-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
ews.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.wereti
s.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.ne
ws.xs4all.nl!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer02.ams1!pee
r.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.h
ighwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a
-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <611e2fc9$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<6123547b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<6443197385$20210823135149@squadack.com>
<612395a7$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
<sg052i$9mb$2$Cav@news.chmurka.net>
<61239a2d$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
<6820917477$20210823180618@squadack.com>
<612484ff$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<u...@4...net>
<6124b0c1$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
<1chwfke1f70i6$.1uc4ydwylpx1a$.dlg@40tude.net>
<6124bddc$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<4rwscpl7ar8e$.srbiqlmj7fdl.dlg@40tude.net>
<6124d295$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<vc021rrov0ou$.1iaxygua6qqhm.dlg@40tude.net>
<6124dbc7$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<sg2nfo$qgh$2$Cav@news.chmurka.net>
<6124e486$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<sg2p9p$rkl$1$Cav@news.chmurka.net>
<6124eaef$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<6127bcda$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
<61287f9a$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
<sg9vsg$8qe$1$Cav@news.chmurka.net>
From: Shrek <...@w...pl>
Date: Fri, 27 Aug 2021 08:45:09 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.13.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <sg9vsg$8qe$1$Cav@news.chmurka.net>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 36
Message-ID: <612889f5$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1630046709 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 24051 83.142.196.21:57047
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3404
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696471
[ ukryj nagłówki ]W dniu 27.08.2021 o 08:14, Cavallino pisze:
> Tłumacz ćwokowi, że mowa o instalacji sprzed lat, za dwa razy większą
> kasę....
>
> Obecnie instalowane zwrócą się poniżej 10 lat, a jak masz ev, to w 4-5 lat.
> Nawet te bez dotacji.
Czyli że dałeś dupy i zainwstowałeś za wcześnie:P
Dobra - liczymy:
instalacji 20kWp - 70k.
1z kWp rocznie mamy 800kWh rocznie. Z 20kWp 16 000 kWh
Zakładamy huraoptymistycznie że wszystko zużywamy na miejscu ładując
naszego elektryka bo jeździmy nim tylko w nocy do klubów na wyrywanie
blachar a praca i normalne życie w dzień nas nie dotyczy (w praktyce
większość pójdzie do systemu i będziemy musiel to odkupić ze
współczynnikiem 0,7).
16 000 x 0,55pln/kWh = 8,8kPLN rocznie - za tyle wyprodukowaliśmy
energii, a więc (nierealnie otymistycznie!) tyle zaoszczędziliśmy.
70K/8,8k=8 lat. Czyli dwa razy więcej niż piszesz. I to tylko wtedy gdy
wszystko zużywasz na miejscu (jak nie to już masz 10 lat) i instalacji
nie musisz serwisować (a musisz). W praktyce wyjdzie 15, a po 15 latach
ta instalacja będzie miała wartość przyzerową, bo nik jej od ciebie nie
odkupi i będzie na granicy śmierci technicznej.
Widzisz - zwykle wystarczą proste obliczenia na poziomie podstawówki,
żeby pokazać że twierdzenia fanbojów PV i EV są z dupy wzięte.
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.08.21 08:49 Shrek
- 27.08.21 08:54 Shrek
- 27.08.21 10:00 Tomasz Gorbaczuk
- 27.08.21 11:29 Shrek
- 27.08.21 12:01 Tomasz Gorbaczuk
- 27.08.21 13:38 Shrek
- 27.08.21 13:43 Janusz
- 27.08.21 13:50 Shrek
- 27.08.21 14:19 J.F
- 27.08.21 14:39 Dominik Ałaszewski
- 27.08.21 14:51 Janusz
- 27.08.21 15:02 Shrek
- 27.08.21 15:04 Dominik Ałaszewski
- 27.08.21 15:07 J.F
- 27.08.21 15:08 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo