się używane centralki nawet za mniejsze pieniądze
    niż ta którą przedstawiłeś.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2012-12-17 11:18:50
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Za 100 zł kupisz kompletną, sprawną, używaną centralkę na 1 linię zewnętrzną
    i 5 wewnętrznych, gotową do użycia po podłączeniu.
    Robienie czegoś takiego samemu, nawet z gotowych podzespołów ma sens tylko
    dla hobbysty.
    A poza tym ta płytka raczej nie pozwala na rozmowy wewnętrzne.

  • 6. Data: 2012-12-17 11:45:21
    Od: raqs <r...@i...pl>

    W dniu 2012-12-17 11:18, t-1 pisze:
> [...]
    > tylko dla hobbysty.
    > A poza tym ta płytka raczej nie pozwala na rozmowy wewnętrzne.

    No właśnie jest coś takiego, jak DGT-5, ale jakoś nie moge w sieci na to
    trafić.
    Są też takie urządzonka, jak Fritz 7340
    http://allegro.pl/fritz-box-fon-wlan-7340-internatio
    nal-edition-fvat-i2844791159.html

    ale jak dla mnie, to ma trochę za dużo funkcji, których nie wykorzystam.

    pozdrawiam
    raqs

  • 7. Data: 2012-12-17 11:57:03
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    A może szukaj w telefonach stacjonarnych/centrale a nie komputerach?:
    http://allegro.pl/nowa-centralka-telefonoczna-slican
    -its-0206-i2846058868.html

  • 8. Data: 2012-12-17 12:33:17
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Otrzymałem zlecenie zakupienia i uruchomienia małej centralki
    > telefonicznej, do której przyłączona byłaby jedna linia miejska oraz
    > czterech abonentów wewnętrznych.

    Proponuję zrobić to na voipie.

    Jak zaczniesz szukać centralek VoIPowych, to znajdziesz tego więcej.
    Możesz to spokojnie i bezinwestycyjnie postawić na starym pececie,
    albo na jakimś popularnym NASie (soft asterisk, albo jego pochodne)- wybór
    jest ogromny -
    a przy okazji będziesz mógł zamieść kilka ciekawych tematów dodatkowo.

    Telefony IP też są już ogólnie dostępne, w normalnych cenach.
    Ja korzystam z rozwiązań producenta Grandstream - przyzwoita chińszczyzna
    ale na pewno znajdziesz tańsze rozwiązania, jeśli cena jest krytyczna.

  • 9. Data: 2012-12-17 18:08:13
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.12.2012 12:33, qlphon wrote:

    > albo na jakimś popularnym NASie

    Mógłbyś rzucić jakiś konkretny przykład?

    Mirek.

  • 10. Data: 2012-12-18 10:19:11
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Mógłbyś rzucić jakiś konkretny przykład?

    ja używam w pracy i w domu QNAP'ów
    (http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn=822&c=3
    51&sc=514)

    ale ponoć synology robią to samo a są tańsze
    i ktoś jeszcze kiedyś polecał gearbox'a - ale z tymi producentami ja nie mam
    doświadczenia...

    tu możesz popatrzeć jaki soft masz "standardowo suportowany" przez
    producenta
    http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn=859

    w twoim przypadku zapewne będzie Cię interesować Asterisk
    ale jak wrzucisz jeszcze Optware IPKG
    to możesz dostać zawrotu głowy od możliwości instalacji pakietów ipkg
    np. http://www.nslu2-linux.org/wiki/Optware/Packages

    pzdr