  • 1. Data: 2009-08-01 22:28:33
    Temat: CSS - problem z collapsing margins
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Jak sobie radzicie "usprawnieniem" CSSowym zawalania się marginesów
    (collapsing margins) aby uniknąć zawalenia się całego projektu? Chodzi mi o
    zablokowanie tej paskudnej funkcjonalności. W tym momencie stosowanie
    blokowej budowy serwisu na zagnieżdżonych DIVach jest ryzykowne gdyż przy
    secyficznej treści może zdarzyć się, że projekt rozleci się. Miałem właśnie
    taką sytuację. Projekt strony był taki:

    Zdarzyło się, że "yyy" zostało wypełnione treścią w postaci kodu HTML
    zawierającego listę <ul>. Dla elementów listy został zdefiniowany dolny
    margines: margin-bottom:10px. W efekcie tego margines z ostatniego <li>
    przeniósł się pomiedzy container a footer i powstała 10px dziura. Footera
    nie mogę wciągnąć do containera z pewnych względów. Jak poradzić sobie z tą
    sytuacją?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-08-02 02:55:27
    Temat: Re: CSS - problem z collapsing margins
    Od: Krzysztof Warunek <k...@w...pl>

    Marek pisze:

    > Zdarzyło się, że "yyy" zostało wypełnione treścią w postaci kodu HTML
    > zawierającego listę <ul>. Dla elementów listy został zdefiniowany dolny
    > margines: margin-bottom:10px.
    line-height

    --
    kw

  • 3. Data: 2009-08-02 08:39:32
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > line-height

    Mogę tylko zgadywać co miałeś na myśli :-)
    Przypuszczam, że zamiast stosowania margin-bottom użyć line-height ? Jeśli
    ta, to nie da rady. Elementy LI mają pokład graficzny o określonym rozmiarze
    i muszą być oddalone jedno pod drugim o okresloną liczbe pikseli. Styl
    line-height wpływa tylko na tekst, który tylko mały fragment tego pola
    zajmuje.

  • 4. Data: 2009-08-02 12:39:05
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:
    > Jak sobie radzicie "usprawnieniem" CSSowym zawalania się marginesów

    overflow:hidden;

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";