  • 11. Data: 2011-04-01 09:21:27
    Temat: Re: CSS - czy istnieje coś takiego jak definicja?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 31 Mar 2011 22:32:57 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > Ale masz na myśli SASS/SCSS i tym podobne?

    Tak, dokładnie.

    > To nie są żadne standardy. To arbitralnie dobrane przez ich twórców
    > reguły składni języka. Każdy z nich jest kompatybilny tylko ze sobą, a
    > i niekoniecznie we wszystkich wersjach.
    >
    > Oczywiście możesz sobie samemu napisać coś podobnego. Tylko pytanie czy
    > nie jest prościej wykorzystać coś już istniejącego ;)

    Sęk w tym, że tak jak napisałeś - to nie istnieje :-) I tak od zera trzeba
    by to oprogramować. Po drugie rozwiązanie jest mało przydatne jeśli działa
    to po stronie serwera. Po pierwsze: tak jak pisałem, przekreśla to
    stosowanie edytorów WYSIWYG, po drugie sama koncepcja ma błąd gdyż zakłąda
    definiowanie stałej w pliku CSS a potem ta wartość jest tylko wstawiana w
    miejsce tagów. A co z dziedziczeniem? Jeśli dana strona WWW będzie miała
    drugi plik CSS, to ta sama stała zadeklarowana w pierwszym powinna zostać
    nadpiasana a takiego nadpisania może dokonać jedynie przeglądarka. Więc do
    takich zastosowań jak na początku wątku ta technika się nie nadaje. :-(

  • 12. Data: 2011-04-01 11:41:10
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2011-03-31 21:39, Marek wrote:
    > Rozumiem ... no cóż pech. W locie CSS nie zamierzam generować bo nie
    > zapanuję nad layoutem.

    Dlaczego nie zapanujesz?

    > Pisałem o tym już Mirkowi: po co z tego jakiś
    > standard tworzyć skoro samemu można to robić?

    Mnie nie pytaj, też uważam że szkoda zachodu, ale programiści się tym
    podniecają jak pies Dextera "rzeczą", więc to wdrożą.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 13. Data: 2011-04-01 14:29:18
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Fri, 01 Apr 2011 13:41:10 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Dlaczego nie zapanujesz?

    Jeśli style generowane są w locie, to nie jestem w stanie tego widzieć przy
    projektowaniu strony w WYSIWYG. Tylko oczami wyobraźni może "zobaczyć" jak
    nasze dzieło wygląda, albo na serwerze.

    > Mnie nie pytaj, też uważam że szkoda zachodu, ale programiści się tym
    > podniecają jak pies Dextera "rzeczą", więc to wdrożą.

    :-) Jak dla mnie nie warta skórka wyprawki. Gdyby coś takiego w CSSie istniało, to
    wtedy z pewnością wzbudziołoby to mój entuzjazm :-)