  • 21. Data: 2011-12-30 19:19:21
    Temat: Re: CSS - środkowanie w pionie
    Od: HARY <p...@g...com>

    On 30 Gru, 00:34, Marek <p...@s...com> wrote:
    > No to właśnie poniżej cytujesz moją dokładną definicję :-)

    Jeśli ta "dokładna definicja" mówi o anonimowym bloku, którego granic
    nie potrafisz określić, ale nie przeszkadza Ci to mówić o jego
    centrowaniu, to ja się nie podejmuję w taki sposób rozmawiać.

    > Granice pionowe są takie jak granice przy poziomym dopasowaniu bloku do
    > zawartości. Czyli ostatni piksel zawartości wyznacza je najprawdopodobniej.

    Przykro mi, ale już pierwszego zdania nie rozumiem.

    > Po co mam się zastanawiać jak
    > jest ona zrealizowana na poziomie piksela skoro ktoś już to zaimplementował
    > w przeglądarce a ja chcę jedynie w innym znaczniku niż TD też ją
    > zastosować. Kompletnie nie rozumiem Twoich nacisków na to abym ja zgadywał
    > definicję tego co producenci przeglądarek mają w wtytycznych i stosują od
    > lat.

    Ależ ja nie naciskam! Nie chcesz, nie definiuj.

    Po raz kolejny i ostatni: Zapytałeś o centrowanie. Chciałeś centrować
    anonimową zawartość. Żeby odpowiedzieć, muszę wiedzieć, co przez to
    rozumiesz. Skoro odpowiedź brzmi: "tak, jak w komórce tabeli", użyj
    display:table-cell. Przy założeniu braku błędów przeglądarki będziesz
    miał dokładnie "tak, jak w komórce tabeli". Innej odpowiedzi nie umiem
    udzielić.

    HARY

  • 22. Data: 2011-12-30 23:27:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 30 Dec 2011 11:19:21 -0800 (PST), HARY napisał(a):

    > Jeśli ta "dokładna definicja" mówi o anonimowym bloku, którego granic
    > nie potrafisz określić, ale nie przeszkadza Ci to mówić o jego
    > centrowaniu, to ja się nie podejmuję w taki sposób rozmawiać.

    Zdumiewające jest to dla mnie co piszesz. Jak Twoim zdaniem miałbym
    dowiedzieć się jakie kryteria przyjmuje się przy wytyczaniu granic
    anonimowego bloku otaczającego tekst? Czy oczekujesz, że zadzwonię do
    Microsoftu a potem do Mozilli i Googli aby zapytać się producentów
    przeglądarek na jakich wytycznych pracują? Każdy webmaster intuicyjnie
    potrafi narysować prostokąt wokół tekstu a Ty mi każesz określać te wymiary
    co do piksela aby móc dalej dyskutować. Bardzo dziwne to jest...

    Przez pewien czas sądziłem, że uprawiasz jakiś rodzaj złośliwości każąc mi
    się zastanawiać nad jednym pikselem w te czy we w te. Jednakże Ty to chyba
    serio piszesz - i to najbardziej mnie zdumiewa. Nie zastanawiając się
    dłużej nad przyczynami zrobiłem screenshota bloku z tekstem wewnątrz. Link
    poniżej obrazuje dwie kwestie.

    > Przykro mi, ale już pierwszego zdania nie rozumiem.

    http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=i
    mg41/3254/50486427.png&via=mupload&newlp=1

    Rysunek przedstawia odstępy tekstu od granic bloku otaczającego go -
    zielona linia to ten blok (nie bierz pod uwagę prawej strony). Sprawdziłem
    jak tekst renderowany przez IE9. Nie chciało mi się sprawdzać pod innymi
    przeglądarkami. Sądzę, że będzie podobnie więc to powinno wystarczyć. Są
    tam 2 czerwone kółka. Chodziło mi o to, że być może odległość tekstu od
    lewej krawędzi bloku (widać, że jest zerowa) jest być może taka sama jak
    odległość górnej części bloku od najwyższych pikseli tekstu. Okazuje się,
    że tak nie jest - literka Ź wystaje poza obrys - i szczerze mówiąc jest mi
    to zupełnie obojętne. Błagam - nie rób z tego afery. To jest na prawdę
    duperel.

    Przyjmijmy, że to zielone jest naszym anonimowym blokiem, który chcę
    wycentrować w pionie w jakimś innym blokowym elemencie o zadanej wysokośći,
    który nie jest komórką tabeli. Chcę spowodować aby środek tego zielonego
    pokrył się ze środkiem otaczającego go elementu. Przy czym - raz jeszcze
    zaznaczę - kompletnie nie obchodzi mnie to, że Ź wystaje lekko poza obrys -
    co wielokrotnie podkreślałem a Ty uparcie naciskałeś abym zbadał czy
    przypadkiem tak się nie dzieje w przeglądarkach bo ponoć ma to kluczowe
    znaczenie do dalszych rozważań. Ja nie widzę związku.

    > Ależ ja nie naciskam! Nie chcesz, nie definiuj.

    Ok, zdefiniowałem skoro to kluczowe. A raczej Microsoft zdefiniował a ja
    screenshota tej definicji przytaczam. Czy to wystarczy? Nie mam kontaktu z
    inżynierami Microsoftu, którzy programowali browser więc tylko mogę bazować
    na obserwacjach efektów pracy przeglądarek.

> [...]
    > anonimową zawartość. Żeby odpowiedzieć, muszę wiedzieć, co przez to
    > rozumiesz. Skoro odpowiedź brzmi: "tak, jak w komórce tabeli", użyj

    Chyba zgubiłeś wątek dyskusji. Wróć do pierwszego zdania całego wątku.
    Zacytuję je:

    "Chciałbym wyrównać w pionie tekst wewnątrz bloku. Czy tylko display:
    table-cell do tego celu sie nadaje?"

    Twoja odpowiedź jest typu "użyj display:table-cell skoro udaje się
    centrować". Trochę jest to nie na temat.

    Uzasadniałem też - i już to komentowałeś, że stosowanie table-cell wymusza
    wprowadzenie kolejnych elementów, które będą łamać linię tak aby elementy
    table_cell układały się pod sobą. Dlatego spytałem czy można to zrobić
    inaczej - bez stosowania table-cell. A Ty mi teraz na to "użyj table-cell".

    Ja nie chcę być złośliwy absolutnie ale chyba rozumiesz moje podirytowanie
    gdy absurdalne odpowiedzi uzyskuję lub wymyślasz mi absurdalne zadania.
    Albo ja czegoś nie chwytam w Twoich intencjach...