  • 11. Data: 2010-08-12 16:39:32
    Temat: Re: CEL
    Od: Profesor Sparks <p...@g...com>

    > "zgromadzeni na wczorajszym wieczorze kawalerskim obejrzeli MILF na DVD"

    Mother I'd Like to Fuck. W sumie by się zgadzało z z tym wieczorem
    kawalerskim.

  • 12. Data: 2010-08-12 17:26:21
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Chodzi o wątek:
    > Co oznacza paląca się kontrolka silnika?
    > CEL= Check Engine Light kontrolka: sprawdzić silnik.
    > S.

    We wszystkich serwisówkach które czytałem ta kontrolka to MIL.
    Twoja rada żeby uciekać od diagnostów nie wiedzących co to CEL nie jest
    dobra.
    "check engine" to określenie raczej z instrukcji obsługi

  • 13. Data: 2010-08-12 18:35:09
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > dobra.
    > "check engine" to określenie raczej z instrukcji obsługi
    To już nie wnikam, czy serwisant nie wie co to CEL czy MIL.
    To był przykład aby się zorientować czy diagnosta czytał jakąkolwiek
    literaturę,
    jest obeznany w temacie.
    Może też odpowiedzieć tak jak Ty i nie ma sprawy.
    Ja już wiem, że masz jakieś doświadczenie.

    Trzyliterowe skróty nie muszą być znane w oryginale przez każdego.
    Ja jednak cieszę się, kiedy rozmawiam z gościem, a on rozumie o czym ja
    mówię.
    Zwłaszcza jak mam jemu powierzyć sprzęt.
    Diagnosta może odpowiedzieć:
    - "Nie wiem no i o czym to ma świadczyć?"
    - "Nie wiem, a co to znaczy?"
    - "Nie wiem ale się dowiem."
    - " Ocho..., następny co się naczytał!"
    - " Panie jak Pan tak zaczynasz to dowidzenia!"
    - "To kontrolka silnika, a raczej sygnalizacja nieprawidłowości"
    Każda z tych odpowiedzi przekazuje informacje co do rozmówcy.
    S.

  • 14. Data: 2010-08-12 22:06:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2010 12:53:17 +0200, Sylwester Łazar wrote:
    >Zajmuję się serwisem maszyn i urządzeń od 11 lat, a elektroniką od 25 lat.
    >Najczęściej są to dużo bardziej skomplikowane technologicznie maszyny
    >przemysłowe,
    >w porównaniu do samochódu wraz se swoją elekroniką.

    Uwazaj uwazaj - samochody ostatnio sie mocno zelektronizowaly.

    >4) jako klienci musicie poprosić o _wydruk_ błędów na drukarce _przed_ ich
    >skasowaniem.
    >Nie przepisanie na kartce, jak kolega proponuje.
    >Jak nie ma drukarki, to dlaczego nie kupi? Jest tańsza niż tankowanie do
    >pełna.

    Z wydrukiem cena 20zl wieksza :-)

    >6) Prostym testem na to, czy serwisant potrafi zdiagnozować problem to
    >zapytać się właśnie o cel: "Czy wie Pan co znaczy CEL?"

    Hm, patrze sobie w instrukcje od Mondeo, angielskiego .. nie ma w
    indeksie CEL. Nie ma wymienionej wsrod wskaznikow.
    Ba - wydaje mi sie ze w ogole nie ma takiej lampki.

    >Dlatego też jeżeli już ręce opadają, to zadajcie chociaż sobie trud i
    >spytajcie, czy gość
    >zna angielski, czy korzysta z dokumentacji serwisowej, jakiej i czy najpierw
    >kasuje błędy a potem szuka,

    Niestety, ale odpowiedz moze byc: jak pan chcesz to jedz se pan do
    ASO.

    Mechanikow starej daty elektronika troche przerasta, mechanikow nowej
    daty przerastaja koszta - czas sie rozgladac za kredytem na nowy
    samochod :-)

    >czy najpierw zbiera dane z oględzin instalacji i z komputera, czy zapali
    >choć raz osobiście silnik, czy przejedzie się sam, zanim skasuje pierwszy błąd itp.

    Hi hi - nie wolno mu wlaczyc silnika ! Bo co bedzie jak wybuchnie ?

    J.

  • 15. Data: 2010-08-12 22:24:31
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Hm, patrze sobie w instrukcje od Mondeo, angielskiego .. nie ma w
    > indeksie CEL. Nie ma wymienionej wsrod wskaznikow.
    > Ba - wydaje mi sie ze w ogole nie ma takiej lampki.
    A co jest?
    Bo ja mam w niemieckiej:
    AUTODIAGNOSE Leuchtet, wenn eine Stoerung am Foerder-/Zuendsystem auftritt.
    Ale to też samochód na F :-)
    Ja je lubie.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 16. Data: 2010-08-12 22:38:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2010 22:24:31 +0200, Sylwester Łazar wrote:
    >A co jest?

    http://jfox.republika.pl/moto/Mondeo_Handbook_ENG.pd

    Wydaje mi sie ze nic.

    Tak czy inaczej - "CEL" pierwszy raz slysze. To i mechanik ma prawo
    nie znac, mimo ze lampke zna.

    J.

  • 17. Data: 2010-08-12 23:09:47
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Tak czy inaczej - "CEL" pierwszy raz slysze. To i mechanik ma prawo
    > nie znac, mimo ze lampke zna.
    >
    > J.
    Prawo ma, ale ma też obowiązek naprawić samochód.
    Często korzystamy z praw, a o obowiązkach zapominamy:-)
    Chodzi mi o to, że lepiej gościa wybadać jak zareaguje, aby samochód
    uratować.
    Widziałeś te lamki w Google?
    Chyba połowa ma napisane Check Engine.
    Jak się powie mechanikowi, że CEL/MIF mi się zapala, to też fajnie
    posłuchać, jak
    z tego wybrnie.
    S.

  • 18. Data: 2010-08-12 23:16:01
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > http://jfox.republika.pl/moto/Mondeo_Handbook_ENG.pd
    >
    > Wydaje mi sie ze nic.
    U Ciebie jest kluczyk:
    "Service due" na stronie 64 (Acrobat Reader 35)
    "Service intervals" na stronie 18 (AR12)

    W sieci znalazłem taki opis:
    "The computer or ECM constantly tests operation of all sensors and
    components. When any of the sensor signals is missing or out of normal
    range, the ECM sets a fault and illuminates the "Check Engine" or "Service
    Engine Soon" light also called MIL (Malfunction Indication Light) storing
    the corresponding Diagnostic Trouble Code (DTC) in the ECM memory. "
    S.

  • 19. Data: 2010-08-13 00:15:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2010 23:16:01 +0200, Sylwester Łazar wrote:
    >U Ciebie jest kluczyk:
    >"Service due" na stronie 64 (Acrobat Reader 35)
    >"Service intervals" na stronie 18 (AR12)

    Niby informuje tylko o zblizajacym sie serwisie.

> [...]
    >Engine Soon" light also called MIL (Malfunction Indication Light) storing
    >the corresponding Diagnostic Trouble Code (DTC) in the ECM memory. "

    Zwyklemu kierowcy jakos tego nie napisali. Nie napisali tez ze czym
    predzej trzeba do serwisu. Za to napisali jak skasowac samemu.

    Ale "CEL" sie nie pojawia :-)

    J.

  • 20. Data: 2010-08-13 01:08:48
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-08-12 16:39, Profesor Sparks wrote:

    > Mother I'd Like to Fuck. W sumie by się zgadzało z z tym wieczorem
    > kawalerskim.

    Brawo.

    --

    memento lorem ipsum