  • 21. Data: 2010-10-14 08:27:49
    Temat: Re: CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
    Od: Daniel <d...@d...poczta.onet.delete.pl>

    W dniu 14.10.2010 07:33, Mac pisze:

    > W moim aucie niestety zakłócenia od silnika przenoszą się znacznie.
    > Radio Intek 550 i Sirio ML145.
    > Znasz może jakieś sprawdzone tańsze radia, których zainstalowanie
    > zmniejszyło albo wyeliminowało zakłócenia?

    To zależy czy zakłócenia wchodzą przez zasilanie czy antenę. Jeśli
    chodzi o zasilanie, to pociągnąć zasilanie z aku tak jak kolega wyżej
    wspomniał. Jakieś radio z filtrami NB/ANL, stare herberty sobie ponoć
    nieźle radzą z zakłóceniami z zasilania. Co do anteny to już musisz
    eksperymentować. Możesz jeszcze się bawić w odszumianie instalacji
    samochodowej, ale to czarna magia i walka z wiatrakami w niektórych
    przypadkach.

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 22. Data: 2010-10-14 09:10:54
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 14-10-2010 00:53, Daniel pisze:

    > Cóż, typowo polskie myślenie.
    Typowo polskie to jest stawianie fotoradarów w szczerym polu.

    M.

  • 23. Data: 2010-10-14 09:15:49
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-14 07:52:58 Gabriel 'wilk'

    > Co prawda to temat na inna grupe, ale:
    > - podlaczyc oddzielny przewod zasilajacy CB bezpośrednio
    > z akumulatora (dobry przewod ekranowany)

    W przypadku Diesla CR nie pomaga to w ogóle.

    > - sprawdzic mase w antenie, mnie magnesowka pieknie
    > zbierala w poprzednim aucie zaklocenia a ta sama antena
    > zamontowana na stale zmniejszyla zaklocenia prawie do
    > zera

    IMHO większość zakłóceń pochodzi właśnie z anteny
    i związane jest to z brakiem masy. Mam ten sam problem,
    ale CB używam sporadycznie (tylko jak są jakieś niestandardowe
    utrudnienia na drodze), więc nie chce mi się z tym walczyć.
    Natomiast kolega z klubu posiadający taki sam samochód jak
    ja (Mazda6 CR), przesiadł się z anteny magnesowej na motylka
    (wmontowana dwudrożna CB/FM zamiast FM) i zakłócenia ustąpiły
    całkowicie (bez przepinania zasilania bezpośrednio pod aku,
    bez montowania filtrów na kable).

    Z drugiej strony właśnie kolejny klubowicz Mazdy, dosłownie
    w momencie gdy pisałem ten post, dzwonił do mnie z bananem
    na "gębie", że kupił sobie takie radio:
    http://allegro.pl/i1264284160.html
    i śmiga bez zakłóceń, podłączone pod zapalniczkę i na
    magnesówce.

    > - jesli w/w nie dzialaja kupic dobre radio z filtrami (nie
    > kupowac, nie robic filtrow zakladanych na kabel lub
    > wpinanych w niego - NIE DZIALA :-( )

    To akurat u mnie zadziałało. Filtr przelotowy.
    Aczkolwiek tylko w ~30%.

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2010-10-14 09:23:38
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    wiadomości news:i95bs6$iig$1@news.onet.pl...

    > Jasne, ale skąd wiesz że autor wątku to ph, że tak pojechałeś po nim?

    Wystarczy glowny powod dla ktorego chce kupic CB - sam o tym bez ogrodek
    napisal.

    > A ja innych niż za prędkość chyba nie dostałem.

    To jeszcze kwestia gdzie i za jaka predkosc.

    > Jakie typki?

    Takie ktore ignoruja przepisy i brak im zwyklego zdrowego rozsadku.

    > Był jakiś wyrok w tej sprawie już?

    Moze stwierdza, ze pane zlapal, moze cos mu sie polamalo z przeladowania -
    wszak 18 chlopa to lekko liczac przynajmniej 2 x tyle ciezaru co ma w
    papierach T4.

    Jednak wyglada to tak, ze glownym winowajca jest kierowca. To on ostatecznie
    decyduje ile osob na poklad zabrac, kiedy wyprzedzac i czy lamac przepisy.
    Na drugim mijscu jest brak bezpiecznych drog, przynajmniej klasy
    ekspersowek. Wiekszosc tragicznych wypadkow zdarza sie na trasach, podszas
    niebezpiecznych manewrow wyprzedzania i przez kolizyjne skrzyzowania.

    --
    Picasso

  • 25. Data: 2010-10-14 09:25:19
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:i960ts$kc6$1@news.onet.pl...

    > A wiesz, ze CB to nie tylko antymiskowy sprzet choc dla 90%uzytkownikow
    > pewnie tak.

    Zalozyciel watku ostentacyjnie deklaruje dlaczego chce kupic CB.

    --
    Picasso

  • 26. Data: 2010-10-14 09:33:51
    Od: "Mac" <3...@b...com.pl>

    > Co prawda to temat na inna grupe, ale:
    > - podlaczyc oddzielny przewod zasilajacy CB bezpośrednio z akumulatora
    > (dobry przewod ekranowany)

    Przewód zasilający jest pociągnięty z aku.

    > - sprawdzic mase w antenie, mnie magnesowka pieknie zbierala w poprzednim
    > aucie zaklocenia a ta sama antena zamontowana na stale zmniejszyla
    > zaklocenia prawie do zera

    Być może jest to rozwiązanie. Nie testowałem z anteną montowaną na stałe.

    > - jesli w/w nie dzialaja kupic dobre radio z filtrami (nie kupowac, nie
    > robic filtrow zakladanych na kabel lub wpinanych w niego - NIE DZIALA
    > :-( )

    Radio ma filtr wbudownay. Dodatkowy filtr założony na kabel rzeczywiście nie
    pomaga.

    > ps. http://www.e.strefa.pl/articles.php?lng=pl&pg=256 - lektura
    > pozdrawiam

    Dzięki, pozdrawiam.

    --
    Mac

  • 27. Data: 2010-10-14 09:37:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Wystarczy glowny powod dla ktorego chce kupic CB - sam o tym bez ogrodek
    > napisal.

    Z tego wynika, że to normalny człowiek.
    W przeciwieństwie do tych, którzy przyklaskują debilom w niebieskich
    mundurach.

    > To jeszcze kwestia gdzie i za jaka predkosc.

    Różnie bywa, przeważnie to jakieś 20 km/h za dużo, czasem więcej, jak im się
    udało zaczaić w miejscu gdzie na krajówce jest pole, dwa domy 100 m od
    siebie, za to ograniczenie do 50.

    > Takie ktore ignoruja przepisy

    Te o szybkości to każdy normalny ignoruje, więc nie rozumiem o co Ci chodzi.

    >i brak im zwyklego zdrowego rozsadku.

    A to już jest szkodliwe.
    Ale jakby nie koniecznie wiąże się z posiadaniem cb.

> [...]
    > papierach T4.
    >
    > Jednak wyglada to tak, ze glownym winowajca jest kierowca.

    A w TU-154 głównym winowajcą był pilot? ;-)

    > Na drugim mijscu jest brak bezpiecznych drog, przynajmniej klasy
    > ekspersowek.

    Nie w tym przypadku - to nie była droga krajowa.

  • 28. Data: 2010-10-14 09:42:19
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-13 23:27, fReLuZ pisze:
    > Chcialem sobie kupic radio do samochodu coby nieco mniej mandatow placic
    > - no i pytanie czy takie wystaczy:
    >
    > http://allegro.pl/cb-radio-alan-109-sklep-warszawa-2
    -gratisy-i1261274662.html

    > bo ma tylko AM - a nie ma FM... o ile to potrzebne?

    Ja korzystam z tego właśnie modelu. Dokupiłem sobie jeszcze półkieszeń
    pozwalającą na montaż w miejscu radia DIN. Mam antenę Hustler IC100
    dołączoną w zestawie.

    Też wszyscy radioamatorzy mówili mi że to syf i że je wyrzucę po
    tygodniu, ale radyjko działa i jakoś zarzutów do niego nie mam. Jestem
    słyszalny na kilka km, sam też odbieram z podobnej odległości. Więcej mi
    nie potrzeba. Radio jest wyposażone również w RF Gain. Jedyne co bym
    zmienił, to antenę na krótszą, bo tą metrową zawadzam o nisko zawieszone
    elementy w parkingach podziemnych..

    Zbyszek

  • 29. Data: 2010-10-14 09:50:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "paranoix" <p...@o...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > Radio jest wyposażone również w RF Gain. Jedyne co bym zmienił, to antenę
    > na krótszą, bo tą metrową zawadzam o nisko zawieszone elementy w

    Mam podobnie z tym radiem, kupiłem za 140 zł, więc inwestycja żadna.
    Aaaa - tylko antena to magnesówka Lemm czy jakoś tak.

  • 30. Data: 2010-10-14 10:37:11
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    wystarczy w zupelnosci. Ba! ma rfgain ktorym mozesz sobie tak odsluch
    wzmocnic ze slyszysz dalekie transmisje daleko poza twoim zasiegiem
    nadawania.
    uzywam z antena alan 9 plus montowaną do budy (a nie na magnes). do tego
    wsadzilem spliter ktory powoduje ze stanowi ona rowniez antene odbiorcza do
    radia zwyklego FM 88-108MHz. Wywalasz istniejaca antene, montujesz tą i
    złote dzieło:)