  • 51. Data: 2014-08-18 17:26:32
    Temat: Re: "Budżetowy" telewizor
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał
    On Sun, 17 Aug 2014 20:13:14 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tak, tak, chciałbyś.

    Jasne :-)

    > W panasonicach jest freebsd, kernel musi wystartować (3sek),

    Ale co to znaczy ? W 3 sekundy daje sie zrobic ponad miliard
    rozkazow, kernel nie jest taki duzy :-)

    >remount / rw (kolejne 2 sek bo / to flash więc wolny),

    Chyba szybki ? :-)
    coz takiego ten rmount robi, ze wymaga 2 sekundy ?
    Powinien przeczytac pare sektorow i ustawic pare adresow pamieci :-)

    >start usług i aplikacji - kolejne 5 sek. Już jest 8 sek.

    I tu podobne zastrzezenie - co te uslugi robia, ze tak dlugo startuja
    :-)

    >Rozwiązanie które proponujesz nie przeszło bo za drogie (customowy
    >os, jego rozwijanie), gotowiec tańszy.

    Przeciez jedno drugiego nie wyklucza.

    >Jedynie faktycznie dla geeków mogliby zrobić wersje, która w czasie
    >boot"u wyrzuca konsole na ekran tv (dmesg/printk), żeby wiedzieli
    >dlaczego czekać muszą. Myślę, że przyjeliby ze zrozumieniem długi
    >start tv :).

    Wtedy bym wiedzial ze ... tyle zajmuje konwersja tych literek na
    piksele :-)

    I nawet czytanie tego OSa z karty nie tlumaczy tych 8s, bo ile
    okrojony OS zajmuje - 10 MB ?

    Testowanie sprzetu, ktorego nie ma i timeouty :-)

    J.

  • 52. Data: 2014-08-18 18:12:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Aug 2014 17:26:32 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale co to znaczy ? W 3 sekundy daje sie zrobic ponad miliard
    > rozkazow, kernel nie jest taki duzy :-)

    Podobno taki specjalista jesteś a czasami jak coś palniesz... o
    pętlach słyszałeś? A o io pooling? Inicjaljzacja peryferiów wymaga
    użycia pętli (enumuracja), czekania na odpowiedź/zasoby, opóznienia
    itp. Takich peryferiów jest kilkanaście, KAŻDY inaczej się
    komunikuje, z inną prędkością, innym interfejsem/protokołem bo sa
    różni dostawcy tych peryferiów.

    --
    Marek

  • 53. Data: 2014-08-18 18:19:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-18 18:12, Marek wrote:
    > Podobno taki specjalista jesteś a czasami jak coś palniesz... o pętlach
    > słyszałeś?

    Co to ma do rzeczy.

    > A o io pooling?

    Telewizor to framebuffer, czujnik podczerwieni i gniazdko USB. Żadne z
    nich nie wymaga jakiegokolwiek poolingu dłużej niż mikrosekundy w
    najgorszym razie.

    > Inicjaljzacja peryferiów wymaga użycia pętli
    > (enumuracja)

    JAKICH PERYFERIÓW ????

    >, czekania na odpowiedź/zasoby

    Czyli znaczy że spieprzone hardware jesli to czekanie wymaga czasu
    większego niż milisekunda.

    > , opóznienia

    Po co?

    > itp. Takich
    > peryferiów jest kilkanaście, KAŻDY inaczej się komunikuje, z inną
    > prędkością, innym interfejsem/protokołem bo sa różni dostawcy tych
    > peryferiów.

    Jakie peryferia u diabła masz w TV? Te śmieszne duperele typu jakaś
    magistrala I2C do glowicy w.cz. która nie wymaga żadnych inicjacji?

    Ty mówisz o sytuacji kiedy mamy do czynienia z PC. W telewizorze *NIE*
    mamy do czynienia z PC. To tylko smierdzące lenistwo programistow
    tłumaczy dlaczego musza czekać i "enumerować" coś co na 10000% istnieje
    i sie nie zmienia. Idę o zakład że to było tak "- Panie kierowniku, ale
    kernel bsd wstaje 10 sekund, nie możemy nic zrobić. - Dobra, to pakujcie
    do pudełek i czekajcie na premie".

  • 54. Data: 2014-08-18 18:27:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >itp. Takich peryferiów jest kilkanaście, KAŻDY inaczej się
    >komunikuje, z inną prędkością, innym interfejsem/protokołem bo sa

    no i powoli dochodzimy do sedna - telewizor wolno startuje, bo system
    sprawdza peryferia, ktorych w nim nigdy nie bylo i nie bedzie :-)
    Bo system jest uniwersalny i nikomu sie nie chce przygotowac wlasciwej
    konfiguracji dla modelu.

    Choc w sumie ... kineskop w telewizorze zawsze sie dlugo nagrzewal i
    klient jest przyzwyczajony, a pare sekund to i tak szybciej niz stary
    :-)
    (ale w starym fonia ruszala szybko).

    J.

  • 55. Data: 2014-08-18 19:24:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Aug 2014 18:19:07 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Telewizor to framebuffer, czujnik podczerwieni i gniazdko USB.
    Żadne z

    Rotfl :)

    > Ty mówisz o sytuacji kiedy mamy do czynienia z PC. W telewizorze
    *NIE*
    > mamy do czynienia z PC. To tylko smierdzące lenistwo programistow

    Tv współczesny to praktycznie pc, Twoje zaklinanie rzeczywistości nic
    nie zmieni.

> [...]
    ale
    > kernel bsd wstaje 10 sekund, nie możemy nic zrobić. - Dobra, to

    Prawie trafiłeś:

    - Panie kierowniku, ale tv
    w tej konfiguracji wstaje 10 sekund, nie możemy na szybko nic zrobić.
    - Ile potrzebujecie czasu na poprawę tego?
    - Jak sie dogadamy z dostawcami i uwieniemy w nadgodzinach to jakieś
    2 tyg.
    - Nie ma mowy o żadnych nadgodzinach, sprzedaż ma ruszyć pojutrze,
    pakujcie do pudełek. Jak będzie czas to poprawimy to później w v1.5

    --
    Marek

  • 56. Data: 2014-08-18 20:10:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-18 19:24, Marek wrote:
    > Tv współczesny to praktycznie pc

    Bzdura:
    a) ma stabilny i scisle okreslony hardware
    b) hardware nie musi z nikim obcym współpracować więc może być
    dostosowane do potrzeb firmware i odwrotnie
    c) nie ma reverse engeeneringu, wszystko jest udokumentowane

    Pracując w takich warunkach jesteś w stanie stworzyć firmware startujący
    w milisekundy do stanu pełnego działania. A że kernel bsd wstaje długo?
    A po co on w ogóle tam jest?

    Prawda jest taka że firmware pisane jest coraz częsciej przez normalnych
    programistów a nie embedded. Taki normalny programista nie jest w stanie
    zrozumiec że proces "bootowania" , "ładowania programu" , "linkowania
    biblioteki statycznej" jest *zbędny* w przypadku firmware. Wychodzi to
    co wychodzi.

    W ogóle jakośc oprogramowania embedded spada na pysk w momecie kiedy w
    zasiegu czajnika mamy procesory potrafiąze pociągnąć Linuxa. Zatrudnia
    się coraz większych idiotów i efektem jest np to:

    http://tinyurl.com/ltekdpa

    "The Camry ETCS code was found to have 11,000 global variables. Barr
    described the code as "spaghetti." Using the Cyclomatic Complexity
    metric, 67 functions were rated untestable (meaning they scored more
    than 50). The throttle angle function scored more than 100
    (unmaintainable)."

    Winni sa programiści. Nawet ciezko winić przygłupów w zarządzie, oni są
    od makretoidalnego bullshitu.

  • 57. Data: 2014-08-18 20:53:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Aug 2014 20:10:57 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > dostosowane do potrzeb firmware i odwrotnie
    > c) nie ma reverse engeeneringu, wszystko jest udokumentowane

    Niestety to co opisujesz to jest wishfull thinking, nie wiem z jakimi
    tv miałeś do czynienia, ale zapewniam Cię, że w przypadku firm S i P
    jesteś w błędzie poznawczym. Tu jest min. kilkunastu dostawców
    hardware co daje kilkudziesięciu ich podwykonawców softwaru (z
    różnych krajów, w tym z Polski), który trzeba ze wszystkim "pożenić".
    Jeżeli to co opisujesz to jakiś autorski pomysł jak to robić lepiej,
    proszę bardzo. Zakładaj biznes, produkuj tv, zadziw wszystkich i
    pokaż konkurencji gdzie raki zimują.

    > A że kernel bsd wstaje długo?
    > A po co on w ogóle tam jest?

    A jak uruchomisz player youtuba, który jest od zew. dostawcy i
    wymaga, uwaga, JVM z 2G RAM? A klient Skype? A przeglądarka www? A
    mplayer? To wszystko jest w współczesnym tv o jakim rozmawiamy.
    Naprawdę uważasz, że to wszystko powstaje lokalnie w firmie S czy P?

    --
    Marek

  • 58. Data: 2014-08-18 21:05:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-18 20:53, Marek wrote:
    > A jak uruchomisz player youtuba

    Dyskusja jest o telewizorach *NORMALNYCH* a nie smart. Gdzie jedyne co
    jest to gówniane GUI, framebuffer i nic więcej.

  • 59. Data: 2014-08-18 22:46:31
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Winni sa programiści. Nawet ciezko winić przygłupów w zarządzie, oni są
    > od makretoidalnego bullshitu.
    Nie dawno byl link do artykułu gdzie jakiś prezes narzekał, jednym z
    jego wywodów
    było że obecnie aby napisać program dla embeded to nie wystarczy
    elektronik tylko musi być programista informatyk który potrafi
    skonfigurować i opanowac narzedzia bo są tak skomplikowane, i tu masz
    odpowiedź, programy piszą ludzie którzy o "wnętrzu" mają blade pojęcie
    albo wcale, efekty są takie jak widać.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 60. Data: 2014-08-19 13:34:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Dyskusja jest o telewizorach *NORMALNYCH* a nie smart. Gdzie jedyne co
    > jest to gówniane GUI, framebuffer i nic więcej.

    Różnica w porównaniui ze smartTV jest taka że te extrasy są
    wyłączone/niewkompilowane a zbędny wtedy hardware nie został wlutowany.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html