    From: Michał Gancarski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CMS - jak powinno wyglądać wprowadzanie treści?
    Date: Fri, 10 Dec 2010 12:40:02 +0100

    On Fri, 10 Dec 2010 11:48:31 +0100, Marek wrote:

    [...]

    > Pozycjonowanie.

    W jaki sposób? Jeśli coś jest ważne to należy to oznaczyć.

    > To chyba bardzo zły pomysł. W kodzie powinno być <b>.

    Nie. To jest łata na przyzwyczajenia. Reszta to kwestia szkolenia.

    > <strong> ma inne
    > znaczenie semantyczne niż <b>.

    B w ogóle nie ma znaczenia semantycznego.

    > No i tu rodzi się dylemat - czy dawać
    > drugi sposób boldowania? Klient tego nie zrozumie lub zrozumie a potem
    > zapomni. Np. biorę kasę za pozycjonowanie a klient redagując treść w
    > sposób nieodpowiedni psując mi całą robotę. Dlatego tak prosta czynność
    > jak boldowanie może też powodować straty dla mnie. Również i stąd moje
    > dylematy co do udostępniania edytora.

    Szkolenie.

    [...]

    > Edytor to nie jest konkretny projekt tylko narzędzie uniwersalne.

    Ale każdy projekt to jest decyzja co zrobić z edytorem. Rozpatrywanie
    edytora w oderwaniu od projektu nie ma sensu.

    > Jeśli
    > tabela miałaby być z bazy ciągnięta, to jak ją redaktor wstawi w treść
    > (lub w kilka miejsc w treści)? Jakimś znacznikiem specjalnym? Jeśli
    > zaczniesz ich używać, to rośnie stopień złożoności takiego edytora bo
    > wtedy nie tylko znaczniki HTML musi analizować. Z kolei nie wyobrażam
    > sobie aby redaktor z palca wklepywał kod tabeli.

    Tworzysz problemy w oderwaniu od kontekstu. Nie da się o tym dyskutować. W
    jednym projekcie wygodniej będzie wstawić cennik z bazy, w innym tabelą.
    Wady i zalety są tutaj konkretne, uzależnione od projektu.

    > Nie trzymaj się wyrażenia "cennik" jako faktycznie cennika. To mogą być
    > takie elementy jak tu:
    >
    > http://www8.hp.com/pl/pl/contact-hp/phone-assist.htm

    Znów - nie wiem jak to jest zrobione od strony redaktora więc nie
    wypowiadam się czy zrobiono dobrze i czy dałoby się lepiej.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!