  • 51. Data: 2010-07-01 15:13:18
    Temat: Re: Cena kilometra autostrady
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-07-01 14:00, Olleo pisze:
    > Odszkodowania nie sa placone na odbudowanie, a za wartosc dzialki z
    > zabudowaniami.
    W ostatnich latach nie słyszałem o przypadkach, żeby łomotali nad ranem
    kolbami w drzwi, ładowali na furmankę i wywozili gdzieś w Bieszczady,
    gdzie przecierająca zaspane oczy rodzinka orientowała się, że mieszkają
    obecnie w szczerym polu ze szpadlem i potwierdzeniem przelewu
    odszkodowania na konto.

    Maciek

  • 52. Data: 2010-07-01 15:45:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisał w
    >Jako ciekawostka koszty wybudowania poszczegolnych odcinkow S8:
    >Wrocław - Psie Pole - Syców 2009 - 2011 237,30 (ok. 47,2km)

    Czekaj czekaj, bo tu znow nie wiadomo o co chodzi.
    Z Wroclaw-Psie Pole do Sycowa faktycznie jest okolo 47km, ale po
    drodze jest np obwodnica Olesnicy w standardzie autostradowym, juz
    oddana do uzytku.

    Beda robic druga ? Czy nalezy ja odjac bo juz jest ? Czy wliczona w
    calosc ? A moze to tylko za nia cena ?
    To jest okolo 10km, Po drodze cos 3 czy 4 rozjazdy bezkolizyjne,
    ale bez jakiejs wiekszej rzeki.

    >Syców - A1 2011 - 2015 696,92 (ok. 150,5km)
    >Piotrków Trybunalski - Warszawa 2009 - 2013 295,44 (118km do
    >Nadarzyna
    >- nie wiem ile dalej)

    Bedzie nowa, czy beda przerabiac gierkowe ?

    J.

  • 53. Data: 2010-07-01 15:49:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości
    > To glupoty slyszales.
    > Cene ustala rzeczoznawca na podstawie srednich cen tranzakcyjnych
    > z okolicy.

    No to wykupujesz jak jest jeszcze w planach, a za rok sprzedajesz
    jedna dzialke tesciowi z zyskiem.
    No co, ceny poszly w gore.

    J.

  • 54. Data: 2010-07-01 16:56:38
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > Jakim Wroclawiu? Chodzi o odcinek Konotopy-Warszawa.

    odcinek Konotopa - Prymasa Tysiaclecia to:
    5 wezlow (Konotopa, Mory, Warszawska, Lazurowa, Prymasa Tysiaclecia)
    6 wiaduktow z drogami lokalnymi (z czego dwa to rowniez przeprowadzenie
    nad torami kolejowymi, wiec co wydluza je o kilkadziesiat metrow)
    1 wiadukt nad torami

    1/3 przebiegu trasy to silnie zurbanizowany teren zabudowy mieszkaniowej
    jednorodzinnej, poza tym 2 wezly (Lazurowa i Warszawska) wypadaja akurat
    na istniejacych domach jednorodzinnych, podobnie jak wiadukt "Szeligowska".
    A wiadukt "Ksiecia Janusza" z jednej storny idzie przez tereny
    zalesione, ale z drugiej wpada na klamienice i magazyny Wojskowych
    Zakladow Lotniczych.

    Sporo tego jak na raptem 10,5 km, nie sadzisz?

    szwagier

  • 55. Data: 2010-07-01 17:08:21
    Od: Bartosz Czerwonka <b...@w...pl>

    Olleo napisał:

    > ile ich bedzie na 10km odcinku? Bedzie ich wieksze zageszczenie, niz
    > na kazdym innym odcinku budowanym w cenie miedzy 15 a 40 mln zl? Tak
    > powiedzmy od 5 do 15x wiecej?

    Polecam strzał z guglownicy i obejrzenie sobie zakresu robót.
    http://s8.konotopa-prymasa.pl/
    Ze szczególnym uwzględnieniem Zakres prac -> Obiekty inżynierskie.

    --
    Becer

  • 56. Data: 2010-07-01 17:33:57
    Od: szwagier <k...@p...fm>

> [...]
    > A wiadukt "Ksiecia Janusza" z jednej storny idzie przez tereny
    > zalesione, ale z drugiej wpada na klamienice i magazyny Wojskowych

    No i ten odcinek to 2 jezdnie po 3 pasy ruchu + pas awaryjny, a
    Wroclaw-Olesnica 2 jezdnie po 2 pasy + pas awaryjny.

    szwagier

  • 57. Data: 2010-07-01 18:28:24
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Bartosz Czerwonka pisze:

    > Polecam strzał z guglownicy i obejrzenie sobie zakresu robót.
    > http://s8.konotopa-prymasa.pl/
    > Ze szczególnym uwzględnieniem Zakres prac -> Obiekty inżynierskie.

    Aż dziw, że to wszystko ma się zmieścić na 10 km :)
    Praktycznie to jeden wielki wiadukt i to w W-wie...

  • 58. Data: 2010-07-01 18:50:42
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Olleo wrote:
    > To, ze na tobie robi wrazenie, to mnie malo interesuje.

    > Obie ceny, to budowa 1km autostrady.

    Pomijając prostactwo, to przypomnialeś mi scenę barejowską - spis
    inwentarza u towarzysza Winnickiego:

    - czajnik do herbaty, dwie sztuki.
    - hełmy, sztuk 2. - Hełm piszemy przez h. - A lubelski? (chwila
    zastanowienia) - wpisz kask.

    Jeden kilometr jednej autostrady, to coś innego niż jeden kilometr
    zupełnie innej autostrady.
    ;>

    --
    Bydlę

  • 59. Data: 2010-07-01 19:00:29
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > No stary, ale konkrety. Podalem koszty innych odcinkow, a co do tego
    > sa wciaz tylko jakies mniemania.

    Konkret:

    "Wybudowanie m.in. 13 wiaduktów, 5 zbiorników retencyjnych, jednego wezla
    drogowego, kilku kilometrów scian oporowych i szczelinowych na tylko 10
    kilometrach pierwszego odcinka obwodnicy Warszawy, drogi ekspresowej S8
    Konotopa-Powazkowska, jest przyczyna znacznie wyzszego kosztu powstania tej
    trasy, w stosunku do innych dróg budowanych w naszym kraju - informuje
    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w nawiazaniu do piatkowej
    publikacji Gazety Wyborczej.

    Wsród przyczyn znacznie wyzszych kosztów wybudowania tej drogi jest takze
    fakt, ze powstanie ona na terenach miejskich, bardzo silnie zurbanizowanych,
    co spowoduje niespotykana w innych miejscach kraju kolizje z tzw.
    urzadzeniami obcymi np. linia kolejowa obslugujaca hute Lucchini, co wymaga
    budowy 4 km nowego toru, a takze kolizje z duzym kolektorem burzowym
    obslugujacym Warszawe.

    Sam koszt wybudowania 10 kilometrów drogi wyniesie zatem okolo 310 mln
    zlotych netto, ale budowa wymienionych wyzej elementów (roboty mostowe,
    kolejowe i pozostale prace inzynierskie) beda kosztowaly okolo 1,3 mld
    zlotych bez podatku VAT."

    (za GDDKiA)

    Przetarg byl otwarty i bylo kilka ofert, wiec jesli daloby sie taniej, ktos
    pewnie wystosowalby tansza oferte.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjecia z podrózy

  • 60. Data: 2010-07-01 19:42:32
    Od: Shrek <l...@p...pl>

    Olleo pisze:

    > Panowie nie ma co dywagowac. Chodzi o odcinek Konotopa - węzeł
    > Powązkowska (Warszawa). Ktos, kto jest z tamtego regionu, na pewno
    > jest w stanie podac linka do maps.google.com i pokazac, co to za
    > tereny tam sa - czy trzeba cos wyburzac itd.

    52.247649,20.923712

    Raczej bez poważnych wyburzeń - rezerwa terenu pod to była chyba "od
    zawsze".

    Shrek