  • Data: 2016-01-19 21:50:04
    Temat: Re: Brudne powietrze
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14.12.2015 20:03, z wrote:

    > Nie pamiętam teraz dokładnie ale głównym składnikiem smogu jest pył
    > unoszony w powietrze (rozwiany) uniesiony z ziemi.

    Ogólnie jeśli chodzi o cząstki stałe, to w przypadku silników
    benzynowych nic się nie zmieniło od początku norm euro (poza silnikami z
    wtryskiem bezpośrednim), w dislach jakościowa zmiana nastąpiła w roku
    2005. Więc bez przesady z zanieczyszczeniem cząstkami stałymi przez
    samochody. Problem dotyczy w zasadzie tylko disli sprzed 2005 roku (a i
    to pewnie nie wszystkich), a więc nie takiego dużego procenta
    samochodów. No i oczywiście tych co palą olej, mają wycięte katalizatory
    itd. Ale to kwestia nieprzepuszczania samochodów niesprawnych w czasie
    przeglądu, a nie według rocznika produkcji.

    Dodatkowo powinien się sam szybko rozwiązać bo się paski w tedeku same
    rozsypią w ciągu kilku lat.

    A no i zapomniałem o ważnej rzeczy - nowe paski spełniają normy tylko
    jak się nimi nie jeździ. BTW jak już tak się przejmują tymi cząstkami
    stałymi, to chyba się powinni Vokswagenowi najpierw do dupy dobrać:)

    Shrek.