eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingBrak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztujeRe: Brak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje
  • Data: 2012-08-22 18:39:07
    Temat: Re: Brak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje
    Od: n...@m...invalid szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 6.08.2012 r. 14:52, Kviat pisze:
> [...]
    Testują to aktualnie w Somalii i kilku innych [rozmyślnie?]
    zapomnianych zakątkach globu. Tak znowu daleko od znanego tutaj
    kapitalizmu, według tych co tam podróżują, się to to nie różni. Lecz
    występuje też wyższa samoorganizacja społeczna. Nie każdy kupuje
    spluwę, mało kto strzela pierwszy.
    Na poziomie geopolitycznym, według niektórych, będzie się tak działo z
    pokładami surowców -- część Azji (metale ziem rzadkich) i Arktyka
    (węglowodory).

    > To już przerabialiśmy :)
    Wersja alternatywna:
    zrezygnujmy z ekonomii. Poważniej: usuńmy część o marketingu, ekonomii
    finansowej i monetarnej. Wyrzućmy tomy o kreacji, aprecjacji i
    spekulacji pieniądzem, monetyzacji towarów, ściemnianiu konsumentów.
    Pozbawmy działanie ludzkie afektu zysku. Zostanie czysta, utylitarna
    prakseologia. A ona nie potrzebuje teorii gier, by objaśniać, jak
    efektywnie budować dobra materialne (programistyczna analogia: algorytm
    genetyczny/SA/CA versus rozwiązanie analityczne lub numeryczne -- wiem,
    nie wszystko [dziś] się tak da). Wraz z takimi dziedzinami jak
    kognitywistyka, cybernetyka, czy nauka o społeczeństwie opisywać rozwój
    społeczności i poddawać ich mierniki (zdrowie, wiedza, dobrostan).

    --
    PS Myślę czasem luźno, że anarchizm przypomina naukę, odrzucający
    jednak z metody naukowej redukcjonizm i podstawiający tam holizm.

    Pozdrawiam.