  • Data: 2010-11-13 14:13:32
    Temat: Re: CE
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale to się mięśniom krzywada stała, a nie że skurcz był tak mocny,
    > aż się kości dłoni połamały.

    W przypadku kurczu mogą wystąpić zarówno naderwania jak i zerwania mięśni,
    więzadeł i ścięgnien, a także zwichnięcia i złamania, choć nie zdarza się to
    często. Zmiażdżenia jednak nie mogę sobie, z czysto mechanicznego punktu
    widzenia, wyobrazić. O złamaniu kości podudzia na skutek skurczu słyszałem,
    ale osoba cierpiała również na osteoporozę. Mięsień podudzia potrafi ciąnąć
    siłą ponad tonę.

    Waldek