    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <accos2moi25$.2d221ls9hjm1.dlg@40tude.net> <i...@m...org>
    <sfm4i7$5mc$1@dont-email.me> <sfm755$o0e$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <61271e9d$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <sg86ob$v4h$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <6127a5c2$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <sg89c0$2vg$2@news.icm.edu.pl>
    <6127aad5$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <sg8kmn$jqs$2@news.icm.edu.pl>
    <6127e053$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <6128823d$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgaj5e$jnf$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <6128dcf1$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <r...@4...net>
    <6128ecfd$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <1tmejvg1iekmo$.10euwzlx3yfrw$.dlg@40tude.net>
    <6128fcaa$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 27 Aug 2021 17:27:30 +0200

    On Fri, 27 Aug 2021 16:54:35 +0200, Shrek wrote:

    > Więcej - jak przegladałem raport z podstawowych danych systemu
    > energetycznego w ujęciu godzinowym, to gdybym nie wiedział że coś się
    > odwaliło i kiedy to bym się nie domyślił. Może dlatego że w ujęciu
    > godzinowym ale i tak czapki z głów.

    Mam log z UPS co 5 minut - tez nic nie widac.

    > Ale pod parą nie znaczy że tej pary mają na zapas jakby miały pracować.
    > Są pod parą, ale jak wrzucisz tą parę w turbozespół to się szybko
    > skończy;) Jeśli nie są wyznaczone jako rezerwa wirująca to jest to
    > raczej podtrzymanie pracy kotła a nie "pod parą". Przynajmniej tak mi
    > się wydaje - inaczej musiałbyś nadmiar pary wywalać prosto do atmosfery
    > a oze nie miałby żadnego sensu:P

    Jakos tak, tylko ze akurat ta para, to w obiegu zamknietym krazy.
    A na ile mozna "podtrzymac kociol" bez obiegu pary/wody, to nie wiem.

    Tu widac jednak, ze niektore zespoly produkowaly "na pol gwizdka" i
    wystarczylo im kurek odkrecic.

    > Tak sądzę - nawet chcieć nie specjalnie musieli - samo się - dopóki
    > przesówników fazowych nie przestawią albo fizycznie nie odetną to samo
    > "się weźmie".

    Owszem, tylko 4GW ... samo przeplynie czy jakies zabezpieczenia zaczna
    ograniczac/wylaczac ?

    > Jak to potem rozliczą i komu łeb zmyją i jak bardzo innym
    > zaszkodzimy to inna sprawa.

    Ogolnie to sie chyba wszyscy uciesza, ze sobie pomogli, bo awaria moze
    sie kazdemu przytrafic. No chyba, ze im blackout wywolamy :-)

    https://gridradar.net/en/blog/post/frequency-drop-ma
    y-2021

    20 minut na odzyskanie czestotliwosci ?

    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/wymiana-miedzysystemowa-
    przeplywy-mocy

    > No tak jak pisałem jak sprawdziłem potem - w raportach godzinowych to
    > nawet nie widać. Ciekawe jak byłoby w minutowych. Obstawiam że na
    > początku to trochę popłynęlo przez te linie, dopóki się nie ogarneliśmy.
    > No ale - szczytowo pompowe to już masz prawie dwójkę.

    Tylko te szczytowo-pompowe to pare minut startuja.
    A co przez te minuty ?

    J.