  • 1. Data: 2010-03-03 06:14:55
    Temat: [C++/MFC] Problem z kompilacja - przekazanie obiektu CFile jako argument funkcji
    Od: beezle <b...@o...pl>

    Witam,

    Mam problem i nie do końca wiem dlaczego on się pojawił i jak go rozwiązać.
    Upgrade'owałem projekt aplikacjiz z VS 2003 do VS 2008 i w jednym miejscu
    otrzymałem komunikat błędu kompilacji jak poniżej.

    3>DTGFileOperator.cpp
    3>C:\Program Files\Microsoft Visual Studio
    9.0\VC\atlmfc\include\afx.h(1116) : error C2248: 'CObject::CObject' :
    cannot access private member declared in class 'CObject'
    3> C:\Program Files\Microsoft Visual Studio
    9.0\VC\atlmfc\include\afx.h(551) : see declaration of 'CObject::CObject'
    3> C:\Program Files\Microsoft Visual Studio
    9.0\VC\atlmfc\include\afx.h(522) : see declaration of 'CObject'
    3> This diagnostic occurred in the compiler generated function
    'CFile::CFile(const CFile &)'

    Z jakiegoś powodu nie zostało wskazane dokładne miejsce błędu, musiałem
    szukać po omacku. Metodą prób i błędów znalazłem miejsce w którym jest
    problem.

    Wygląda ono następująco (fragment):

    ######################################

    W ciele jakiejś funkcji:

    while (TRUE)
    {
    if (!GetFilePacketCodeAndSize(oBinFile, nPacketSize, nPacketCode))
    {
    oBinFile.Close();
    return FALSE;
    }
    }

    gdzie:

    BOOL CTEC2FileOperator :: GetFilePacketCodeAndSize(CFile oDataFile,
    int& nPacketSize, int& nPacketCode)
    {
    struct
    {
    USHORT nPacketSize;
    BYTE nPacketCode;
    } strctFilePacketHdr;

    UINT nReadBytes;
    try
    {
    if (oDataFile.GetPosition() == oDataFile.GetLength())
    {
    return FALSE;
    }

    nReadBytes = oDataFile.Read((LPVOID)&strctFilePacketHdr,
    sizeof(strctFilePacketHdr));

    if (nReadBytes != sizeof(strctFilePacketHdr))
    {
    nPacketSize = nReadBytes;
    return FALSE;
    }

    nPacketSize = strctFilePacketHdr.nPacketSize;
    nPacketCode = (int)strctFilePacketHdr.nPacketCode;
    }
    catch(CException* pErr)
    {

    pErr->ReportError();

    return FALSE;
    }

    return TRUE;
    }

    ######################################

    Myślałem, że problem w tym, że skoro CFile dziedziczy po CObject to pewnie
    nie ma konstruktora kopiującego i operatora przypisania i w tym problem.
    Próbowałem więc zmienić definicję funkcji, aby przyjmowała CFile przez
    referencję, jednak to nic nie zmieniło (liczyłem, że przekazanie przez
    referencję nie "spowoduje" kopiowania obiektu). Wystarczy jednak
    zakomentować wywołanie fukcji (cały "if") i jest ok. Zakomentowanie ciała
    funkcji nie daje nic, z czego wynika że problem jest w samym przekazaniu
    obiektu.

    Jak to rozwiązać (tzn. najbardziej chodzi mi o to, w czym jest problem,
    gdyż mogę zrobić z tego CFile składową klasy lub "wykombinować coś innego"
    co zadziała, ale to nie jest rozwiązanie, a tylko obejście problemu).

    Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

    pozdrawiam i dziękuję za wskazówki

  • 2. Data: 2010-03-03 08:07:21
    Od: beezle <d...@o...pl>

    Problem rozwiazany - rzeczywiscie nalezalo uzyc referencji,
    ale konieczny byl pelny rebuild.

  • 3. Data: 2010-03-03 08:18:08
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    beezle pisze:
    > Problem rozwiazany - rzeczywiscie nalezalo uzyc referencji,
    > ale konieczny byl pelny rebuild.

    Tak na marginesie, przekazywanie w starej wersji CFile przez wartosc, to
    jakim cudem niby chodzilo?

  • 4. Data: 2010-03-03 10:08:03
    Od: beezle <b...@o...pl>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 09:18:08 +0100, Jacek Czerwinski napisał(a):

    > Tak na marginesie, przekazywanie w starej wersji CFile przez wartosc, to
    > jakim cudem niby chodzilo?

    W VS2003 "chodziło" - w 2008 już nie - komunikat błędu informował, że brak
    jest konstruktora kopiującego i operatora przypisania (CFile dziedziczy
    po CObject, więc nie mógł odziedziczyć - nawet w 2003 - tych
    "elementów"... ?).

    Nie wiem dlaczego to działało w 2003. Źródła kompilowały się i soft działał
    poprawnie :D.

    Ktoś kto przede mną pracował nad tym projektem tak zrobił (strach się bać
    ile jeszcze takich "kwiatków")

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-03-03 10:22:24
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    beezle pisze:

> [...]
    > poprawnie :D.
    >
    > Ktoś kto przede mną pracował nad tym projektem tak zrobił (strach się bać

    Pewnie w takim CFile najwazniejszy jest jakis m_handle (nie mam tu MFC),
    i cudem dzialalo.

  • 6. Data: 2010-03-03 12:15:14
    Od: beezle <b...@o...pl>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 11:22:24 +0100, Jacek Czerwinski napisał(a):

    > Pewnie w takim CFile najwazniejszy jest jakis m_handle (nie mam tu MFC),
    > i cudem dzialalo.

    To chyba jedyne wytłumaczenie ;)