    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bramofon i karty zbliżeniowe
    Date: Wed, 20 May 2009 01:10:49 +0200

    Użytkownik "szadok" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnh15ace.5nb.szadok375@haziel.local.domain...
    > Witam serdecznie.
    >
    > Umyśliłem sobie, że przy wymianie płota zrobię sobie ładny bramofon. A
    > że mam lokatora, co często gubi klucze postanowiłem, że dobrze byłoby,
    > żeby zamiast zwykłego klucza był czytnik na karty zbliżeniowe.
    > No bo jeśli kartę zgubi, to można ją z pamięci czytnika wywalić i już
    > nikt z niej nie skorzysta, a dorobić drugiej karty 'na lewo' zdaje się
    > nie można.
    >
    > No ale na tym na razie moja wiedza się kończy. Miałbym prośbę: czy ktoś
    > z Was mógłby napisać, albo podać linkę do poczytania w jakie standardy
> [...]

    Zamiast kart lepiej zrobić otwieranie na kod wprowadzany klawiaturą
    domofonu.

    http://www.proel.pl/
    http://www.codi.pl/
    http://www.laskomex.com.pl/
    http://www.aat.pl/index.php?page=wideo
    I full wypas: http://www.add.pl/

    Otwierasz furtkę i drzwi tym samym kodem. Kod łatwo zmienić.

    Jeśli jednak decydujesz się na karty, to najtańsze będą w standardzie
    Unique. Ostatnio karty Unique widziałem po około 4 zł sztuka.
    Są dostepne małe czytniki z wbudowanym kontrolerem - np. w ofercie ROGER-a.
    Można je programować bez podłączania do komputera.
    http://www.roger.pl/html_pl/access/controller/contro
    ller.html
    Nie mają jednak wersji wandaloodpornej. Nie jestem też pewien, czy można
    wykasować z kontrolera tylko jedną kartę (bez podłączania go do komputera).

    Chyba Corral miał taki system Wspólnota, w którym czytniki nie musiały być
    połączone kablem. Programowanie wykonywało sie przez specjalnie spreparowaną
    kartę i mozna było usuwac pojedyncze karty.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba