  • 1. Data: 2012-09-23 20:14:19
    Temat: Budżetowy monitor dla początkującego grafika - IIyama?
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    Witam serdecznie,

    Siostrzenica fascynuje się grafiką, (głównie PS i Gimp) monitor ma już
    dosyć... Myślę o czymś do 700-1000zł. Wiem, że dla grafika ceny
    zaczynają się od 3k, no ale to nie teraz.
    Tutaj więc pytanie:

    - 23, czy 24 cale? 16:9 to dobry wybór dla grafika?

    Mam na oku dwie IIyamy, którą możecie polecić?

    1. IIyama ProLite X2377HDS-B1 23"
    http://www.proline.pl/?p=IIY+X2377HDS-B1

    2. iyama ProLite PLE2473HDS-B1 24"
    http://www.proline.pl/?p=IIY+PLE2473HDS-B1

    Jakaś podpowiedź? Może inny model IIyamy?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2012-09-23 20:16:27
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 23/09/2012 19:14, DooMiniK wrote:
> [...]
    >
    > 2. iyama ProLite PLE2473HDS-B1 24"
    > http://www.proline.pl/?p=IIY+PLE2473HDS-B1
    >
    > Jakaś podpowiedź? Może inny model IIyamy?

    Jeszcze jedno, pakować się w TN? Czy tylko IPS?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2012-09-23 21:25:17
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus@bachus> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie,
    >
    > Jakaś podpowiedź? Może inny model IIyamy?

    Ja kupiłem kumplowi taki
    http://www.proline.pl/?p=LG+IPS235V-PN
    Jeden dzień go testowałem i może być, nawet czerń była OK.

    Z Iiyamą raz się zetknąłem jak kumpel przyniósł mi 17" LCD do naprawy,
    nigdzie nie mogłem znaleźć schematu w końcu jakiś dobry człowiek na
    Elektrodzie powiedział, żebym ściągnął serwisówkę od modelu Acera i 100%
    trafił. :-)
    Kumpel trochę się zdziwił, że zapłacił więcej za Acera z napisem Iiyama. ;-)

  • 4. Data: 2012-09-23 21:26:15
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 23 Sep 2012 19:16:27 +0100, DooMiniK napisał(a):

    > Jeszcze jedno, pakować się w TN? Czy tylko IPS?

    Kupić używanego EIZO - np. S2231W. Zmieścisz się spokojnie w cenie, monitor
    jeszcze pożyje (licznik czasu pracy ma, matryca ma trzymać parametry przez
    30 tysięcy godzin), możliwości regulacji, stabilność trzymania parametrów
    pracy bardzo dobre.

    [ Facet chcący zaciągnąć dziewczynę do łóżka jest gotów na każdą podłość, ]
    [ byleby osiągnąć cel. Przebić go może tylko kobieta chcąca zaciągnąć ]
    [ faceta przed ołtarz. (Peppone, JoeMonster) ]

  • 5. Data: 2012-09-24 08:35:40
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Przemysław Ryk nabazgrał(a):

> [...]
    > parametry przez 30 tysięcy godzin), możliwości regulacji, stabilność
    > trzymania parametrów pracy bardzo dobre.

    Do tego bym dodał NEC-a albo HP ale tez trzeba sprawdzić dokładnie modele.
    Samsung też miał dobre monitorki z serii P

  • 6. Data: 2012-09-24 09:59:06
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 23/09/2012 20:25, nom wrote:

> [...]
    > trafił. :-)
    > Kumpel trochę się zdziwił, że zapłacił więcej za Acera z napisem Iiyama.

    Ech, tak to jest jak się trafi na grupie na kogoś "głębiej" w temacie,
    momentalnie potrafi popsuć humor...
    A tak poważnie - dzięki za radę, przyjrzę się dokładniej!

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 7. Data: 2012-09-24 10:16:56
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > - 23, czy 24 cale? 16:9 to dobry wybór dla grafika?

    Polecam LG na IPS (cenowo sa nie do pobicia), ew.
    poczytaj czy ktorys z tych warto:
    BenQ VW2420H
    BenQ EW2430
    Dell U2412M

  • 8. Data: 2012-09-24 11:07:32
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    > Jeszcze jedno, pakować się w TN? Czy tylko IPS?

    Chyba raczej trzecie: tylko VA

    Poczytaj jak działa IPS i jakie ma wady. Przy okazji
    pewnie się dowiesz, że te IPS za 700 zł nie mają
    z prawdziwym IPS za dużo wspólnego (są jeszcze
    dużo gorsze). Do tego jeszcze podświetlanie LED
    którego w żadnym porządnym monitorze dla grafików
    się nie stosuje (nie bez przyczyny).

  • 9. Data: 2012-09-24 11:14:51
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    chochlik_drukarski nabazgrał(a):

> [...]
    > z prawdziwym IPS za dużo wspólnego (są jeszcze
    > dużo gorsze). Do tego jeszcze podświetlanie LED
    > którego w żadnym porządnym monitorze dla grafików

    Monitor IPS HP ZR2440W
    http://www8.hp.com/pl/pl/products/monitors/product-d
    etail.html?oid=5164373&jumpid=reg_r1002_plpl_c-001_t
    itle_r0001

    Tego chętnie bym przygarnął ....

  • 10. Data: 2012-09-24 11:31:28
    Temat: Re: Bud?etowy monitor dla pocz?tkuj?cego grafika - IIyama?
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 24/09/2012 09:16, Q wrote:

    > Polecam LG na IPS (cenowo sa nie do pobicia), ew.
    > poczytaj czy ktorys z tych warto:
    > BenQ VW2420H
    > BenQ EW2430
    > Dell U2412M

    Kolejna osoba mi poleca LG... Który byś proponował?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel