  • 11. Data: 2013-09-11 12:30:55
    Temat: Re: CNG
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-09-11 09:59, WW pisze:
    > Włączasz na noc, na nocnej taryfie i na rano masz pełny zbiornik.
    Pełny zbiornik paliwa bez akcyzy - to jest przestępstwo skarbowe.
    Jacek

  • 12. Data: 2013-09-11 12:35:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-11 09:59, Użytkownik WW napisał:

    > Włączasz na noc, na nocnej taryfie i na rano masz pełny zbiornik.

    I cieszysz się pojazdem łączącym wady silnika spalinowego z wadami
    gównianego zasięgu i braku miejsc do ładowania/tankowanie jak w
    pojazdach elektrycznych.
    Takie coś sprawdza się w samochodzie dla dziecka jak nie chcesz
    żeby z kolegami daleko na balangi jeździł tym samochodem.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2013-09-11 13:45:33
    Od: Dugi <m...@g...com>

    > Czyli rozumiem, ze one maja standardowy bak przerobiony na CNG przez co
    > benzyny wchodzi raptem kilka litrów.
    Nie. CNG to gaz pod ciśnieniem ok. 200 bar. I zawsze ten zbiornik ma kształt walca
    lub ewentualnie kuli (nie spotkałem). Kształt zbiornika na benzynę może być bardzo
    fantazyjna.

    Zazwyczaj jeżeli samochód jest przerobiony na CNG, to zbiornik benzyny ma fabryczny,
    a dołożone są bytle na CNG. Czyli ma te kilkadziesiąt litrów benzyny + CNG - czyli
    analogicznie do LPG.
    Auto fabrycznie napędzane CNG ma mały zbiornik benzyny, ale nie 5 litrów. Np. Fiat
    Qubo CNG ma 25 litrów.

    > A na CNG zasieg to +- 150km?
    Zasięg zależy od wszystkiego - mocy silnika, masy pojazdu, ciężaru nogi no i ilości
    zabieranego CNG. Dla wspomnianego Fiata zasięg na CNG wacha się od 200 do 300km w
    zależności od ciężkości nogi, trasy, itp...

    > Czy to prawda, ze tankowanie długo trwa?
    Tankowanie w przydomowej stacji trwa długo. Ale tankowanie na stacji tankowania trwa
    tyle ile tankowanie benzyny - max kilka minut.

    --
    Dugi

  • 14. Data: 2013-09-11 15:12:15
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Takie coś sprawdza się w samochodzie dla dziecka jak nie chcesz
    > żeby z kolegami daleko na balangi jeździł tym samochodem.

    Na balangi samochodem?!

  • 15. Data: 2013-09-11 16:11:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-11 15:12, Użytkownik Robson napisał:

    > Na balangi samochodem?!

    Tak, jedziesz w piątek wracasz w niedzielę.
    A myślisz że po co wymyślono dacze czy domki letniskowe na działkach ?

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2013-09-11 19:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > Tankowanie w przydomowej stacji trwa długo. Ale tankowanie na stacji
    > tankowania trwa tyle ile tankowanie benzyny - max kilka minut.

    Bardzo ci dziękuję za merytoryczne odpowiedzi.
    A wiesz moze, czy koszty utrzymania są wyższe niż przy standardowym gazie
    (jakies przeglądy, czesci które trzeba dodatkowo wymieniac itp.)?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 17. Data: 2013-09-11 19:33:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-09-11 19:00, Budzik pisze:
    > A wiesz moze, czy koszty utrzymania są wyższe niż przy standardowym gazie
    > (jakies przeglądy, czesci które trzeba dodatkowo wymieniac itp.)?

    Jest bajzel z badaniami butli CNG.
    Nie znam dokładnie tematu ale zastanów się i trzymaj za kieszeń.
    Na szybko od wujka google:
    http://gazeo.pl/forum_lpg_cng/viewtopic.php?t=1687

  • 18. Data: 2013-09-11 22:13:11
    Od: Dugi <m...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 19:33:34 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]
    Niestety nie posiadam takiej wiedzy.

    > Jest bajzel z badaniami butli CNG.
    > Nie znam dokładnie tematu ale zastanów się i trzymaj za kieszeń.
    > Na szybko od wujka google:
    > http://gazeo.pl/forum_lpg_cng/viewtopic.php?t=1687

    To prawda, z legalizacją butli CNG jest pewien problem.
    Generalnie polecam lekturę http://cng.auto.pl/

    Szeroko na temat legalizacji sprowadzonego samochodu z CNG:
    http://cng.auto.pl/pl/component/content/article/84-a
    nalizy/290-legalizacja-butli-zbiornikow-cng-lpg-gera
    rd-bartlomiejczyk.html

    --
    Dugi

  • 19. Data: 2013-09-12 00:38:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:13:11 -0700 (PDT), Dugi napisał(a):

    > To prawda, z legalizacją butli CNG jest pewien problem.
    > Generalnie polecam lekturę http://cng.auto.pl/

    Ja tam nie wiem, ale tak mi sie wydaje ze jak butla unijna, to rzad
    moze duzo zaplacic za diagnoste ktory jej nie zechce zalegalizowac :-)

    J.

  • 20. Data: 2013-09-13 20:55:36
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2013-09-11 11:08, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Zapewne nie.
    > Ale cenę samochodu przeanalizuje pod tym kątem.

    > Czyli rozumiem, ze one maja standardowy bak przerobiony na CNG przez co
    > benzyny wchodzi raptem kilka litrów.
    > A na CNG zasieg to +- 150km?
    >
    > Czy to prawda, ze tankowanie długo trwa?

    Nie czytaj PMS.
    Sądzę że nikt tutaj tak naprawdę nie użytkuje samochodu z CNG, więc nie
    może się wypowiedzieć.

    Ja kiedyś brałem pod uwagę kupno Multipli Bipower.

    Instalacja standardowo jest bardzo podobna do instalacji LPG - od strony
    silnika.
    Różnica jest taka że przy CNG nie ma potrzeby montowania reduktora
    podgrzewanego cieczą chłodzącą, no i samochód można odpalać bezpośrednio
    na CNG - nie ma rozgrzewania cieczy przed przełączeniem na gaz.

    http://cng.auto.pl/pojazdy/osobowe/konwersja/51-osob
    owe-fabryczne-uzywane/67-fiat-multipla-16-bipower

    Tu masz dane - zbiornik paliwa 38l - myślę że jest w zupełności
    wystarczający do dojechania w wybrane miejsce.

    Zbiornik gazu 36m3 - przyjmując że 1m3 gazu jest ekwiwalentem ciut
    więcej niż litra benzyny - można rzec że masz około 72 litry benzyny ;)

    Możesz przyjąć, że na gazie naprawdę delikatnie operując pedałem
    przyspieszenia pokonasz ~500km - nie mówię tu o jeździe z prędkościami
    autostradowymi :)

    Problemem tego paliwa w PL jest bardzo mikra ilość stacji
    ładowania/tankowania.

    http://cng.auto.pl/pl/stacje/stacje-cng-w-polsce.htm
    Tu masz aktualny wykaz stacji ładowania co to jest ? z tą ilością nie da
    się rozpropagować CNG jako paliwa w tym kraju.

    Pozdrawiam !!

    PS:
    Myślałem nad multiplą CNG, a kupiłem mondeo i założyłem LPG ;)