  • 1. Data: 2010-03-28 19:07:10
    Temat: CRT czy LCD?
    Od: "EMET" <s...@p...onet.pl>

    Może to, co napiszę, wyda się śmieszne i banalne, ale...

    Wiele osób w dzisiejszych realiach kupuje odbiorniki TV
    typu: LCD i Plazma jedynie dlatego, iż dotychczasowe
    kineskopowe CRT im nawalają po prostu.
    Wielu niekoniecznie ulega 'szałowi' wymiany CRT
    na LCD czy Plazmę [np.].
    Jeden z moich znajomych zapytany na czym ogląda Blu Ray
    "Plejstejszyn", powiedział, że na CRT poprzez łącze component.

    Osobiście też skłonny byłbym uważać, iż żeby nie te HDMI,
    to nie ma jednak, jak poczciwy CRT 100Hz, gdzie mam bardzo dobry obraz z
    Cyfry+.

    Jak się czyta testy o tych różnych nowoczesnych odbiornikach TV,
    to uderza, iż ciągle coś jest ulepszane i ciągle nie jest to jeszcze
    oczekiwany ideał.
    A gdyby nawet blisko ideału, to ceny są krociowe.

    Spytam zatem --
    Czy trzeba czuć się przymuszonym zmieniać dobry CRT ze 100Hz
    na jakiś np. LCD, gdy chce się obejrzeć obraz na Blu Ray w sytuacji
    posiadania amplitunera z HDMI i kolumn?
    Skoro ten znajomy ogląda sobie filmy Blu Ray z "Plejstejszyn" na CRT,
    to widocznie nie jest tak, że koniecznie trzeba być zmuszonym mieć LCD czy
    Plazmę.

    Jak to więc z tym jest?

    Stephanos

  • 2. Data: 2010-03-28 19:24:19
    Temat: Re: CRT czy LCD?
    Od: Mamut <c...@g...com>

    Jak chcesz oglądać w wyzszej rozdzielczosci niż SD to musisz kupic LCD
    lub plazme bo o CRT HD nie słyszałem :)
    Jesli ogladasz TV naziemną to pozostanie przy CRT jest najlepszym
    wyjsciem.
    Jesli troche to troche to, kup po prostu plazmę :)

  • 3. Data: 2010-03-28 19:39:00
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Mamut <c...@g...com> napisał(a)
    > Jak chcesz oglądać w wyzszej rozdzielczosci niż SD to musisz kupic LCD
    > lub plazme bo o CRT HD nie słyszałem :)

    Nie wiem co tem uśmiech na końcu miał znaczyć, ale jakbyś naprawdę nie
    słyszał to proszę:

    http://www.nowetrendy.pl/index.php/news/id/1512

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-03-28 19:41:30
    Od: "EMET" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mamut" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...
[...]

    Oglądam poprzez dekoder z Cyfry+, też z Magnetowidu i DVD.
    Myślę o Blu Ray, aby, podobnie jak ten znajomy, oglądać filmy Blu Ray;
    na CRT jednak, skoro wszak można.
    Posiadam amplituner z 3 HDMI.
    Jeśli już, to kupiłbym jednak LCD [LED].
    Nawala mnie też dysk na odb. sat. i raczej będę musiał kupic nowy odb.
    satel.;
    chyba wariant HD nie zaskodzi, myślę?

    Stephanos

  • 5. Data: 2010-03-28 21:47:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "EMET" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Osobiście też skłonny byłbym uważać, iż żeby nie te HDMI,
    > to nie ma jednak, jak poczciwy CRT 100Hz, gdzie mam bardzo dobry obraz z
    > Cyfry+.

    To że nie widzisz braków w obrazie oznacza tylko tyle, że Twój TV je
    rozmywa, a nie że ich nie ma.

    > Jak się czyta testy o tych różnych nowoczesnych odbiornikach TV,
    > to uderza, iż ciągle coś jest ulepszane i ciągle nie jest to jeszcze
    > oczekiwany ideał.

    Oczywiście prawda.
    Dodaj tylko, że CRT jest o rząd wielkości dalej od tego ideału niż lcd czy
    plazma.

  • 6. Data: 2010-03-29 07:55:34
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 28 Mar 2010 19:39:00 +0000 (UTC), Tomek Kańka
    <t...@t...eu.org> wrote:

    >Mamut <c...@g...com> napisał(a)
    >>
    >Nie wiem co tem uśmiech na końcu miał znaczyć, ale jakbyś naprawdę nie
    >słyszał to proszę:
    >
    >http://www.nowetrendy.pl/index.php/news/id/1512

    tylko, ze to sa juz www.staretrendy.pl niestety - to jest news 2006
    roku a mamy 2010. Czy w dzisiejszych realiach takie tv hd ready CRT sa
    produkowane?

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2010-03-29 08:13:17
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-03-28 21:07, EMET pisze:
> [...]
    > typu: LCD i Plazma jedynie dlatego, iż dotychczasowe
    > kineskopowe CRT im nawalają po prostu.
    > Wielu niekoniecznie ulega 'szałowi' wymiany CRT

    U mnie jest tak:

    Salon - tv Sony 32" (10lat)
    Sypialnia - tv samsung 40" HD

    Tak mam od 2 miesięcy blisko i testuje porównuję. Jeszcze jakiś czas
    temu byłem wrogiem LCD jako technologii niedoskonałej (podobnie z
    plazmą) - bo ilość kolorów ograniczona, bo czerń albo biel niedoskonała,
    bo cały czas się zmienia i rozwija i może poczekać.

    Teraz poprzez pryzmat taniego tv (samsung LE30B551) moge powiedzieć że
    całkiem dobrze radzi sobie z sygnałem Sd, skaluje divx a odtwarzanie mkv
    1080p jest bardzo fajnym i ważnym elementem.

    Jak na razie crt zostaje do Cyfry i DVD bo mam tych płyt kilkaset i nie
    zyskam wiele (poza większym ekranem w przypadku ich odtwarzania na samsungu)

    Większy tv to większe wymagania w stosunku do sygnału jaki mu
    dostarczasz, kanałów hd jest coraz więcej a płyty blu-ray tanieją i sa
    już w normalnych cenach - na świecie bo w Polsce nadal nie ;-)

    Mysle jednak że wyboru nie ma bo HD daje kopa i jest rzeczywiście
    wartością, dopóki nie ma alternatywnych dla LCD czy plazmy rozwiązań np
    HD CRT to imo inwestować w CRT warto tylko wtedy jak jest wyraźnie
    tańszy a priorytety to ogladanie tv, wiadomoście etc - wszystko co nie
    wymaga super jakości.

    Ja na razie jadę na crt a jak padnie to pewnie 50-54 " w to miejsce

  • 8. Data: 2010-03-29 13:06:33
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-03-28 23:47, Cavallino pisze:

    > Oczywiście prawda.
    > Dodaj tylko, że CRT jest o rząd wielkości dalej od tego ideału niż lcd
    > czy plazma.

    Pomijając hd możesz wskazać w jakich elementach jest dalej ? kolory ?
    czerń ? biel ? równomierność podświetlenia ? może dynamika przejść
    tonalnych ? prosze napisz

  • 9. Data: 2010-03-29 13:59:08
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    ApanasBudriszko pisze:

    > Pomijając hd możesz wskazać w jakich elementach jest dalej ? kolory ?
    > czerń ? biel ? równomierność podświetlenia ? może dynamika przejść
    > tonalnych ? prosze napisz

    Geometria obrazu? Rozmiar? ;-)

    Poza tym nie możemy pominąć HD skoro wątkotwórca pisał o Blue Ray i HDMI.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 10. Data: 2010-03-29 14:22:43
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-03-29 15:59, Dariusz Zygmunt pisze:

    > Geometria obrazu? Rozmiar? ;-)
    >
    > Poza tym nie możemy pominąć HD skoro wątkotwórca pisał o Blue Ray i HDMI.

    Geometria zgoda - wada oczywista i nawet przy dostępie domenu
    serwisowego często trudna do skorygowania, coś jeszcze ?

    HDMI nie jest cechą LCD czy Plazmy a standardem przesyłania dźwięku i
    obrazu, zgadzam się że jest to element ważny ale nie najwazniejszy bo
    component o którym wspomniał twórca wątku jest alternatywą.

    Rozmiar ? mało przekonujący argument gdy rozmawiamy o oglądaniu a nie
    urządzaniu salonu :-)