  • 11. Data: 2017-04-09 16:58:58
    Temat: Re: Brexit a angliki
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-04-09 o 15:20, T. pisze:

    > Ja pamiętam jak zmieniano ruch na prawostronny w Szwecji - kraju
    > dwukrotnie większym od Irlandii. To było bodaj w 1967 r.

    Ale Szwedzi - pomimo ruchu lewostronnego - jeździli (w 90%) z
    kierownicami z lewej strony.

    MJ

  • 12. Data: 2017-04-09 18:01:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Tak jest!
    > Żadne [...] nas nie przekonają, że białe jest białe...
    > ;)

    :)))))
    Ostatnio było rozdanie nagród trójki za "najlepsze" wypowiedzi - złote usta
    czy jakos tak.
    I tam posłanka na manifestacji kobiet krzyczała: dośc dyktatury kobiet :)
    Udzieliło mi się.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 13. Data: 2017-04-09 23:02:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-04-09 o 16:58, Michał Jankowski pisze:

    > Ale Szwedzi - pomimo ruchu lewostronnego - jeździli (w 90%) z
    > kierownicami z lewej strony.

    Zgaduję, że na ileś lat przed zmianą było wiadomo, że taka zmiana
    nastąpi i był nakaz, aby nowe samochody były z kierownicami po lewej
    stronie - ?

  • 14. Data: 2017-04-10 11:02:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Rozumiem, ze to zart ale niewiem czy taki w oparach absurdu czy
    >jednak z
    >czyms w tle wiec zapytam:

    Ale dlaczego w oparach absurdu, i dlaczego zart ?

    >jak chciałbys to osiągnąc?

    No przeciez normalnie - auto poprzednio zarejestrowane w Irlandii
    mozna zarejestrowac w Polsce.
    A auto poprzednio zarejestrowane w GB mozna zarejestrowac w Polsce, o
    ile spelnia polskie/unijne przepisy :-)

    >Na pewno...

    Jak sie okaze, ze na brytyjskie auta jest 10% cla ?

    J.

  • 15. Data: 2017-04-10 11:04:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gobo" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Skala zjawiska nie jest jakas duza. U mnie w miescie (ok 35tys ludzi)
    >jezdza moze z 3 auta z kierownica po prawej stronie, z czego dwa
    >naleza do moich znajomych - jedna to terenowka sluzaca glownie do
    >zabawy w terenie, a drugi pojazd to stary Triumph ktorym kolega wozi
    >nowozencow. Jak zwykle straszenie w mediach tysiacami wypadkow nie
    >mialo zadnego pokrycia w rzeczywistosci.

    Ale moze wlasnie dzieki temu straszeniu.

    Bo 10-letnie samochody w UK tanie sa, Polakow tam troche jest, to co
    szkodzi przywiezc ?
    Jedynie cena promu/kolei zniecheca...

    J.

  • 16. Data: 2017-04-10 11:08:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >Zgaduję, że na ileś lat przed zmianą było wiadomo, że taka zmiana
    >nastąpi i był nakaz, aby nowe samochody były z kierownicami po lewej
    >stronie - ?

    W Szwecji to nie wiem jak zrobiono, ale gdyby chciec, to bylby sens
    ustalenia takiej daty z ~10 letnim wyprzedzeniem, i tu juz decyzja
    klientow - jaki samochod kupic i kiedy, oraz producentow - jakie
    produkowac i kiedy.

    J.

  • 17. Data: 2017-04-10 13:01:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale dlaczego w oparach absurdu, i dlaczego zart ?

    A nie zart?
    Chcesz dopuszczac samochody po kraju pochodzenia a nie ze wzgledu na
    spełnianie badz nie wymogów technicznych?

    > No przeciez normalnie - auto poprzednio zarejestrowane w Irlandii
    > mozna zarejestrowac w Polsce.
    > A auto poprzednio zarejestrowane w GB mozna zarejestrowac w Polsce, o
    > ile spelnia polskie/unijne przepisy :-)

    Czyli dwa takie same auta z czego jedno moze jezdzic a drugie nie?
    Nie uwazasz, ze to bzdura?

    > Jak sie okaze, ze na brytyjskie auta jest 10% cla ?

    A to jest inny temat.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 18. Data: 2017-04-10 13:24:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Chcesz dopuszczac samochody po kraju pochodzenia a nie ze wzgledu na
    >spełnianie badz nie wymogów technicznych?

    Taka umowa. Unijna.
    A z GB juz nasz wiazac nie bedzie :)

    >Czyli dwa takie same auta z czego jedno moze jezdzic a drugie nie?
    >Nie uwazasz, ze to bzdura?

    Ale zgodna z przepisami :-)

    J.

  • 19. Data: 2017-04-10 21:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Taka umowa. Unijna.
    > A z GB juz nasz wiazac nie bedzie :)

    Naprawde nie widzisz absurdu swojej propozycji?

    > Ale zgodna z przepisami :-)

    Wybacz, wole normalnosc niz absurdalna zgodnosc z przepisami.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 20. Data: 2017-04-10 22:07:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Naprawde nie widzisz absurdu swojej propozycji?

    A tam od razu absurdu.
    Swobodny przeplyw towarow, to jest podstawowa zasada unijna.
    Chcemy byc w Unii, to musimy ja respektowac.

    Ale jak GB nie chce byc w Unii, to nie ma co respekowac.

    A Irlandia na tyle mala i daleko, ze mozemy respektowac w jej
    przypadku.
    W imie, k*, zasad :-)

    >Wybacz, wole normalnosc niz absurdalna zgodnosc z przepisami.

    Ale ktora normalnosc wolisz ?
    Ze po kraju beda jezdzic "prawe auta" w duzej ilosci, czy ze bedziemy
    sobie swobodnie wybierac ktore przepisy obowiazuja, czy jeszcze jakas
    inna ?

    J.