  • Data: 2021-08-29 00:11:17
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.08.2021 o 13:11, Shrek pisze:

    > Poważenie? A jak radziliśmy sobie bez oze?

    Normalnie, zużywaliśmy mniej energii.

    > Ale niestety musi, bo niezawodność oze jest po prostu śmieszna. I tak
    > działa to słabo.

    Niezawodność jest akurat bliska 100%. Tylko z założenia nie produkuje
    energii zawsze.

    > I tu się pojawia problem o którym wiekszość nie słyszała - budowa nowych
    > oze wymaga budowy nowych eleektrowni na paliwa kopalne (tyle że gaz a
    > nie węgiel, ale to dla środowiska praktycznie bez różnicy) lub
    > podcierania dupy szkłem i bilansowania elektrowniami które się do tego
    > nie nadają. BTW - ciekawy jesem ile CO2 kosztuje budowa nowej elektrowni
    > i utylizacja do greenfield starej.

    Co tu utylizować? Przecież zużycie ciągle rośnie. OZE raczej tylko ten
    przyrost pokrywa.

    > Jest takim zyskiem że trzeba do niego dopłać.

    Odłączmy konsumentów. Nie będziemy musieli dopłacać budując nowe bloki.

    > Przecież pisałeś że nie można "Stara nieregulowana elektrownia nie może
    > działać wymiennie z OZE."

    Sama nie może. Z prognozowaniem wydaje się, że bez problemu.

    > a jesteś widzę ekspertem w temacie:P

    Nie bardzo, idź do Dominika.