  • 101. Data: 2022-04-13 17:49:57
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.04.2022 o 16:26, m4rkiz pisze:

    > Nie ma rzeczy niemożliwych. Ale jeżeli ktoś zaczyna od kręcenia nosem na
    > wszystkie istniejące rozwiązania, to albo ogarnie temat sam w tydzień,
    > albo nie zostanie to zrobione nigdy.

    To nie są rozwiązania tylko jakieś zajawki. Podawałem czemu nie nadają
    się kompletnie.

    > Ale to ty dzwonisz.

    Po prostu nie zamierzam za każdym razem przeciskać samochodu by
    podłączyć akumulator. Jak Ty nie widzisz tego problemu to ... zostań
    moim giermkiem :-)

  • 102. Data: 2022-04-14 01:39:08
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.04.2022 o 17:33, Dykus pisze:

    > Przecież my tutaj nie próbujemy rozwiązać problemu. Cała energia tracona
    > jest na rozmawianie o problemie, a rozwiązanie autor ma i innego nie
    > chce. Dobrze, że działy R&D w firmach tak nie działają... :)

    Bo Ty akurat wiesz jak działają.

  • 103. Data: 2022-04-14 01:52:34
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.04.2022 o 17:07, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Myślisz, że między klemą akumulatora, a pinem OBD2 jest coś oprócz
    > bezpiecznika? Można się zastanowić co będzie, jak ów bezpiecznik się
    > przepali, ale z drugiej strony takie "ładowarki" przez OBD2 są już na
    > rynku:
    > https://www.batterymart.com/p-obd-2-sae-to-obd2-conn
    ector-plug.html
    > Może to jest to, czego potrzebujesz...
    >
    > Mówimy o ładowaniu prądem ~100 mA. Odpowiednie zabezpieczenia w
    > ładowarce (np. z zasilacza laptopa) i jadziem.
    >
    > A odnośnie bezpieczeństwa - myślałeś na odpowiednim zabezpieczeniem
    > Twoich chińskich zabawek w samochodzie? Jakieś przepięcia, czy inne
    > Wymagania automotive, itp.

    > No ale pisałeś też, że ciężko się jest przeciskać, więc myślałem, że
    > prościej pojeździć. W takim razie ładowanie przez OBD2 jest dla Ciebie. :)
    No przeszło mi to przez głowę, ale ostatecznie nie widzę sensu. Ile
    paliwa trzeba zużyć by dobrze akumulator naładować. Poza tym jakoś już
    oswoiłem się z przepychaniem tego samochodu i przeciskaniem się.

  • 104. Data: 2022-04-14 01:57:39
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.04.2022 o 17:29, Dykus pisze:
    > WItam,

    > Ma dużo wspólnego, bo jak dostaniesz cynk, to musisz przyjść podłączyć i
    > na drugi dzień przyjść odłączyć. Więc może lepiej od razu przy
    > wysiadaniu podłączyć i zapomnieć. Najlepiej przez OBD2, bez otwierania
    > maski.

    Monitoring może dać więcej informacji niż tylko zgłosić rozładowanie.
    Jarek np sugeruje, że pewnie cela zwarta.

    > Jeździć nie chcesz, więc i tak Ty będziesz giermkiem. Chyba, że zrobisz
    > ładowanie bezprzewodowe w garażu.

    Czyim giermkiem niby miałbym być?

  • 105. Data: 2022-04-14 11:41:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Apr 2022 14:31:27 +0200, ii wrote:
> [...]

    10m, strop drewniany, czy masz jakis lepszy BT?
    Bo BT ma niewielki zasieg?

    > Ale nie w garażu 300 metrów dalej. Bo zasięg dookólnego Wifi a tym
    > bardziej BT jest za mały. Możesz sobie zrobić antenę kierunkową i
    > odebrać w garażu i tak z każdym miejscem musisz mieć antenę kierunkową,
    > na parkingu itd. To nie ma sensu.

    A duzy ten parking?
    bo moze repeater/router w garazu, z lepszą antena do domu, a
    w domu kilka AP z kierunkowymi antenami na rozne parkingi.
    A i tak wyjdzie prosciej i taniej :-)

    > Dlatego właśnie nie nadają się do
    > tworzenia nierouterowej sieci rozległej. Do tego nadają się
    > bezprzewodowe sieci sensorowe. Tyle, że mają swoją specyfikę.

    Ano maja. Do monitorowania napiecia specyfika chyba nie przeszkadza.

    Jeszcze mozna na GSM postawic.
    Wlaczyc telefon/modem raz dziennie, SMS z napieciem wyslac.

    J.

  • 106. Data: 2022-04-14 16:19:17
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 14.04.2022 o 11:41, J.F pisze:

    > A duzy ten parking?
    > bo moze repeater/router w garazu, z lepszą antena do domu, a
    > w domu kilka AP z kierunkowymi antenami na rozne parkingi.
    > A i tak wyjdzie prosciej i taniej :-)

    Prościej od modułu LoRa z 2cm antenką? Pinokio?

    > Ano maja. Do monitorowania napiecia specyfika chyba nie przeszkadza.

    Są idealne do IoT. Chyba wcześniej nie dostrzegałem tego potencjału a
    może i te koszty były większe. Ciągle moduł za 30zł stanowi niepomijalny
    koszt gdyby chodziło o pojedynczy czujnik.

    > Jeszcze mozna na GSM postawic.
    > Wlaczyc telefon/modem raz dziennie, SMS z napieciem wyslac.

    Można postawić. A potem doładowywać. A jak operator nabroi to
    przeorganizowywać. Jakby nie można było bez tego.

  • 107. Data: 2022-04-14 17:37:25
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 14.04.2022 o 01:57, ii pisze:

    > Czyim giermkiem niby miałbym być?

    Grupowym. Rycerz by naprawił samochód, ale można też wysyłać giermka, co
    by ładował co 3 tygodnie. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 108. Data: 2022-04-14 19:35:24
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 14.04.2022 o 17:37, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Grupowym. Rycerz by naprawił samochód, ale można też wysyłać giermka, co
    > by ładował co 3 tygodnie. :)

    Wmawiaj dalej.

  • 109. Data: 2022-04-18 00:26:49
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 13.04.2022 o 17:49, ii pisze:
    > Po prostu nie zamierzam za każdym razem przeciskać samochodu by
    > podłączyć akumulator. Jak Ty nie widzisz tego problemu to ... zostań
    > moim giermkiem :-)

    wjeżdżaj na odwrót albo znajdź większy garaż

    monitoring to jest dobry jak musisz mieć pewność że masz sprzęt w stanie gotowości, a

    jeżeli go nie używasz to trzeba podjąć inne kroki, takie jak np. podłączenie do
    prostownika albo odłączenie aku

    i tak musisz to zrobić jak dostaniesz sygnał, więc powtórzę - szukasz nieistniejących

    problemów

  • 110. Data: 2022-04-18 00:28:16
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 14.04.2022 o 11:41, J.F pisze:
    > 10m, strop drewniany, czy masz jakis lepszy BT?
    > Bo BT ma niewielki zasieg?

    Physical range Bluetooth 5.0: 40-400 m