  • Data: 2013-06-05 02:06:18
    Temat: Re: Burza i kłopoty w MCU...
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-04 09:19, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wiele lat temu widziałem taką listę wytycznych (chyba ST) jak powinien
    > być napisany program pracujący w środowisku zakłóconym. Było chyba ponad
    > 20 punktów. OIDP jedną z wytycznych było, aby w pętli głównej w koło
    > odświeżać konfigurację portów (np. wejście zamienione przez zakłócenie
    > na wyjście nie zobaczy już sygnału), no bo w końcu co tu robić jak się
    > nic nie dzieje.

    Odświeżać powinno się wszystkie rejestry do których piszesz, lub mógłbyś
    pisać przy starcie.
    Szczególnie dotyczy to układów dołączonych do procka np. konwerterów.
    Ale nie zawsze to pomaga. Zrobiłem kiedyś projekt na AD7730 (przetwornik
    do mostka tensometrycznego). Układ porażka - strasznie emitował. Dało
    się złapać silny sygnał zegara sondą magnetyczną podpiętą do oscyloskopu.
    Tak samo mało odporny na zakłócenia. Nadpisywałem jego rejestry po
    każdym odczycie. Nie wziąłem jednak pod uwagę, że w jednym rejestrze
    kontrolnym jest bit, którego ustawienie wstrzymuje zegar taktujący
    logikę. Czasami jak się ten bit zmienił od zakłóceń, to już układ nie
    był w stanie przyjąć żadnych komend. Trzeba było przerobić układ tak aby
    móc odłączać jego zasilanie.

    --
    pozdrawiam
    MD