    From: HARY <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CSS - środkowanie w pionie
    Date: Thu, 22 Dec 2011 20:35:38 -0800 (PST)

    On 22 Gru, 22:59, Marek <p...@s...com> wrote:
    > Jeśli masz na myśli powiększanie teksty jako powiększenie strony WWW w
    > przeglądarce, to nie ma problemu. Prostokąt wtedy też się powiększy. Jeśli
    > chcesz powiększyć sobie sam tekst a resztę strony zostawić niezmienną - to
    > musisz liczyć się z tym, że zacznie to fatalnie wyglądać. Nie widzę więc
    > problemu.

    Nie widzisz, bo odpowiadasz na coś, czego nie napisałem. Kiedy piszę
    "powiększenie tekstu" mam na myśli powiększenie tekstu. Nie strony. To
    ostatnie uważam za zły pomysł.

    > Co masz na myśli? Zawartość LI ma się centrować w pionie. Analogicznie jak
    > to można w komórce tabeli zrobić poprzez vertical-allign:middle.

    Za W3C:
    "middle
    The center of the cell is aligned with the center of the rows it
    spans."

    Wiem, gdzie jest "center of the cell". Pokaż mi teraz, gdzie W3C
    definiuje, gdzie jest "center of the rows".

    > No dobrze. Zwróć jednak uwagę, że w komórce tabeli B nie musi istnieć aby
    > zawartość uległa centrowaniu. Jeśli nie da się tego osiągnąć poza komórką
    > tabeli to dorobę ten element B.

    Dla mnie centrowanie jest wtedy, kiedy środek B pokrywa się ze
    środkiem A. A jeśli nie ma B?

    Zdefiniuj centrowanie dla przypadku, kiedy nie ma B.

    > Czyli gdy ustawię sobie parę elementów typu table-cell to będą one do
    > siebie przylegać ciasno bez tendencji do spadania jeden pod drugi nawet
    > jeśli szerokość otaczającego elementu będzie mniejsza?

    Szerokość przy display:table-cell i width:auto określana jest na
    zasadzie "shrink-to-fit", tak jak elementów float z width:auto. (Jeśli
    się mylę, niechaj ktoś poprawi). Od tego miejsca możesz już sam
    udzielić sobie odpowiedzi na pytanie.

    > Czy gdzieś to jest formalnie ustandaryzowane? Na W3C nie potrafiłem tego
    > się doszukać.

    Właściwości tabel opisane są w rozdziale... o tabelach:

    http://www.w3.org/TR/CSS21/tables.html
    17.2.1 Anonymous table objects

    "Any table element will automatically generate necessary anonymous
    table objects around itself, consisting of at least three nested
    objects corresponding to a 'table'/'inline-table' element, a 'table-
    row' element, and a 'table-cell' element."

    i dalej, konkretniej:

    "For each 'table-cell' box C in a sequence of consecutive internal
    table and 'table-caption' siblings, if C's parent is not a 'table-row'
    then generate an anonymous 'table-row' box around C and all
    consecutive siblings of C that are 'table-cell' boxes."

    HARY