  • Data: 2011-05-28 12:30:41
    Temat: Re: Bufor RS-485
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:qpn1u6dqig44cefu05v41h89a0b4qto1eo@4ax.com...

    > Nie bardzo rozumiem - przeciez to nie jest jakies immanentne, i w
    > sumie sie kwalifikuje pod drobiazgi.
    Nie znam się na technologii scalaków, ale to chyba było pewne wyzwanie, aby
    wyjście bufora mogło być poza zasilaniem (jakieś pasożytnicze elementy w
    podłożu, czy takie tam....
    Co innego wejście zaczynające się od dzielnika.

    > Natomiast .. nawet w takiej dwuparowej magistrali zrobienie FD
    > nastrecza na trudnosci organizacyjne, bo jak zsychronizowac wiele
    > slave ze soba ? Z natury rzeczy slave musi czekac az go master odpyta,
    > a jak odpowiada to slave pewnie musi poczekac az skonczy.

    Nie wiem, co FD ma dokładnie oznaczać - ciągły strumień danych w obie
    strony, czy możliwość jednoczesnej transmisji w obu kierunkach. Jeśli to
    drugie to dwie pary dają z definicji.
    Jak w łączu mały ruch to znacznie szybciej zadziała bez odpytywania. Radzimy
    sobie z jedną parą. Z dwiema to już żadnego problemu bo master ma zawsze
    wolną linię i jak widzi jakieś błędy to może zaprowadzić porządek.
    P.G.