  • 31. Data: 2014-08-16 12:32:37
    Temat: Re: "Budżetowy" telewizor
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 15.08.2014 o 00:20 yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    pisze:

    > To dziwne, może jakaś starsza seria, ja mam pół roku i nie narzekam.
    >

    > Panasonic TX-L42ET5E kupiony 1,5 roku temu.

    Ja mam TX-P50X60E kupiony w grudniu '13
    ale jak widzę po symbolu to masz starszą wersję.

    > A masz włączony sensor zewn oświetlenia? spróbuj go wyłączyć, albo
    > przełączyć tv w tryb kinowy, mój ma nawet dwa, a że od razu go tak
    > przełączyłem to w ogóle tego efektu nie zuważyłem.
    >

    > Nie wiem czy ma czujnik oświetlenia. Nigdzie w menu nie znalazłem opcji
    Menu-obraz-czujnik otoczenia, można włączyć lub wyłączyć, ja mam włączony
    inic się nie dzieje.
    A czy jakaś świetlówka ci nie świeci blisko TV? bo ona też może ten czujnik
    zakłócać. Wiem że zakłócała w niektórych dekoderach czunik pilota, nie
    dało się
    sterowac dekoderem.

    > wyłączenia czujnika. Wsparcie techniczne poradziło obejść problem
    > poprzez włączenie trybu "prawdziwe kino". Jest lepiej, ale kolory nie są
    > zbyt ładne. Nie wiem dlaczego do tej pory nie poprawili tego błedu w
    > sofcie.

    Ja mam ustawione tylko "kino", bo faktycznie "prawdziwe kino" jest obraz
    za ciemny.

    > Z tym akurat jest różnie w zależności od producenta.
    >

    > Ale miło byłoby jakby było zrobione sensownie.
    Zdziwisz się ale posprawdzałem w domu dekodery i wszystkie działają tak że
    jak jest wł
    mute i ściszysz to się wyłącza. Czyli Philips był wyjątkiem :)

    > Utwórz ulubione i tam możesz wrzucić wszystko.
    >

    > Chyba nie mam opcji listy ulubionych.
    Menu-konfuguracja-menu strojenia-ulubione

    > A to ciekawe, ja mam podłączone oba wejścia hdmi i żadnego problemu z
    > nimi
    > nie ma, jedynie denerwującym jest fakt, że piorytetowo zawsze zaczyna od
    > AV1 i trzeba go ręcznie przełączyć na odpowiednie hdmi.
    >

    > Też mam tak, że tylko HDMI1 automatycznie przełącza TV.
    >
    > HDMI2 ma ARC i próba "sparowania" go z kinem domowym powoduje
    > zawieszenie się TV.
    To równie dobrze może być wina kina, nie wiadomo jakie żądanie wysyła do
    TV.

    > A ja żałuję, że nie kupiłem Philipsa, nawet mniejszego 40 cali.
    Sprzedać na al.. i kupić :)

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 32. Data: 2014-08-16 17:11:39
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    pisze:

> [...]

    zakłócać. Wiem że zakłócała w niektórych dekoderach czunik pilota, nie

    Nie mam opcji czujnika otoczenia.

> [...]

    jak jest wł
    mute i ściszysz to się wyłącza. Czyli Philips był wyjątkiem :)

    Czyli w Philipsie konstruktorzy myślą logicznie.

    > Utwórz ulubione i tam możesz wrzucić wszystko.
    >

    > Chyba nie mam opcji listy ulubionych.
    Menu-konfuguracja-menu strojenia-ulubione

    Do ulubionych można wrzucić tylko kanały DVB-C. Analogowych nie można.

> [...]
    > się TV.
    To równie dobrze może być wina kina, nie wiadomo jakie żądanie wysyła do

    Kino się nie zawiesza. Jeśli TV odbiera niezrozumiały pakiet, to powinien go
    zignorować, a nie zawieszać się.

  • 33. Data: 2014-08-17 09:57:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-13 12:05, John Kołalsky wrote:
    > nie ma jakiegoś alternatywnego firmware'u ?

    A jest jakiś telewizor oficjalnie open hardware?

    W przypadku braku, alternatywne firmware może się pojawić jeśli dany
    produkt jest dłużej na rynku - wtedy komus bedzie się chciało to
    rozwalac. Tymczasem konstrukcje TV zmieniają się co miesiąć, coraz
    głupsi programiści firmware, coraz więcej dziwacznego hardware bez
    dokumentacji powoduje że się nie opłaca dłubać w czymś co na pewno nie
    zadziala z nowszą wersją.

    Kiedyś wydawało mi się że wystarczy napisać porządny framework i
    sprzedawać tv z tym frmeworkiem przez kilka lat. Ale nie, zapomnialem,
    to przemysł tv. Tu nie ma programistów. Tu są programatorzy.

  • 34. Data: 2014-08-17 10:33:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Sunday, August 17, 2014, 9:57:14 AM, you wrote:

    [...]

    > Kiedyś wydawało mi się że wystarczy napisać porządny framework i
    > sprzedawać tv z tym frmeworkiem przez kilka lat. Ale nie, zapomnialem,
    > to przemysł tv. Tu nie ma programistów. Tu są programatorzy.

    Programatoły.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2014-08-17 12:32:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Aug 2014 10:33:14 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Programatoły.

    Tylko, żeby po takim stwierdzeniu nie pozostało błędne wrażenie, że
    taka sytuacja to jedynie wina owych "programatołów", to raczej model
    "ekonomi biznesowej" i zarządzania projektami po linii najmniejszych
    kosztów ich wykreował, oni ciągle mają się dobrze i nie wygląda na to
    aby to miało się w niedalekiej przyszłości zmienić.

    --
    Marek

  • 36. Data: 2014-08-17 12:54:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Sunday, August 17, 2014, 12:32:30 PM, you wrote:

> [...]
    > kosztów ich wykreował, oni ciągle mają się dobrze i nie wygląda na to
    > aby to miało się w niedalekiej przyszłości zmienić.

    Ależ zmieni się. Na gorsze. Tu też działa prawo Kopernika :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2014-08-17 18:12:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-17 12:32, Marek wrote:
    > Tylko, żeby po takim stwierdzeniu nie pozostało błędne wrażenie, że taka
    > sytuacja to jedynie wina owych "programatołów", to raczej model
    > "ekonomi biznesowej"

    Jeśli zespół uprze się, to napisze dobry soft, nawet w przypadku
    zarzadzania pracą przez debila po MiZ. Częśc z tych bugów nie można
    *NICZYM* uzasadnić, nawet cięciem kosztów. Ba, niektóre z nich koszty
    generują (nowy tv: piszemy fw od zera, no bo przecież inaczej się nie da).

    PS. Moja Bravia startuje około 5 sek po właczeniu do stanu
    interaktywnego. Co oni tam robią, liczą parametry orbity pocisków
    balistycznych i nie mają czasu na pierdoły? Jak *TO* uzasadnić inaczej
    niż najzwyklejszym dziadostwem programatorów?

  • 38. Data: 2014-08-17 18:43:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał
> [...]
    >balistycznych i nie mają czasu na pierdoły? Jak *TO* uzasadnić
    >inaczej niż najzwyklejszym dziadostwem programatorów?

    Ba, moje telefony, nawigacje podobnie startuja. O komputerze nie
    wspominajac.
    Cos tam widac ostro kombinuja, a moze sprawdzaja..

    A Spectrum startowal w sekunde...

    J.

  • 39. Data: 2014-08-17 18:56:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Sunday, August 17, 2014, 6:12:08 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > balistycznych i nie mają czasu na pierdoły? Jak *TO* uzasadnić inaczej
    > niż najzwyklejszym dziadostwem programatorów?

    Kilka dni temu z przerażeniem odkryłem, że na tablecie mam kilkaset MB
    wolnego miejsca. Dochodzenie wykazało, że prawie 1GB zajęły dane
    aplikacji Google Play Music. NIE ściągałem utworów na tablet - słucham
    strumieniowo. To jest dopiero niedoróba...

    Od kilku miesięcy telefon mojej żony niemal codziennie coś ściąga -
    ok. 20MB dziennie. Programy szpiegujące wskazują aplikację ,,Pobrane".
    Ale w folderze Download nie ma nic widocznego.
    Wyłączone są aktualizacje, automatyczne kopie a wszelki synchronizacje
    są ustawione tylko po WiFi.

    A megabajty po 3G drogie są...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2014-08-17 19:03:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
> [...]
    >aplikacji Google Play Music. NIE ściągałem utworów na tablet -
    >słucham
    >strumieniowo. To jest dopiero niedoróba...

    Hm, albo doroba, dzieki temu to co lubisz masz pod reka i bez oplat ..

> [...]
    >Ale w folderze Download nie ma nic widocznego.
    >Wyłączone są aktualizacje, automatyczne kopie a wszelki

    To mi w polowie wygladalo na spisek - operatorzy zaplacili aby te
    telefony transmitowaly i transmitowaly i zeby oni mogli zarobic na
    pakietach internetowych :-)

    J.