-
21. Data: 2013-11-28 08:54:29
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 28 Nov 2013 08:45:48 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
> Dokladnie. Szkola falenicka i otwocka.
Samochody maja na ogol silniejsze hamulce z przodu, wiec jezeli dasz na
przod bardziej zuzyte opony, to nie poprawi to drogi hamowania...
--
Maciek
Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba
-
22. Data: 2013-11-28 08:56:17
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
> Samochody maja na ogol silniejsze hamulce z przodu, wiec jezeli dasz na
> przod bardziej zuzyte opony, to nie poprawi to drogi hamowania...
Dyskusyjne. Co to znaczy bardziej zuzyte ?
-
23. Data: 2013-11-28 09:13:02
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 28 Nov 2013 08:56:17 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
> Dyskusyjne. Co to znaczy bardziej zuzyte ?
Na ogol to oznacza nizszy bieznik.
--
Maciek
Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba
-
24. Data: 2013-11-28 09:14:04
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
>> Dyskusyjne. Co to znaczy bardziej zuzyte ?
>
> Na ogol to oznacza nizszy bieznik.
Dlaczego uwazasz, ze nizszy bieznik nie poprawi drogi hamowania np. na
suchej jezdni ?
-
25. Data: 2013-11-28 09:28:34
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 28 Nov 2013 09:14:04 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
> Dlaczego uwazasz, ze nizszy bieznik nie poprawi drogi hamowania np. na
> suchej jezdni ?
Na suchej jezdni nie ma w ogole problemu. Watek jest o wyborze caloroczne
vs zimowe i 2 vs 4.
--
Maciek
Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba
-
26. Data: 2013-11-28 09:31:18
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
>> Dlaczego uwazasz, ze nizszy bieznik nie poprawi drogi hamowania np. na
>> suchej jezdni ?
>
> Na suchej jezdni nie ma w ogole problemu. Watek jest o wyborze caloroczne
> vs zimowe i 2 vs 4.
Ok, jesli jeszcze utrzymujemy sie w temacie :)
-
27. Data: 2013-11-28 09:47:44
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Thu, 28 Nov 2013 08:24:05 +0100 osobnik zwany Chris napisał:
> masti nabazgrał(a):
>
>> Dnia pięknego Wed, 27 Nov 2013 15:09:03 +0100 osobnik zwany AL napisał:
>>> On 2013-11-27 14:55, fifak wrote:
>>>>> Niestety klasa premium odpada z przyczyn budzetowych.
>>>> ja mam całoroczne uniroyal allseasons i jestem zadowolony
>>> a jak Wam sie te caloroczne opony sprawuja na sniegu? Lamelek nie maja
>>> (raczej), wiec czym sie roznia od typowo letnich opon procz bieznika
>>> (szerszego?) no i moze nieco mieszanka gumowa (mniej twardnieją w
>>> niższych temeraturach) ? Pytam serio. Mam 4x4 i jak na razie osobne
>>> komplety letnich i zimowych, ale byc moze takie caloroczne bylyby
>>> dobrym rozwiazaniem, tym bardziej, ze 18" opony nie kosztuja malo.
>>> Czesto wyjezdzam na narty zima wiec tu mam obawy jak taka caloroczna
>>> opona sprawdzi sie w trudniejszych warunkach. Stad to powyzsze
>>> pytanie.
>> jeżdziłem dłuższy czas amerykańskim vanem na całorocznych Vrederstein
>> Quatrack. Rewelacja. zaliczone polskie góry, Alpy, boczne dróżki itd.
>
> Bo w stanach nie znają pojęcia opony ziomowe/letnie tam 90% ludzi jeździ
> na całorocznych.
ale co mają Stany do tego? Sam je sobie w Polsce kupiłem i załozyłem
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
28. Data: 2013-11-28 10:14:15
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
Dnia Thu, 28 Nov 2013 08:45:48 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
>> Dokladnie. Szkola falenicka i otwocka.
>Samochody maja na ogol silniejsze hamulce z przodu, wiec jezeli dasz
>na
>przod bardziej zuzyte opony, to nie poprawi to drogi hamowania...
Jak jest slisko, to przod hamuje podobnie mocno jak tyl.
J.
-
29. Data: 2013-11-28 10:16:49
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości
>> Odwieczny problem z kategorii "co było pierwsze"...
>> Michelin twierdzi, że to zależy, niemiecki ADAC że z tyłu,
>> austriacki ÖAMTC że jeździć na kiepskich oponach to pomysł z dupy,
>> ale lepiej lepsze opony mieć na tyle:
>> http://www.oponeo.pl/artykul/lepsze-opony-z-przodu-c
zy-z-tylu-testy-michelin-adac-i-oamtc
>Dokladnie. Szkola falenicka i otwocka.
To nie kwestia szkoly.
Lepsze opony z przodu maja swoje zalety, ale jak cie tyl zacznie w
zakretach wyprzedzac to opanujesz ?
Ani w Falenicy ani w Otwocku tego nie ucza :-P
J.
-
30. Data: 2013-11-28 10:24:52
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości
>> jeżdziłem dłuższy czas amerykańskim vanem na całorocznych
>> Vrederstein
>> Quatrack. Rewelacja. zaliczone polskie góry, Alpy, boczne dróżki
>> itd.
>Bo w stanach nie znają pojęcia opony ziomowe/letnie tam 90% ludzi
>jeździ na całorocznych.
Ale to opony europejskie :-)
Znaja w USA to pojecie ... ale faktycznie malo uzywaja.
O prosze, letnie, zimowe, caloroczne:
http://www.pirelli.com/tire/us/en/car.html
a my w Europie na caloroczne nei zaslugujemy:
http://www.pirelli.com/tyre/pl/pl/homepage.html
J.