    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <accos2moi25$.2d221ls9hjm1.dlg@40tude.net> <i...@m...org>
    <sfm4i7$5mc$1@dont-email.me> <sfm755$o0e$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <61271e9d$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <sg86ob$v4h$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <6127a5c2$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <sg89c0$2vg$2@news.icm.edu.pl>
    <6127aad5$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <sg8kmn$jqs$2@news.icm.edu.pl>
    <6127e053$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <6128823d$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgaj5e$jnf$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <6128dcf1$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <r...@4...net>
    <6128ecfd$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 27 Aug 2021 16:40:11 +0200

    On Fri, 27 Aug 2021 15:47:42 +0200, Shrek wrote:

    > Mieliśmy szczęście, że to akurat popołudniowy dołek był i szykowaliśmy
    > sie na wieczorny szczyt, więc większość już "pod parą była".

    A jednak - szczyt wieczorny przyszedl, a nikogo nie wylaczono.
    Poza tym weglowe elektrownie to zawsze pod para - tzn jak planowana
    jest praca, nie da sie ich wylaczyc na pare godzin.

    Wyglada na to, ze nasze weglowki pracowaly z odpowiednia rezerwa mocy,
    przynajmniej niektore.
    No ale teraz Czesi sie domagaja wylaczenia jednej :-)

    > W tym
    > szczytowo pompowe - prawie 2 GW. To samo sąsiedzi. Nie wiem jak akurat
    > trafiliśmy z wiatrami u niemców.

    No wlasnie w godzinnych raportach nie widac duzo tego zagranicznego
    pradu. Ciekawe jak to wygladalo w sekundach - zawor pary odkreca sie
    dosc szybko, elektrownia szczytowa wodna startuje pare minut,
    a w miedzyczasie co? Sojusznicy pomogli?

    > Generalnie się udało, ale to ryzykowne
    > rzucanie kostką - kilka razy się uda w końcu jebnie.

    no coz - jak widac odpowiednie rezerwy byly.
    Wrecz az za duze bym powiedzial :-)

    > Bo ja wiem - w tej chwili mamy ogólnie 1,5 gigawatów importu a 1,3
    > wysyłamy czechosłowakom;) Czyli bez problemu linie w tym momencie
    > przenoszą prawie trzy. Zapewne mogą więcej.

    Pisalem o tej awarii bardziej szczegolowo ...
    https://www.pse.pl/dane-systemowe/funkcjonowanie-kse
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/wymiana-miedzysystemowa-
    przeplywy-mocy

    w danych z 17 maja:
    -do Czech caly czas eksportowalismy, tyle ze 16-tej 600MW, a 18-tej
    382MW ... jednoczesnie importujac 176MW o 16-tej, 576MW o 18-tej i
    928MW o 19-tej

    -Slowacja nam mocno pomogla, 399MW o 18-tej, 624MW o 19-tej
    -Niemcy ... importowalismy caly czas - 1500MW o 160tej, 1718 o 17-tej,
    1161 o 18-tej itp,
    -Szwecja - importowalimy caly czas 600MW.
    -Ukraina - importowalismy caly czas 200MW.

    Nie jestem pewien, czy tu sie gdzies nie kryje przesuniecie czasu o
    2h, bo UTC,
    ale wychodzi na to, ze zagranica umiarkowanie pomogla: trocje czechy,
    troche Slowacja, import z Niemiec to wzrosl o 17-tej, ale spadl o
    18-tej, wychodzi na to, ze uruchomilismy szczytowo-pompowe i
    podkrecilismy kilka weglowych.

    https://www.pse.pl/dane-systemowe/funkcjonowanie-kse
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-mocy-jednostek
    -wytworczych

    J.