    From: "Icek" <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Burza + radiolinia STM1 z Netii = problemy
    Date: Tue, 30 Jun 2009 08:26:34 +0200

    > Tak... Tylko że 99,9% dostępności pozwala tej radiolinii zrywać się na
    > ok 30 sekund 2 razy w tygodniu i mniej więcej to ma miejsce ostatnio (z
    > powodu burz).
    >
    > Masz jakieś doświadczenie ze zgłaszaniem takich reklamacji dużemu
    > operatorowi pokroju Netia?

    1. ostatnie burze i deszcze sa naprawde uciazliwe. Bardzo intensywne i mocno
    utrudniajace zycie.

    2. poprawne konstrukcje, poprawne wizowanie, poziom sygnalu ponad miare z
    zapasem czasami nie pozwala na utrzymanie transmisji ze wzgledu na
    ograniczone mozliwosci gdy masz tone wody pomiedzy jednym radiem a drugim

    3. dostepnosc dla radia 99,9% jest bardzo dobra i to wlasnie oznacza
    zrywanie gdy jest taki intensywny deszcz.

    4. ja bym zaczal od sprawdzenia jakie masz radio (jaki poziom sygnalu i
    szumu), jak radio sprawdzali spece od ericssona to na 1000% wylaczone jest
    ATPC (bo oni twierdza, ze zle dziala a terenie zurbanizowanym). Sprawdz ile
    jeszcze masz zapasu mocy nadawania.

    5. nie wiem jaki masz model, bo stm-1 mozna zestawic za pomoca paru modeli.
    Zakladam, ze HC. Zarzadzanie ma strasznie z dupy i pod tym wzgledem jest
    mala kicha. Wez voltomierz, podejrz do RAU, odkrec koreczek "aligment" i
    zmierz napiecie".

    6. jezeli poziom sygnalu masz nie nizszy niz w mojej ocenie
    (doswiadczalnej) -48dB to jest OK. Producent dopuszcza jeszcze nizszy do
    dzialania. Jezeli jeszcze masz zapas mocy nadawania to wlaczasz ATPC i masz
    wieksza dostepnosc zakladajac, ze nie zacznie to fiksowac.

    7. jaki dystans? Jakie anteny ?

    Icek