  • 11. Data: 2004-06-28 09:16:35
    Temat: Re: Cena fr w tpsa
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Mon, 28 Jun 2004 09:44:45 +0200, "Tomasz Lam [ZULU]"
    <t...@w...usun.szczecin.to.tez.pl> wrote:

    >Pamiętaj: każda istatna zmiana w regulaminie, przede wszystkim dzialajaca na
    >niekorzysc abonenta wiina być mu przedstawiona 30 dni PRZED zmianą, dostałeś
    >coś????

    ta, info o BMT dla jakichkolwiek usług opartych na ADSLu

    zauważ jednak że może być taka sytuacja jak z neostradą (starą) czyli
    albo na starych warunkach i po starych cenach a jak po nowych
    (niższych) cenach to również według nowego leguraminu, no i oczywiście
    nowy klienci wyłacznie nowy leguramin :/

    --
    futszaK
    598339018 888010641

  • 12. Data: 2004-06-28 10:40:13
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    futszaK wrote:

    > ....i pewnie wraz z drobną korektą w regulaminie o zakazie
    > udostepniania poza lokal....

    jak dla mnie to by bylo lepiej w regulaminie zapisac ze zakaz
    odsprzedazy lacza ale z mozliwoscia wyprowadzenia poza lokal. :-)
    to takie stowarzyszenia by mogly rozprowadzac ale juz te pseudo sieci
    osiedlowe nie bo to i lepiej dla innych osiedlowek ktore szanuja klienta
    jak i dla uzytkownikow tych nedznych sieci osiedlowych stojacych na ADSL

    --
    VoMi7

  • 13. Data: 2004-06-28 10:56:04
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    VoMi7 <v...@N...altanet.pl> napisał(a):
    > to takie stowarzyszenia by mogly rozprowadzac ale juz te pseudo sieci
    > osiedlowe nie bo to i lepiej dla innych osiedlowek ktore szanuja klienta

    Zaraz, to 'takie stowarzyszenia' != 'pseudo sieci osiedlowe (...) stojące
    na ADSL' ? Dziwne. Według Ciebie "stowarzyszenia" cacy, a "sieci osiedlowe"
    fe? Jaka jest różnica?

    > jak i dla uzytkownikow tych nedznych sieci osiedlowych stojacych na ADSL

    Wiekszość, ze znanych mi ASK'ow (jak to piszesz - stowarzyszeń), oferuje
    dostęp via iDSL (bo pewnie o to Tobie chodziło, gdy pisałeś 'ADSL').

    Chyba coś się mieszasz w zeznaniach.

    P.S. lubimy znaki interpunkcji

    Pozdr,

    --
    Rafal.Doroszkiewicz
    mailto:ja(at)vast.net.pl

  • 14. Data: 2004-06-28 13:15:48
    Od: l_uka <N...@p...fm>

    Bartosz Waszak wrote:
    > co byłoby nawet sensowne przy takiej obniżce. Łącza typowo do
    > odsprzedaży to Polpak.
    >
    > IMHO na świecie się przyjeło, że są 3 typy usługi:
    > - residental customer (neo+)
    > - bussines customer (idsl)
    > - ISP (polpak)

    czyli Twoim zdaniem to zasadne, ze polpak kosztuje 2tys za 1Mbps?

    a ja mam siec osiedlowa i nie potrzebuje synchronicznego uploadu
    (pewnie, gdyby byl, to czemu nie) no i co? mam placic za upload, ktory
    stoi niewykorzystany? po co? synchroniczne lacza sa fajne, ale w ruchu
    _miedzyoperatorskim_ no i oczywiscie przy uslugach serwerowych. mam
    zmienic iDSLe na polpaka tylko dlatego, ze tak powinno byc?

    --
    Łukasz Grąbczewski
    LG1028-RIPE www.legionowo.eu.org

  • 15. Data: 2004-06-28 13:24:30
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    l_uka <N...@p...fm> napisał(a):

    > czyli Twoim zdaniem to zasadne, ze polpak kosztuje 2tys za 1Mbps?

    jedyne co uważam, że jest nieprawidłowością, to brak czegoś takiego jak
    peering z AS5617 w ich ofercie, na ogólnie przyjętych zasadach peeringu,
    czy to płatnego czy bezpłatnego. Obecnie istnieje tylko tranzyt do ASa
    5617, który kosztuje tyle samo co tranzyt do całego świata.

> [...]
    > _miedzyoperatorskim_ no i oczywiscie przy uslugach serwerowych. mam
    > zmienic iDSLe na polpaka tylko dlatego, ze tak powinno byc?

    ASK świadczy usługi operatorskie, więc powinno podlegać dokładnie takim
    samym zasadom jak operatorzy. A obecnie powstające ASK psują tylko rynek
    usług ISP. Wykorzystują łącza end-userskie do celów ISP, co wydaje się
    być problemem polskiego internetu.

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    nic-hdl: BW175-RIPE

  • 16. Data: 2004-06-28 13:54:49
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Mon, 28 Jun 2004 13:24:30 +0000 (UTC), w...@i...pl (Bartosz
    Waszak) wrote:

> [...]
    >samym zasadom jak operatorzy. A obecnie powstające ASK psują tylko rynek
    >usług ISP. Wykorzystują łącza end-userskie do celów ISP, co wydaje się

    tylko gdzie byli ci wielcy ISP w czasach modemowych, potrafili tylko
    portale stawiac i obsługiwać wielki biznes zamiast podłaczać ludzi do
    Internetu, no to ludzie sami se poradzili, poorganizowali się w sieci
    osiedlowe załatwiając problem ostatniej mili w ramach własnych składek

  • 17. Data: 2004-06-28 13:55:54
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    Rafal.Doroszkiewicz wrote:

    > Zaraz, to 'takie stowarzyszenia' != 'pseudo sieci osiedlowe (...) stojące
    > na ADSL' ? Dziwne. Według Ciebie "stowarzyszenia" cacy, a "sieci osiedlowe"
    > fe? Jaka jest różnica?

    komercyjna roznica ?

    > Wiekszość, ze znanych mi ASK'ow (jak to piszesz - stowarzyszeń), oferuje
    > dostęp via iDSL (bo pewnie o to Tobie chodziło, gdy pisałeś 'ADSL').

    owszem o to chodzilo ale ja nie twierdze rpzeciez ze ASK to cos zlego ze
    stoja na iDSL przeciez jak nazwa wskazuje Amatorska siec ale jak ktos
    juz zaklada firme i komercyjna dzialnosc chce uprawiac na iDSL i
    sprzedawac dobrej jakosci uslugi na iDSL to lepiej dla jego dobra i
    dobra jego klientow zabronic tego w regulaminie ;-)

    > P.S. lubimy znaki interpunkcji

    daje Ci dowolnosc mozesz je powstawiac gdzie chcesz ;-)

    --
    VoMi7

  • 18. Data: 2004-06-28 13:56:21
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Mon, 28 Jun 2004 12:40:13 +0200, VoMi7
    <v...@N...altanet.pl> wrote:

    >jak dla mnie to by bylo lepiej w regulaminie zapisac ze zakaz
    >odsprzedazy lacza ale z mozliwoscia wyprowadzenia poza lokal. :-)

    o kant d...y roztłuic takie zapisy w regulaminie, uderzy to w legalnie
    działających ISP ktorzy wykorzystują InternetDSLa a sieci osiedlowe
    będą nadal kwitły bodaj na nerwostradzie

  • 19. Data: 2004-06-28 13:57:21
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

> [...]
    > _miedzyoperatorskim_ no i oczywiscie przy uslugach serwerowych. mam
    > zmienic iDSLe na polpaka tylko dlatego, ze tak powinno byc?

    a mnie najbardziej rozwala jak ktoś myli synchroniczność z symetrycznością.
    Wiekszosci świadczy to znikomej wiedzy na podstawowe zagadnienia
    telekomunikacyjne i odporności na tę wiedzę.

    Marcin

  • 20. Data: 2004-06-28 14:04:57
    Od: l_uka <N...@p...fm>

    Bartosz Waszak wrote:
> [...]
    > czy to płatnego czy bezpłatnego. Obecnie istnieje tylko tranzyt do ASa
    > 5617, który kosztuje tyle samo co tranzyt do całego świata.

    no owszem, ale pytalem o cos innego.
    ja uwazam, ze 2tys za 1Mbit do polpaka to jednak jest przegiecie.

    > ASK świadczy usługi operatorskie, więc powinno podlegać dokładnie takim
    > samym zasadom jak operatorzy.

    hmmmm, chyba sie nie zgodze. ASK nastawiona jest na download i nie mozna
    tutaj mowic o wymianie ruchu.
    a jakim zasadom podlegaja operatorzy? placisz za obsluge swojego lacza,
    za SLA. na iDSLu moga mnie w kazdej chwili odciac, co z reszta juz
    dwukrotnie mialo miejsce. to jest kwestia Twoich klientow - po prostu
    oni maja wieksze wymagania od moich :o)

    > A obecnie powstające ASK psują tylko rynek
    > usług ISP. Wykorzystują łącza end-userskie do celów ISP, co wydaje się
    > być problemem polskiego internetu.

    to jest problem, bo ludzie wola podlaczyc sie taniej do osiedlowki? coz,
    gwarantuje Ci, ze jesli ta osiedlowka nie bedzie spelniala ich
    oczekiwan, szybko poszukaja czegos innego. a dobrze zrobiona osiedlowka
    dziala po prostu dobrze - zapraszam do nas na strone :o)
    z mojego punktu widzenia duzo bardziej rynek psuja "operatorzy" wifi -
    cudzyslow zamierzony. to co sie dzieje w tej chwili u mnie w miescie w
    eterze po prostu prosi sie o pomste. ludzie chca robic 'biznesy' na
    czyms, o czym nie maja pojecia no i tak wychodzi jak wychodzi.