  • 31. Data: 2022-04-07 19:52:40
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.04.2022 o 18:03, J.F pisze:

    > Proste raportowanie, ale jakis procek i tak musi byc.
    > Czemu nie RPi? Za duzo prądu ciagnie?
    > Jest to jakis argument.

    No raczej.

    > No chyba, ze bez procka, czy "prawie bez procka, bo ESP8266/ESP32".

    Tak, moduł ESP, dwa rezystory i wszystko.

    > Albo w ogole analogowo :-)

    Tak, można chodzić codziennie do garażu.

    > A jaki zasieg potrzebny?

    A ile jest z garażu do samochodu, który w nim stoi?

    > Mozesz ELM327 wsadzic i po BT ... ale uprzedzam, ze one tez prąd
    > ciągną :-)

    Nie jest mi potrzebne diagnozowanie usterek.

    > Rozwiazan niskoprądowych troche jest, np wodomierze.
    > Ale troche pracy wlasnej to wymaga.
    > A w samochodzie jakas rewelacyjna niskoprądowosc niepotrzebna.

    Dlatego ten ESP wydaje się wystarczający do garażu. Może nie być
    wystarczający gdy samochód stoi na dworze. Wtedy można np dodać moduł LoRa.

  • 32. Data: 2022-04-07 19:58:11
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.04.2022 o 17:49, K pisze:

    > Tak, RPi mi ogarnia kilka rzeczy w domu jak backup VM z ProxMoxa,
    > ktorego mam w PL do UK albo PiHole. Jako, ze jestem leniwy i nie mam
    > pojecia na temat projektowania wlasnej elektroniki to bym wlasnie szukal
    > gotowca i zaczal od RPi.

    No więc do takich zastosowań jak twoje to RPi jak najbardziej ma sens,
    ale proste raportowanie da się zrealizować lepiej za pomocą innych
    gotowych rozwiązań.

  • 33. Data: 2022-04-08 08:53:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Trzeba naladowac, i trzeba znalezc powod rozladowywania.
    > 50Ah/20 dni = 100 mA

    A skąd założenie, że ten akumulator ma nadal 50 Ah?

    Panel solarny na dachu?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2022-04-08 09:13:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Apr 2022 08:53:41 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A skąd założenie, że ten akumulator ma nadal 50 Ah?

    Jak nie ma, to trzeba kupic nowy aku.
    Jak ma, to trzeba szukac czemu tak duzo bierze.

    Monitoring w obu przypadkach zbedny :-)

    > Panel solarny na dachu?

    To wtedy sprzedac niepotrzebne auto, bo rdzewieje :-(

    J.

  • 35. Data: 2022-04-08 09:49:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, April 8, 2022, 9:13:25 AM, you wrote:

    [...]

    > Jak nie ma, to trzeba kupic nowy aku.

    Pisze to ten, co się przechwalał jazdą z akumulatorem o szacowanej
    pojemności 1.5 Ah...

    > Jak ma, to trzeba szukac czemu tak duzo bierze.

    Może bierze mało ale akumulator też ma już mało Ah.

    Na dachu auta.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2022-04-08 10:21:54
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/04/2022 18:46, ii wrote:

    > No jakby mi chodziło tylko o przesyłanie krótkich informacji to LoRa
    > byłaby chyba idealna. Gorzej gdy zechce się jednak przesyłać głos.

    a po co ci glos w powiadomieniu o stanie naladowania akumulatora?

  • 37. Data: 2022-04-08 11:42:37
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > A skąd założenie, że ten akumulator ma nadal 50 Ah?

    Jaka jest charakterystyka zmniejszania pojemności z upływem czasu
    zwykłego ołowiowego?

    > Panel solarny na dachu?

    Na dachu ... garażu.

  • 38. Data: 2022-04-08 11:44:02
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W piątek, 8.04.2022 o 10:21, K napisał:

    > a po co ci glos w powiadomieniu o stanie naladowania akumulatora?

    A jak niedowidzi, albo ma zaćmę ten szofer?

  • 39. Data: 2022-04-08 11:47:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Apr 2022 09:49:57 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > [...]
    >
    > Pisze to ten, co się przechwalał jazdą z akumulatorem o szacowanej

    4Ah :-)

    Ale mój odpalał, a ten nie odpala :-)

    > Może bierze mało ale akumulator też ma już mało Ah.

    No i znow na jedno wychodzi :-)

    > [...]
    >
    > Na dachu auta.

    W garazu?

    J.

  • 40. Data: 2022-04-08 11:49:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 09:13, J.F pisze:

    > Jak nie ma, to trzeba kupic nowy aku.

    Ale to tylko nowe akumulatory można mieć?

    > Jak ma, to trzeba szukac czemu tak duzo bierze.

    A ile to jest dużo? Wyliczyłeś 100mA, jakby aku miał połowę pojemności
    to by było 50mA. Tyle to już bez problemu może wziąć jakiś jedno
    urządzenie. A jeszcze nie poruszyliśmy kwestii spadku napięcia, że
    elektronika potrzebuje więcej niż daje akumulator obciążony rozrusznikiem.

    > Monitoring w obu przypadkach zbedny :-)

    Miernika nie podłączysz?

    > To wtedy sprzedac niepotrzebne auto, bo rdzewieje :-(

    A jak samochody jeszcze zdrożeją?