  • Data: 2021-08-26 18:23:05
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.08.2021 o 17:38, J.F pisze:

    > Ale chcesz ich tak calkowicie odlaczac, czy wystarczy, ze nie beda
    > mogli nic sprzedawac sieci, a beda placic za wszystko pobrane?

    W sumie bez większej różnicy - energetycy będą i tak i tak zadowoleni:P
    Dla nich prosumenci to chwasty.

    > No chyba, zeby tak jeszcze pozmieniac taryfy - placisz za energie, za
    > dostarczenie kWh, i stala oplata za przylaczenie do sieci ...

    No chyba żeby zrobić tak, żeby się energetyce obpacało. Tylko wtedy nie
    będzie się opłacać prosumentom:P

    > A jak sie dogadam z sasiadem, on przejdzie na druga taryfe, ale za
    > dnia to ja mu bede tani prad dostarczal, to pasozytnictwo czy nie ?
    > :-)

    Po pierwsze... to raczej nielegalne:P Żeby obracać energią trzeba mieć
    koncesję:P Ale nie wiele wnosi to do tematu, bo z punktu widzenia
    systemu energetycznego nic to nie zmienia - ilośc energii jest ta sama.

    > Cos w tym moze i jest, ale jakby tak "energetyke" rozparcelowac, i
    > niech sieci/dostawcy kupuja wedle swego uznania? Kupiliby gdzie taniej
    > i blizej :-)

    No właśnie tylko ten problem, że trzeba to zbilansować:P Więc oprócz
    taniej i bliżej ważne jest to żeby przewidywalnie i "regulowalnie".
    Jakkolwiek nie będziesz kombinować ktoś to musi zrobić i trzeba za to
    zapłacić. Im więcej nieprzewidywalnych podmiotów tym drożej. Prosumenci
    są nieprzewidywalni i płacą za to zdecydowanie nieadekwatną cenę. Czyli
    pasożytują na systemie energetycznym.

    > Tylko ... potem w taniej taryfie mielibysmy znow czesto 20-ty stopien
    > zasilania i brak pradu :-)

    Drobiazg:P

    > A niedawna awaria w Belchatowie pokazuje, ze zadziwiajaco duze rezerwy
    > mamy w systemie na codzien ...

    Bo jesteśmy częścią systemu energetycznego europy i inni nas poratowali.
    A z PV (czy również wiatrakami) jest taki problem, że na przykład
    dzisiaj 3/4 europy pod chmurami. No i zima też jest w całej europie na
    raz - przewidywalne, ale... musisz mieć na to inne źródła - słabo
    wykorzystane ale kosztują cały czas. Problemem jest źenująca pewność
    źródeł PV.

    --
    Shrek