    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CMS - jak powinno wyglądać wprowadzanie treści?
    Date: Fri, 10 Dec 2010 13:30:37 +0100

    W dniu 2010-12-10 12:40, Michał Gancarski pisze:

    > W jaki sposób? Jeśli coś jest ważne to należy to oznaczyć.

    Może coś być wizualnie ważne a coś innego może być ważne z punktu
    widzenia pozycjonowania. Wyboldować można napis "nie dotykać urządzenie
    elektryczne" jednakże nie na tą frazę chcemy pozycjonować stronę lecz na
    "szafa grająca" więc z punktu Googli nie powinna być ta pierwsza fraza
    traktowana jako ważna (czyli ujmowana strongiem). Wtedy szafę oznaczamy
    strongiem a ostrzeżenie wizualne boldem. Oczywiście jeśli łaty <b> nie
    powinno się stosować to wtedy trzeba znacznie dłuższą łatę <span
    style="..."> stosować, co jest jeszcze bardziej nieeleganckie. Prawda?

    > B w ogóle nie ma znaczenia semantycznego.

    No więc o tym mówię.

    > Ale każdy projekt to jest decyzja co zrobić z edytorem. Rozpatrywanie
    > edytora w oderwaniu od projektu nie ma sensu.

    Ja wyłącznie taki wariant przyjmuję. Sekcja redakcyjna CMS jest zawsze
    taka sama dla wszystkich projektów. Dlaczego więc nie można edytora
    dawać jako narzędzia nie związanego z projektem? Tworzenie dla każdego
    projektu indywidualny CMS to koszty, których praktycznie nikt nie
    zaakceptuje. Mało tego, jeśli zmieni się szata graficzna serwisu to i
    część redakcyjną trzeba będzie przerabiać. W tym momencie CMS przestaje
    nim być w zasadzie.