  • Data: 2012-05-29 15:38:45
    Temat: Re: [CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań? [EOT]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 29 May 2012, Czeslawek wrote:

    > Znalazłem też informację, że przejechanie skrzyżowania nie odwołuje
    > pierwszeństwa, a jedyny znak który może go odwołać to koniec drogi
    > z pierwszeństwem.

    I słusznie.

    > Z tego wychodzi że znak ustąp pierwszeństwa nie odwołuje
    > znaku droga z pierwszeństwem.

    Tak wychodzi.

    > jakby dalej rozważac znaczenie znaków na + i - to wychodzi że po znaku droga
    > z pierwszeństwem zyskujemy priorytet +1

    No... dotad dobrze, choc chyba ustawodawca nie przewidział, że po
    dwu D-1 mamy +2 ;), ale skoro nie okreslił "wag", to wychodzi że
    D-1 + D-1 -> D-1 (jedno pierwszeństwo, nie podwójne).

    > po minięciu znaku ustąp pierwszeństwa (priorytet -1)

    Nie.
    Nie widać podstaw dla takiego założenia.
    A-7 nakazuje bezwzględnie ustapic pierwszenstwa, i może mieć jak
    najbardziej "chwilowy" priorytet.
    "Możesz mieć pierwszeństwo, ale TU musisz ustapić".
    Zauważ, że A-7 wcale nie musi dotyczyć dróg (może dotyczyc
    pojedynczych jezdni).

    Inna sprawa, że *chyba* oznakowanie wykorzystujace taka konstrukcję
    nie jest dopuszczone, bo kierowcy na 100% by się pogubili.
    Litery prawa to nie zmienia: A-7 oznacza co oznacza, i "nielegalna"
    konstrukcja w postaci D-1 + A-7 oznacza "ustap pierwszeństwa i pozostań
    na drodze z pierwszeństwem" (tj że *dalej*, za skrzyżowaniem, bedzie
    *domyslne* pierwszeństwo) a nie "równorzędnosc na najbliższym
    skrzyżowaniu".

    > a tu teraz jak próbuję znaleźć jakąś logikę to wychodzi, że nie
    > znam przepisów :P

    Znasz, tylko po zastosowaniu logiki chciałes zastosowac dodatkowo
    "chłopska logikę", a to już nie działa ;)
    (nie ma przepisu, że A-7 "obniża" pierwszeństwo, A-7 je bezwzględnie
    odbiera, do poziomu kardynalnosci zero :P, więc z kolei wolno
    uznać ze "dwa A-7 w poprzek daja równorzędnosc").

    pzdr, Gotfryd