-
11. Data: 2016-09-01 21:47:14
Temat: Re: CO2 w układzie chłodzenia
Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>
W dniu środa, 31 sierpnia 2016 21:07:34 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
> W dniu 31.08.2016 o 19:57, TomN pisze:
> > Kaczin w
> > <news:nq74jt$s4d$1@dont-email.me>:
[...]
>
> Czyli płyn reaguje również na kwasy, powiadasz.
> Bardzo możliwe.
>
> A ty Pablo, nie kleiłeś czegoś w tym silikonem "octowym"?
>
Ja nic nie kleiłem - ale warsztat, który mi zmieniał głowicę - możliwe. Tzn. tak: na
pewno został użyty _jakiś_ silikon do uszczelnienia głowicy, w sumie nie wiem, jczy
potrzebnie czy nie - bo założona jest nowa oryginalna uszczelka + komplet nowych
oryginalnych śrub Mitsu.
Ale wątpię, by ta odrobina silikonu tak szybko zareagowała z testerem na korku
chłodnicy. Jeśli już - to czy resztki wypłukiwanego oleju krążące w układzie
chłodzenia mogły zareagować w taki sposób?..
pablo
-
12. Data: 2016-09-01 22:25:18
Temat: Re: CO2 w układzie chłodzenia
Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>
W dniu 01.09.2016 o 21:41, Pablo Eldiablo pisze:
> W dniu środa, 31 sierpnia 2016 19:37:02 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
>> W dniu 31.08.2016 o 13:48, Pablo Eldiablo pisze:
>>> W dniu środa, 31 sierpnia 2016 12:52:45 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
>>>
>>>>>
>>>>
>>>> Jakim konkretnym testem sprawdzałeś obecność CO2?
>>>>
>>>> --
>>>> Kaczin
>>>
>>> Takim:
>>> http://allegro.pl/tester-co2-szczelnosci-uszczelki-g
lowicy-jonnesway-i6425344559.html
>>>
>>> Płyn z niebieskiego odbarwia się na zielono po reakcji z CO2.
>>>
>>> pablo
>>>
>>
>> Nigdzie nie mogę znaleźć składu tego płynu. Możesz zrobić mały test i
>> dodać do odrobiny świeżego (niebieskiego) płynu kroplę octu a potem
>> opisać czy coś się stało?
>>
>
> Tester nie był mój - spróbuję podpytać warsztat, czy nie zrobią takiego testu w
wolnej chwili. Jak znam życie - pracujący ludzie nie mają wolnych chwil, więc... ;-)
>
> Czego można wg Ciebie się spodziewać po teście z octem? Raczej słabym byłem
chemikiem ;-))
>
> pablo
>
Podejrzewam (tylko podejrzewam), że ten test wykrywa po prostu
zakwaszenie płynu chłodniczego. Jeśli to prawda to każdy kwas wywoła
zmianę koloru, ocet, sok z cytryny, sok z kiszonej kapusty, etc.
Ma to nieco sensu bo rzeczywiście jeśli do płynu dostaje się CO2, to
płyn zostaje delikatnie zakwaszony.
Tyle, że tanie silikony utwardzają się właśnie w ten sposób, że
wydzielają kwas octowy (ocet) i to może być przyczyną fałszywego alarmu.
Czy kolor testera był podobny do tego?
https://s3.amazonaws.com/classconnection/626/flashca
rds/6555626/jpg/bromothymol_blue_colors-14A6427A38E1
BA2B18B.jpg
--
Kaczin
-
13. Data: 2016-09-03 22:25:30
Temat: Re: CO2 w układzie chłodzenia
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 31 Aug 2016 03:06:32 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo
<p...@g...com> wrote:
> Pacjent to L200 2,5 did. 3 tys. km temu po przegrzaniu silnika pęk?
> ?a głowica
Jaki miał przebieg, gdy zdarzyło się to przegrzanie? Czy był
zainstalowany ten fabryczny moduł zwiększający moc?
--
Marek
-
14. Data: 2016-09-04 00:44:34
Temat: Re: CO2 w układzie chłodzenia
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jeszcze sie spytaj czy jeze w okolicy na kwasno nie pierdza.
-
15. Data: 2016-09-04 12:13:17
Temat: Re: CO2 w układzie chłodzenia
Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>
W dniu sobota, 3 września 2016 22:25:34 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> On Wed, 31 Aug 2016 03:06:32 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo
> <p...@g...com> wrote:
> > Pacjent to L200 2,5 did. 3 tys. km temu po przegrzaniu silnika pęk?
> > ?a głowica
>
> Jaki miał przebieg, gdy zdarzyło się to przegrzanie? Czy był
> zainstalowany ten fabryczny moduł zwiększający moc?
>
Ok. 245 kkm, bez chipa, fabryczne 100KW.
-
16. Data: 2016-09-04 12:14:46
Temat: Re: CO2 w układzie chłodzenia
Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>
W dniu sobota, 3 września 2016 22:25:34 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> On Wed, 31 Aug 2016 03:06:32 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo
> <> wrote:
> > Pacjent to L200 2,5 did. 3 tys. km temu po przegrzaniu silnika pęk?
> > ?a głowica
>
> Jaki miał przebieg, gdy zdarzyło się to przegrzanie? Czy był
> zainstalowany ten fabryczny moduł zwiększający moc?
>
Ok. 245 kkm, bez chipa, fabryczne 100KW.
pablo
-
17. Data: 2016-09-04 12:20:11
Temat: Re: CO2 w układzie chłodzenia
Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>
W dniu czwartek, 1 września 2016 22:25:19 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
> W dniu 01.09.2016 o 21:41, Pablo Eldiablo pisze:
> > W dniu środa, 31 sierpnia 2016 19:37:02 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
> >> W dniu 31.08.2016 o 13:48, Pablo Eldiablo pisze:
> >>> W dniu środa, 31 sierpnia 2016 12:52:45 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
> >>>
> >>>>>
> >>>>
> >>>> Jakim konkretnym testem sprawdzałeś obecność CO2?
> >>>>
> >>>> --
> >>>> Kaczin
> >>>
> >>> Takim:
> >>> http://allegro.pl/tester-co2-szczelnosci-uszczelki-g
lowicy-jonnesway-i6425344559.html
> >>>
> >>> Płyn z niebieskiego odbarwia się na zielono po reakcji z CO2.
> >>>
> >>> pablo
> >>>
> >>
> >> Nigdzie nie mogę znaleźć składu tego płynu. Możesz zrobić mały test i
> >> dodać do odrobiny świeżego (niebieskiego) płynu kroplę octu a potem
> >> opisać czy coś się stało?
> >>
> >
> > Tester nie był mój - spróbuję podpytać warsztat, czy nie zrobią takiego testu w
wolnej chwili. Jak znam życie - pracujący ludzie nie mają wolnych chwil, więc... ;-)
> >
> > Czego można wg Ciebie się spodziewać po teście z octem? Raczej słabym byłem
chemikiem ;-))
> >
> > pablo
> >
>
> Podejrzewam (tylko podejrzewam), że ten test wykrywa po prostu
> zakwaszenie płynu chłodniczego. Jeśli to prawda to każdy kwas wywoła
> zmianę koloru, ocet, sok z cytryny, sok z kiszonej kapusty, etc.
> Ma to nieco sensu bo rzeczywiście jeśli do płynu dostaje się CO2, to
> płyn zostaje delikatnie zakwaszony.
> Tyle, że tanie silikony utwardzają się właśnie w ten sposób, że
> wydzielają kwas octowy (ocet) i to może być przyczyną fałszywego alarmu.
> Czy kolor testera był podobny do tego?
> https://s3.amazonaws.com/classconnection/626/flashca
rds/6555626/jpg/bromothymol_blue_colors-14A6427A38E1
BA2B18B.jpg
>
Nie, tester przed użyciem był niebiesko-granatowo-fioletowy ;-) coś a'la dykta ;-)
Po zassaniu gazu z płynu chłodzącego (nie płynu) - zmienił barwę na bladozielony.
-
18. Data: 2016-09-04 14:26:48
Temat: Re: CO2 w układzie chłodzenia
Od: Marek <f...@f...com>
On Sun, 4 Sep 2016 03:13:17 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo
<p...@g...com> wrote:
> Ok. 245 kkm, bez chipa, fabryczne 100KW.
miał już tą nową (zmodyfikowaną) uszczelkę pod głowicą czy jeszcze
starą?
--
Marek
-
19. Data: 2016-09-04 14:45:18
Temat: Re: CO2 w układzie chłodzenia
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
> na pewno został użyty _jakiś_ silikon do uszczelnienia głowicy
Jesli musieli uzyc silikonu, to znaczy, ze nie chcialo im sie glowicy
planowac i dlugo z tym nie pojezdzisz. Zmien warsztat.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
20. Data: 2016-09-05 10:32:38
Temat: Re: CO2 w układzie chłodzenia
Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>
W dniu niedziela, 4 września 2016 14:26:57 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> On Sun, 4 Sep 2016 03:13:17 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo
> <> wrote:
> > Ok. 245 kkm, bez chipa, fabryczne 100KW.
>
> miał już tą nową (zmodyfikowaną) uszczelkę pod głowicą czy jeszcze
> starą?
>
Miał oryginalną, więc sprzed modyfikacji, zmianione zostały chyba w 2010. Nowa
została oryginalna Mitsu - już ta wzmocniona.