  • 11. Data: 2013-05-30 12:08:39
    Temat: Re: CUC4400 - chylę czoła!
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    takiś zafascynowany kolegami tuska, to chyba nie widziałeś maszyn
    numerycznych rodem z dojczlandu z podobnego okresu... to byś się zdziwił
    jaka to jest "myśl techniczna"...

  • 12. Data: 2013-05-30 12:13:40
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    > takiś zafascynowany kolegami tuska, to chyba nie widziałeś maszyn
    > numerycznych rodem z dojczlandu z podobnego okresu... to byś się zdziwił
    > jaka to jest "myśl techniczna"...

    A możesz coś bliżej? Komputerami też się interesuję.

  • 13. Data: 2013-05-30 12:22:55
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    > A możesz coś bliżej? Komputerami też się interesuję.

    niestety nie mam fotki, ale te maszyny robią jaciś "dziwni" ludzie... np.
    cała automatyka zrobiona na modułach bramek, takich modułów jest z milion, a
    między nimi trzy tryliony kabelków... ale to nie jest jeszcze takie złe...
    dopiero schemat daje pogląd na "inżynierski geniusz" projektantów... sto
    milionów jakichś linii sterujących... nic nie jest ułożone warstowowo,
    tysiąc czujników, każdy jest w sumie równorzędny, przy czym jeden może dawać
    błąd, a drugi ok i co wtedy wybrać? ach, szkoda gadać...

  • 14. Data: 2013-05-30 14:44:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 May 2013 11:58:59 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Tak, wiem, że niektóre kanały nie trafiały, ale od czego dostrojenie
    > precyzyjne? Nigdy nie było sytuacji, żeby się czegoś nie dało odebrać.
    > Tu winny był raczej Sawietskij Sajuz i stworzony przez niego OIRT.

    Tak czy inaczej - inne TV nie robily problemow, stroilo sie
    trywialnie, a stabilnosc byla znakomita.

    > Gdyby to była wartość napięcia, to procesor trzeba by parować z
    > konkretną głowicą i programowanie częstotliwości de facto byłoby w kości
    > pamięci procesora.

    Albo robic precyzyjne glowice.

    > Sprawdziłem teraz, że głowica jest na SDA3202 "programowalny PLL 1,2 GHz
    > sterowany I2C". Czyli procesor wysyła konkretną częstotliwość, a głowica
    > ma się wstroić.

    Czyli wysyla nastawe do poodzielnika, a glowica sama sobie napiecie
    wytwarza. No dobra, moze to i zaleta, ale PLL wymyslono znacznie
    wczesniej

    > Na procesorze SDA2023-A003 jest napisane (C) Intel.

    Bo to oparte na 8051 ? Czy jeszcze 8048 ? :-)
    Ale SDA ... oznaczenie raczej Philipsa czy Siemensa.

    Tym niemniej - Intel, Siemens, Philips ... a nie jakis tam genialny
    Grundig :-)

    > Znam inny telewizor z tamtych czasów, właśnie Philips, i ten właśnie to
    > jest szczyt dziadostwa - brak SCART, strojenie napięciowe

    wiki podaje ze SCART obowiazkowy byl tylko we Francji :-)

    Jestem jakos dziwnie przekonany ze Philips robil telewizory tanie i
    takie ze scart :-)

    > i kiepski
    > V-sync - po zmianie kanału trzeba czekać pół sekundy, aż się
    > ustabilizuje. I to wszystko firmowane przez Philipsa.

    No coz, cale odchylanie pionowe od wielu lat sie robilo na scalaku.
    Nie uzywaja oba takiego samego ?

    J.

  • 15. Data: 2013-05-30 15:25:53
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-05-30 14:44, J.F. pisze:

    > wiki podaje ze SCART obowiazkowy byl tylko we Francji :-)

    A ty tylko z wiki masz wiedzę? Polskie Elemisy z drugiej połowy lat 80
    już miały SCART. Owszem, SCART opracowany dla zewnętrznych dekoderów
    teletekstu nie był niezbędny w czasach VHS, gdy txt było już w
    telewizorze, ale to złącze odżyło, gdy pojawiły się: DVD, DVB-S/T/C.

  • 16. Data: 2013-05-30 15:51:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 May 2013 15:25:53 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
    > A ty tylko z wiki masz wiedzę?

    Jak juz rozmawiamy o historii, to warto sprawdzic pare rzeczy. Np
    kiedy SCART wymyslono.
    A najprosciej sprawdzic w wiki, wiec czesto tam zagladam.

    > Polskie Elemisy z drugiej połowy lat 80 już miały SCART.

    Ciekawe po co, przeciez w kraju malo kogo bylo stac na video.
    Eksport do Francji ?

    > Owszem, SCART opracowany dla zewnętrznych dekoderów
    > teletekstu nie był niezbędny w czasach VHS, gdy txt było już w
    > telewizorze, ale to złącze odżyło, gdy pojawiły się: DVD, DVB-S/T/C.

    Minitela ?
    Bo tak jak sobie przypomne, to zaden popolarny komputer nie uzywal
    scart. Ani spektrum, ani commodore, ani atari ... moze do amstrada
    byly jakies kabelki, bo poprzednie to nawet nie mialy wyjsc rgb.

    J.

  • 17. Data: 2013-05-30 16:21:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, May 30, 2013, 3:51:15 PM, you wrote:

> [...]
    > A najprosciej sprawdzic w wiki, wiec czesto tam zagladam.
    > Ciekawe po co, przeciez w kraju malo kogo bylo stac na video.

    To żart? Przecież to był polski fenomen...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2013-05-30 16:24:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > scart. Ani spektrum, ani commodore, ani atari ... moze do amstrada
    > byly jakies kabelki, bo poprzednie to nawet nie mialy wyjsc rgb.

    O, przepraszam bardzo, ZX-81 mniał. Może nie RGB, bo był czarno-biały,
    ale wyjście niemodulowanego sygnału wideo w nim było. Monitor, a więc
    i telewizor z wejściem SCART, podłączało się do wyjścia magnetofonowego.
    To był ten sam sygnał, w środku komputera magnetofonowe gniazdo jack
    było fizycznie połączone z wejściem modulatora TV.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2013-05-30 16:41:56
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-05-30 15:51, J.F. pisze:

    > Jak juz rozmawiamy o historii, to warto sprawdzic pare rzeczy. Np
    > kiedy SCART wymyslono.
    > A najprosciej sprawdzic w wiki, wiec czesto tam zagladam.

    To kiedy je wymyślono?

  • 20. Data: 2013-05-30 21:52:28
    Temat: Re: CUC4400 - chylę czoła! - trochę OT
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Troszeczkę OT ale
    Co wy mi Towarzysze tutaj opowiadacie ?
    23 lata temu "czasy były ciężkie, wojna, Niemcy, partyzanci itp.".
    Jeszcze 5 lat później pojawiały się artykuły traktujące o modernizacji
    telewizorów lampowych a tam o I2C mowy nie było.

    Tutaj link do artykułów ze ś.p. Radioelektronika:

    http://unimor.info/readarticle.php?article_id=97

    G.B.