  • 1. Data: 2011-08-12 17:58:45
    Temat: CBR 954 Fireblade - silne wibracje z silnika
    Od: maciek <m...@g...com>

    Witam
    Mam 954 z 2003 roku z prebiegiem 16 tys.
    Przebied jest niski i pasuje do papierow, serwisow i stanu maszyny
    jednak sinik bardzo wibruje w powyzej 4.5tys obrotow.

    Do tej pory wyelimnowalem typowe przyczyny wibracji na kierownicy ale
    nic to nie dalo. Wibruja tez podnozki i to wszystko tylko kiedy silnik
    jest na obrotach. Jak jade i wcisne sprzeglo to jest ok co oznacza
    chyba ze badwozie, zawieszenie, opony itd sa spoko.

    Wydaje mi sie ze zostaly 3 mozliwosci:
    luzy zaworowe - chociaz przy takimi przebiegu?
    sruby mocujace silnik do ramy
    walek balansujacy - nie wiem jak to sie nazywa dokladnie ale czytalem
    po necie ze ludzie reguluja sobie tzw balancer shaft i to pomaga.

    Czy moze mi ktos podpowiedziec jak sie zabrac za regulacje tego
    balancera i gdzie go szukac i czy on wogole jest w 954.

    Kazda sugestia mile widziana. Chcialbym wreszcie zaczac cieszyc sie
    tym sprzetem bo jak narazie to tylko mnie wk**wia.

    Dzieki

  • 2. Data: 2011-08-12 18:07:36
    Temat: Re: CBR 954 Fireblade - silne wibracje z silnika
    Od: maciek <m...@g...com>

    Dodam tylko ze mowie o silnych, nienormalnych wibracjach ktore
    powoduja ze rece i nog odmawiaja posluszenstwa po parunastu minutach
    jazdy po trasie.

  • 3. Data: 2011-08-12 18:17:16
    Od: maciek <m...@g...com>

    Dodam tylko ze nie mowie o normalnych wibracjach jakie zawsze
    wystepuja tylko o silnych ktore powoduja ze rece i nogi odmawiaja
    posluszenstwa po godzinie w trasie.

  • 4. Data: 2011-08-15 09:16:03
    Od: Watson <p...@g...com>

    On 12 Sie, 19:58, maciek <m...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Kazda sugestia mile widziana. Chcialbym wreszcie zaczac cieszyc sie
    > tym sprzetem bo jak narazie to tylko mnie wk**wia.

    Aby coś doradzić odpowiedz na pytania:

    Silnik był wcześniej rozbierany ?
    Moto jest po glebie?
    Silnik mocno się grzeje aż rama parzy?

    Wats.

  • 5. Data: 2011-08-15 21:44:42
    Od: maciek <m...@g...com>

    > Aby coś doradzić odpowiedz na pytania:
    >
    > Silnik był wcześniej rozbierany ?
    > Moto jest po glebie?
    > Silnik mocno się grzeje aż rama parzy?
    >
    > Wats.

    Nic z tych rzeczy. Motocykl nigdy nie lezal, nie grzeje sie, Nigdy nie
    byl rozbierany. Tylko prawy plastik do wymiany oleju, nic poza tym.
    Sprzet jest jak z salonu a jednak brzeczy mi po podnozkach i
    kierownicy.
    Zamowilem porzadne ciezkie odwazniki bo byly zalozone jakies
    aluminiowe aftermarkety. Juz samo ich zdjecie poprawilo sytuacje ale
    to tylko na kierze a podnozki nadal chodza.
    Nie wiem czy to moze taka norma dla bladea? Mialem blackbirda
    wczesniej i nie bylo takich wibracji.

  • 6. Data: 2011-08-16 13:34:16
    Od: wsk125 <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-15 11:16, Watson pisze:

    > Silnik był wcześniej rozbierany ?
    > Moto jest po glebie?
    > Silnik mocno się grzeje aż rama parzy?
    >
    > Wats.

    z czystej ciekawości zapytam - co ma przegrzewanie silnika do wibracji?

    ---
    Marcin
    TT900
    wroc

  • 7. Data: 2011-08-17 08:53:08
    Od: "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie>

    Użytkownik "wsk125" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:j2drh7$ecv$1@news.onet.pl...

    > z czystej ciekawości zapytam - co ma przegrzewanie silnika do wibracji?

    Źle ustawiony czujnik wału i zapłon w niodpowiednim momencie? Może być cos
    takiego - ale nie wiem czy w FB daje się go jakoś "przekręcić"
    nieodpowiednio.

    --
    OGONek~