  • Data: 2012-04-30 20:18:35
    Temat: Re: CEMI
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Niby tak. Ale przez ostatnich parę lat spożytkowałem parę setek BCW72R
    > produkcji CEMI z 1983 roku. Ani jednej wadliwej sztuki...

    No cóż, ja miałem zupełnie inne doświadczenia z tranzystorami BF457 w
    pakietach centrali E-10A. Wymieniałem tysiące sztuk tego szmelcu. Nie
    trzymały nominalnego wzmocnienia, czy raczej nie miały go od samego
    początku. Nawet zamawialiśmy u nich selekcjonowane ale i tego nie
    potrafili zrobić. Gdy CEMI padło, to pojawiły się w sklepach tranzystory
    z logo o wyglądzie litery beta. Podobno rumuńskie i te miały o wiele
    lepsze wzmocnienie, choć wymagały selekcjonowania wartości wzmocnienia,
    bo rozrzut był spory. Za to poczułem sie jak w raju, gdy w końcu
    zaczęliśmy otrzymywać tranzystory Philips "made in Hong Kong". Cała
    szyna miała katalogowe wzmocnienie z minimalnym rozrzutem. Po prostu
    brałem je po kolei, montowałem i wszystko działało jak należy. Podobnie
    było z innymi półprzewodnikami, choć nie akurat pod względem
    wzmocnienia. Po prostu parametry zupełnie dowolne. Podobnie było w
    telewizorach. Ja za CEMI nie płaczę.
    Maciek